Gå til innhold

Hvordan ordne terrasse så det ikke blir like mye innsyn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et rekkehus på bakkeplan med en uteplass. Denne uteplassen har en del innsyn og jeg ønsker dermed å begrense innsynet på en eller annen måte. Det er ikke mulig å lukke uteplassen inne med en høy type vegg, da vil jeg miste solen. Det gjør ikke noe om det fortsatt er innsyn, vanskelig å få til noe annet. Men jeg ønsker å føle at terrassen er mer min egen og ikke en åpen "scene".
Terrassen er ca. 10kvm og rektangulært. Den er av platting. Skal det beplantes på terrassen må dette gjøres i krukker e.l.

Noen som har tips til hvordan jeg kan dekorere/beplante/"dekke til" terrassen så jeg føler den blir mer min egen og privat? :) 

Anonymkode: c3b3a...524

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sett opp vindskjerm /skjermbrett mellom din terasse og naboens terasse, som ikke er så veldig høyt?

Anonymkode: c2920...27c

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett opp vindskjerm /skjermbrett mellom din terasse og naboens terasse, som ikke er så veldig høyt?

Takk for svar! Dette kan jeg gjøre ja :) Glemte å nevne at det er innsyn fra alle kanter, også rett frem om du skjønner. Sidene kan selvfølgelig løses ved skjermbrett :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Levegger👌🏼

Anonymkode: 7a4b1...048

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller partytelt/paviljong

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Levegger👌🏼

Takk for forslag :D

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller partytelt/paviljong

Dette har jeg ikke tenkt på! Det var lurt forslag :) 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da forsvinner sola.

Anonymkode: 6d246...7ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i et rekkehus på bakkeplan med en uteplass. Denne uteplassen har en del innsyn og jeg ønsker dermed å begrense innsynet på en eller annen måte. Det er ikke mulig å lukke uteplassen inne med en høy type vegg, da vil jeg miste solen. Det gjør ikke noe om det fortsatt er innsyn, vanskelig å få til noe annet. Men jeg ønsker å føle at terrassen er mer min egen og ikke en åpen "scene".
Terrassen er ca. 10kvm og rektangulært. Den er av platting. Skal det beplantes på terrassen må dette gjøres i krukker e.l.

Noen som har tips til hvordan jeg kan dekorere/beplante/"dekke til" terrassen så jeg føler den blir mer min egen og privat? :) 

Har noen av dine naboer laget løsninger for å hinde innsyn, som du kan la deg inspirere av?

Finnes det evt plast- eller glassplater somer dekket med noe som hindrer innsyn, men som samtidig slipper solen gjennom?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor var det lurt?

Skriver De i søvne? :laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kle på terrassen en gigantisk niqab. 

Anonymkode: 9d2c5...0dd

AnonymBruker
Skrevet

S1030652.jpg

Relatert bilde

Les og se mer her:

http://www.unisol.no/vind-og-innsynsskjerming/

Her har vi  lagt innsynskjerming for et borettslag i Oslo. På denne måten beskytter kunden seg for innsyn fra naboen eller forbipasserede på gaten.

Vind og innsynsskjerming

AnonymBruker
Skrevet

Sett opp slike levegger

mellom deg og naboene på sidene?

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Sett opp slike levegger

Relatert bilde

mellom deg og naboene på sidene?

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye lekkert du kan sette opp og/ eller plante, TS.

Jeg anbefaler deg å lete på google, FB-grupper, Pinterest og/ eller div bolig-og hageforum for å finne ideer

Skrevet

Se om du får tak i en avlang kasse i tre. Sett på hjul under så den er enkel å flytte og plant masse bambus oppi. Så det på en terrasse her og det var kjempetøft. Da er det bare å flytte den rundt etter behov. Følg med på insta også.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
Den 4.8.2016 at 3.31, AnonymBruker skrev:

S1030652.jpg

Relatert bilde

Les og se mer her:

http://www.unisol.no/vind-og-innsynsskjerming/

Her har vi  lagt innsynskjerming for et borettslag i Oslo. På denne måten beskytter kunden seg for innsyn fra naboen eller forbipasserede på gaten.

Vind og innsynsskjerming

Sorry men plastic er ikke alltid fantastic! Ikke ta det bokstavelig. Men det første bildet er rett og slett et perfekt eksempel på hva man ikke skal gjøre. Det er jo lov å ha litt estetisk sans. Hvordan i h..... selger man noe så stygt inn til en kunde? Det er lov å tenke naturmaterialer og beplantning på bilde nummer 1. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...