AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Dessverre så har ikke jeg noe sted å bo/gjøre av meg. Sånn har det vært siden mars 2014. Jeg har liksom en leilighet da, men jeg vil på en måte ikke bo der fordi jeg føler den er invadert og jeg ser ikke for meg at jeg kunne ha lyst til å gå gjennom det å møte megler og få til å selge den og så leie et annet sted. Det blir for mye styr og jeg må ha med folk å gjøre da. Så jeg har altså ikke noe hjem da. Ikke noen venner heller for den saks skyld så altså: ikke noe liv. Forstår faktisk ikke hvordan jeg kan løse dette problemet etter å ha blitt jaget fra hjemmet mitt og invadert der. Jeg er psykisk syk i tillegg så har jeg fått en stemor som mener at jeg bare skal flytte på psykiatribolig. Etter at psykiatrien har knust meg og avvist meg og herjet med meg. (hyggelig dame da.) Vel, så skal jeg bare vente og vente til jeg kanskje en dag kunne føle at jeg fikk bo der i fred da? Dette har skjedd meg flere ganger at jeg har blitt invadert i eget hjem forresten. Så det er ikke som jeg finner det på og overdriver akkurat. Pga en hel del nokså uhyggelige og andre mennesker har jeg måttet vente på å komme igang med ditt og datt, returnere til noe slags liv. Men, jeg liker virkelig ikke følelsen av å føle at jeg ikke har noe hjem og at absolutt alt alltid er midlertidig. Blir sf frustrert. Dypt frustrert. Anonymkode: 483f6...e60
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 Hvem eller hva er det som har invadert boligen din? Anonymkode: a43b8...d59 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre så har ikke jeg noe sted å bo/gjøre av meg. Sånn har det vært siden mars 2014. Jeg har liksom en leilighet da, men jeg vil på en måte ikke bo der fordi jeg føler den er invadert og jeg ser ikke for meg at jeg kunne ha lyst til å gå gjennom det å møte megler og få til å selge den og så leie et annet sted. Det blir for mye styr og jeg må ha med folk å gjøre da. Så jeg har altså ikke noe hjem da. Ikke noen venner heller for den saks skyld så altså: ikke noe liv. Forstår faktisk ikke hvordan jeg kan løse dette problemet etter å ha blitt jaget fra hjemmet mitt og invadert der. Jeg er psykisk syk i tillegg så har jeg fått en stemor som mener at jeg bare skal flytte på psykiatribolig. Etter at psykiatrien har knust meg og avvist meg og herjet med meg. (hyggelig dame da.) Vel, så skal jeg bare vente og vente til jeg kanskje en dag kunne føle at jeg fikk bo der i fred da? Dette har skjedd meg flere ganger at jeg har blitt invadert i eget hjem forresten. Så det er ikke som jeg finner det på og overdriver akkurat. Pga en hel del nokså uhyggelige og andre mennesker har jeg måttet vente på å komme igang med ditt og datt, returnere til noe slags liv. Men, jeg liker virkelig ikke følelsen av å føle at jeg ikke har noe hjem og at absolutt alt alltid er midlertidig. Blir sf frustrert. Dypt frustrert. Anonymkode: 483f6...e60 Kan du snakke med fastlegen din om dette som du forteller her, og be legen din om å hjelpe deg? Anonymkode: 88a07...d03 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 Jeg overhodet ikke noen kunnskap om deg siden du forteller så lite, men det kan høres ut som om du er plaget av psykoser og kanskje er schizofren, stemmer det? Om så, så tror jeg kanskje at det kunne vært godt for deg å bo med hjelp i nærheten en stund. Om du eier boligen din så kan du leie den ut for en periode til du føler at du kan flytte tilbake igjen, da får du jo også leieinntekt som kan komme godt med senere. Det å motta hjelp er ikke et nederlag, du går jo sannsynligvis allerede i behandling, -og selv om psykiatribolig høres kanskje høres drastisk ut ved første tanke - så tenker jeg at det kan føles motsatt om du får prøvd det en stund. Andre schizofrene jeg kjenner (noen bor i bolig) har visst godt utbytte av å drive med musikk og skrive (som de fleste av oss har). Et råd er å skrive ned det du opplever, selv om ingen andre ser det eller hører det -husk at det finnes mange som elsker å lese fiksjon og eventyr der ute. En schizo-venn av meg har gitt ut bok. Anonymkode: 68d5b...c3d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 Vel først så var det min såkalte "venn" som skulle komme og snakke noe innmari om filosofi om egoisme i kjærlighet og var sur og tverr og ekkel og bombet stemningen totalt. Deretter kom det ungkrimos de var virkelig unge med bikkje og tlf