AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Har bodd i leiligheten jeg leier i 1,5 år nå. Med meg har min "av og på kjæreste" vært i perioder, og da gjerne i noen dager i strekk. Dette visste de også om da jeg flyttet inn. Desverre etter en krangel mellom meg og mannen følte jeg en trang til å fortelle huseier hva som hadde skjedd, da jeg regnet med de hadde fått det med seg. Jada, helt på trynet å blande inn på den måten og jeg dreit meg skikkelig ut. De forsto jo, og jeg var sikker på at han ikke skulle komme tilbake og sa derfor også dette til de. De sa det var bra. Men nå, i det siste har vi vært sammen igjen. Jeg sa ifra for noen mnd siden at vi pratet og at han mest sannsynlig kom til å være litt hos meg igjen, og da sa de det var jo ok med besøk da. Men idag, etter noen dager hvor han har vært hos meg med bilen sin så fikk jeg en kryptisk melding om at de ville prate. Spurte om det har skjedd noe, men de ville bare catche opp å høre hvordan det gikk... nå er jo jeg livredd. Redd for at de ikke syntes det er ok at han er der lenger og at jeg skal bli kastet ut eller få en advarsel om at han ikke skal være der. Jeg vil jo ikke bo en plass jeg ikke får ha besøk så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre i tilfelle. Og nå er jeg helt ødelagt av bekymring... (Ingen skade på leilighet eller noe, bare for å ha det sagt)... Hva tror dere? Anonymkode: 5fac0...55c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 D vil bare catche opp og høre hvordan det går er min ville gjetning.... Anonymkode: 702ff...106 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: D vil bare catche opp og høre hvordan det går er min ville gjetning.... Anonymkode: 702ff...106 Men er ikke det veldig rart da de aldri hr gjort det før og plutselig gjør det nå etter at jeg har begynt å ha besøk igjen? Ts Anonymkode: 5fac0...55c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 Nei jeg synes ikke det med tanke på at du har invitert dem inn i forholdet ditt. Men kanskje handler det de ønsker å snakke om om helt andre ting. Forsøk ikke tenke/gruble så mye. Avtal tid for en prat. Anonymkode: 702ff...106 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men er ikke det veldig rart da de aldri hr gjort det før og plutselig gjør det nå etter at jeg har begynt å ha besøk igjen? Ts Anonymkode: 5fac0...55c Med tanke på hva du har fortalt de, og at de nå ser han er tilbake igjen, kan det hende de bare ønsker å snakke med deg for å se om alt går greit med deg. Anonymkode: 76176...3f6 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 Ettersom du har involvert dem i forholdet tolker jeg det slik at de bryr seg om hvordan du har det. Jeg kan jo ikke si noe for sikkert, men jeg kan ikke se for meg at det skal være noe spesielt ut ifra hvordan de har opptrådt tidligere. Hvis det skulle være slik at de tar opp besøkene til kjæresten din synes jeg du bør tenke nøye gjennom om du er i et sunt forhold. Dette er en generell oppfordring. Jeg vet jo ikke hvordan situasjonen er. Anonymkode: 3a2cd...031 3
stan Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 Det er ikke gyldig grunn for oppsigelse noe av det du beskriver. Uansett må de gi deg et varsel, hvis det har vært husbråk eller lignende. Uansett ta en prat med dem så slipper du å lure.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 Er det foreldrene dine siden du tror de kan nekte deg besøk?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #9 Skrevet 4. august 2016 2 timer siden, Evilposelos skrev: Er det foreldrene dine siden du tror de kan nekte deg besøk? Nei, jeg er ikke så ung og bor langt unna foreldre. Ts Anonymkode: 5fac0...55c
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #10 Skrevet 4. august 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg er ikke så ung og bor langt unna foreldre. Ts Anonymkode: 5fac0...55c Utleier kan ikke nekte deg å ha besøk i ditt eget hjem, om det er det som skulle være saken. De kan heller ikke nekte deg å la ham flytte inn og bli samboeren din, om det så skulle være (husleieloven kap. 7). Men som andre har sagt er det fullt mulig at de er bekymret for deg og ønsker å forsikre seg om at du har det bra, siden du først har involvert dem og fortalt om forholdet deres. Anonymkode: fe258...b00 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #11 Skrevet 4. august 2016 Mener du at de skal si noe på at du har besøk? De har ingenting med det så det skal du ikke tenke på. De må ha gyldig grunn for oppsigelse (de reglene har jeg ikke her akkurat nå men du kan Google dem) de vil