og da hadde jeg akkurat fått høre i byen at de skulle banke en dame og sånt og folk sa til meg jeg var i problemer og sånt, så jeg ble redd. Og forstod ikke så veldig mye av det, hadde akkurat tenkt å komme igang med noe og sånt og begynne å bo der etter at han der fyren var der og da hadde jeg nemlig lungebetennelse så jeg kom på sykehus fordi jeg holdt på å stryke med. Men sf så la de meg inn på psykiatrisk avdeling da. Da hadde jeg det sånn fredelig og fint der og var avstandsforelsket og lagde vegetarmat. Ble ganske dårlig av den lungebetennelsen ja. Så har det flere ganger vært at dører er åpne der, verandadør + utgangsdør så jeg skiftet lås for at det skulle være MIN leilighet. Men det hjalp dessverre heller ikke. Så hadde jeg en venn til på besøk og så gjorde han noe mot meg som jeg mislikte sterkt, og så måtte jeg komme over det da. Så det var i vår. Så var det at jeg fikk en sterk intuisjon på at fremmede hadde vært der igjen - det er ting som at klær flyttes og forsvinner, finner svarte hår på badet, dørene er åpne, ting er kastet, putene rerearrangert - og før hadde jeg en stalker som var veldig god på psykisk trakassering og crazy making og han kom seg også inn der jeg bodde og jeg ble inn i psykiatrien, så sånn sett har jeg jo alltid svekket troverdighet i tillegg ovenfor diverse instanser. Den fremmede følesen hadde jeg 3 uker og så endte det med at jeg var der med min "venn", nevnt i førstningen her, og jeg ble dopet av noe. Nå er jeg litt lei av å leve i håpet/bestemme meg for å håpe om/på å komme tilbake til min leilighet og føle at jeg har et hjem/kunne hatt et hjem fordi det er tydeligvis noen som har store problemer med meg og absolutt ikke respekterer meg, ganske mange såkalte venner inkludert. Føler at drømmen om et hjem brast og hvor skal man egentlig leie, hvis man nå skulle få solgt og da har det eneste som har skjedd med det at jeg har brukt en hel masse hundretusener på å forsøke å få et sted å bo. Altså, var veldig fint å bo der når jeg hadde anledning til det, men jeg savner så nå følelsen av et hjem/ å føle meg hjemme og sånt og ha et sted å bo. Anonymkode: 483f6...e60
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 Ser at det kommer kalde og avvisende svar her ja, dere bruker diagnose som jeg nevnte at folk gjør for å gjøre meg til problemet at problemet ikke er virkelig, og hva i HULESTE kan FASTLEGEN din dritt gjøre med at man ikke har noe sted å bo. Er du så ignorant for å irritere, provosere eller bare være slem og kald. Takk for meg, jeg skal tenke dette ut SELV. Anonymkode: 483f6...e60
ajarRun Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vel først så var det min såkalte "venn" som skulle komme og snakke noe innmari om filosofi om egoisme i kjærlighet og var sur og tverr og ekkel og bombet stemningen totalt. Deretter kom det ungkrimos de var virkelig unge med bikkje og tlf og da hadde jeg akkurat fått høre i byen at de skulle banke en dame og sånt og folk sa til meg jeg var i problemer og sånt, så jeg ble redd. Og forstod ikke så veldig mye av det, hadde akkurat tenkt å komme igang med noe og sånt og begynne å bo der etter at han der fyren var der og da hadde jeg nemlig lungebetennelse så jeg kom på sykehus fordi jeg holdt på å stryke med. Men sf så la de meg inn på psykiatrisk avdeling da. Da hadde jeg det sånn fredelig og fint der og var avstandsforelsket og lagde vegetarmat. Ble ganske dårlig av den lungebetennelsen ja. Så har det flere ganger vært at dører er åpne der, verandadør + utgangsdør så jeg skiftet lås for at det skulle være MIN leilighet. Men det hjalp dessverre heller ikke. Så hadde jeg en venn til på besøk og så gjorde han noe mot meg som jeg mislikte sterkt, og så måtte jeg komme over det da. Så det var i vår. Så var det at jeg fikk en sterk intuisjon på at fremmede hadde vært der igjen - det er ting som at klær flyttes og forsvinner, finner svarte hår på badet, dørene er åpne, ting er kastet, putene rerearrangert - og før hadde jeg en stalker som var veldig god på psykisk trakassering og crazy making og han kom seg også inn der jeg bodde og jeg ble inn i psykiatrien, så sånn sett har jeg jo alltid svekket troverdighet i tillegg ovenfor diverse instanser. Den fremmede følesen hadde jeg 3 uker og så endte det med at jeg var der med min "venn", nevnt i førstningen her, og jeg ble dopet av noe. Nå er jeg litt lei av å leve i håpet/bestemme meg for å håpe om/på å komme tilbake til min leilighet og føle at jeg har et hjem/kunne hatt et hjem fordi det er tydeligvis noen som har store problemer med meg og absolutt ikke respekterer meg, ganske mange såkalte venner inkludert. Føler at drømmen om et hjem brast og hvor skal man egentlig leie, hvis man nå skulle få solgt og da har det eneste som har skjedd med det at jeg har brukt en hel masse hundretusener på å forsøke å få et sted å bo. Altså, var veldig fint å bo der når jeg hadde anledning til det, men jeg savner så nå følelsen av et hjem/ å føle meg hjemme og sånt og ha et sted å bo. Anonymkode: 483f6...e60 Deler av innlegget ditt minner veldig om en som hadde karbonmonoxidforgiftning, har du CO-alarm? Hvis ikke bør du kjøpe en slik. Han jeg leste om trodde utleier låste seg inn i leiligheten og la igjen post-it lapper og flyttet på ting. Det viste seg at han selv har skrevet post-it lappene, uten å huske det og at han var relativt nært å stryke med fra gassen. Har du ofte hodepine? Det kan være et symptom. Hvis du er sikker på at noen er i leiligheten din kan du kjøpe et billig kamera som tar bilde av folk som kommer inn, så kan du anmelde. Hvis du ikke trives med leiligheten kan du jo bare kjøpe en ny, du vil da vel ikke ha tapt så mye på det? Eventuelt kan du leie den ut i en periode og se om de som leier den har samme problemer som du har hatt. På dørene kan du jo få sånne dørlenker, da er det iallefall synlige spor dersom noen bryter seg inn mens du sover. 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #9 Skrevet 4. august 2016 Beklager om jeg nevnte diagnose Ts, du fortalte oss ikke så klart i åpningsinnlegget ditt. Jeg ser heller ikke på det som noe negativt -jeg har gode venner med sterke diagnoser. Du nevner at du følte fred da du var innlagt, og det var den tanken jeg også hadde skjønner du -at det kan være godt å ta en pause i blant, uansett om det du har opplevd er virkelig eller ikke/om det kan bevises eller ikke. Det å sitte alene hjemme kan noen ganger få oss ekstra paranoide om vi ikke føler oss vel. Alternative Reflection er også inne på noe her altså -du kan sikre huset ditt om du har ubedte gjester når du ikke er der, da har du også sjans til å skaffe bevis. Og når andre kommer innom som du ikke ønsker å ha på besøk, så er det helt innafor å si at det ikke passer og be dem om å gå. Ikke finn deg i at noen tramper over dine grenser for hva du vil i ditt eget hjem. Anonymkode: 68d5b...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #10 Skrevet 4. august 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg overhodet ikke noen kunnskap om deg siden du forteller så lite, men det kan høres ut som om du er plaget av psykoser og kanskje er schizofren, stemmer det? Om så, så tror jeg kanskje at det kunne vært godt for deg å bo med hjelp i nærheten en stund. Om du eier boligen din så kan du leie den ut for en periode til du føler at du kan flytte tilbake igjen, da får du jo også leieinntekt som kan komme godt med senere. Det å motta hjelp er ikke et nederlag, du går jo sannsynligvis allerede i behandling, -og selv om psykiatribolig høres kanskje høres drastisk ut ved første tanke - så tenker jeg at det kan føles motsatt om du får prøvd det en stund. Andre schizofrene jeg kjenner (noen bor i bolig) har visst godt utbytte av å drive med musikk og skrive (som de fleste av oss har). Et råd er å skrive ned det du opplever, selv om ingen andre ser det eller hører det -husk at det finnes mange som elsker å lese fiksjon og eventyr der ute. En schizo-venn av meg har gitt ut bok. Anonymkode: 68d5b...c3d Hei psykopatkonformen. du er lite frekk da som begynner å snakke om andre schizofrene og sånt. Drittsekk å si sånt. Hva andre schizofrene gjør og sier og skal og mener er ikke min business jeg har MITT liv m mine problemer. Alt er uansett forklart i åpningsinnlegget, og jeg sier takk for meg og skal FØLE+ TENKE ut dette SELV. siden det bare var bull her uansett liksom. Anonymkode: 483f6...e60
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #11 Skrevet 4. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager om jeg nevnte diagnose Ts, du fortalte oss ikke så klart i åpningsinnlegget ditt. Jeg ser heller ikke på det som noe negativt -jeg har gode venner med sterke diagnoser. Du nevner at du følte fred da du var innlagt, og det var den tanken jeg også hadde skjønner du -at det kan være godt å ta en pause i blant, uansett om det du har opplevd er virkelig eller ikke/om det kan bevises eller ikke. Det å sitte alene hjemme kan noen ganger få oss ekstra paranoide om vi ikke føler oss vel. Alternative Reflection er også inne på noe her altså -du kan sikre huset ditt om du har ubedte gjester når du ikke er der, da har du også sjans til å skaffe bevis. Og når andre kommer innom som du ikke ønsker å ha på besøk, så er det helt innafor å si at det ikke passer og be dem om å gå. Ikke finn deg i at noen tramper over dine grenser for hva du vil i ditt eget hjem. Anonymkode: 68d5b...c3d Det står ikke der det nei, da kan du ikke lese, jeg nevnte at jeg likte å bo i min egen leilighet og lage vegetarmat og føle at jeg hadde et sted å bo og et hjem din frekke faen. Anonymkode: 483f6...e60
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #12 Skrevet 4. august 2016 16 minutter siden, amativeReflection skrev: Deler av innlegget ditt minner veldig om en som hadde karbonmonoxidforgiftning, har du CO-alarm? Hvis ikke bør du kjøpe en slik. Han jeg leste om trodde utleier låste seg inn i leiligheten og la igjen post-it lapper og flyttet på ting. Det viste seg at han selv har skrevet post-it lappene, uten å huske det og at han var relativt nært å stryke med fra gassen. Har du ofte hodepine? Det kan være et symptom. Hvis du er sikker på at noen er i leiligheten din kan du kjøpe et billig kamera som tar bilde av folk som kommer inn, så kan du anmelde. Hvis du ikke trives med leiligheten kan du jo bare kjøpe en ny, du vil da vel ikke ha tapt så mye på det? Eventuelt kan du leie den ut i en periode og se om de som leier den har samme problemer som du har hatt. På dørene kan du jo få sånne dørlenker, da er det iallefall synlige spor dersom noen bryter seg inn mens du sover. Ja det er mulig for jeg røyker masse for tiden, det er litt dumt, resten av innlegget ditt er ikke verdt å svare på med andel belittling ogsåvidere. nå skal jeg slutte å svare. Anonymkode: 483f6...e60
ajarRun Skrevet 4. august 2016 #13 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det er mulig for jeg røyker masse for tiden, det er litt dumt, resten av innlegget ditt er ikke verdt å svare på med andel belittling ogsåvidere. nå skal jeg slutte å svare. Anonymkode: 483f6...e60 Det er synd du ikke setter pris på innlegget mitt. Jeg tviler sterkt på at du klarer å røyke nok til å bli karbonmonoksidforgiftet. Kanskje jeg ikke forstår helt hva du er ute etter med denne tråden. 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #14 Skrevet 4. august 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men sf så la de meg inn på psykiatrisk avdeling da. Da hadde jeg det sånn fredelig og fint der og var avstandsforelsket og lagde vegetarmat. Det var ut i fra dette at jeg leste at du følte fred mens du var innlagt. Husk at vi er fremmede på et forum, vi kjenner deg ikke mer enn det du skriver om deg selv til oss. Og vi er heller ikke noe annet en medmennesker, om du søker en spesiell type råd/kunnskap så vil det være lettere å ta direkte kontakt med noen som kan hjelpe deg, det er også bedre å skrive her på forumet på tidspunkt hvor flere er pålogget, slik at du får svar fra flere personer, ikke bare et par stykker. Vi som har svart deg nå forsøker uansett bare å gi deg råd som er godt ment og absolutt ikke ment som frekke. Det er du som bruker skjellsord på oss når vi forsøker å hjelpe, synes du ikke det er frekt? Anonymkode: 68d5b...c3d 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #15 Skrevet 4. august 2016 Du skriver et utydelig og rotete innlegg. Folk her inne prøver å komme med råd ut fra sine egne erfaringer og sitt liv. Alle har svart deg på en ordentlig og sakelig måte. Du kan ikke å forvente at de skriver det du vil, og så oppføre deg som er kjerring når du svarer de forskjellige fordi du går i angreps modus. Du ringer politiet og sier at noen bryter seg inn i leiligheten din, kjøper et kamera, hengelås på innsiden av døren og bytt lås på nytt. Sett opp overvåknings kamera og installer alarm. Kontakt en megler og la megleren ta seg av salget så du får deg et nytt hjem. Du burde også kontakte fastlegen din bare for å ha noen å prate med og lufte tankene. Alle trenger noen å prate med en gang i blant selv om det ikke er en venn. Anonymkode: e822a...c5c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå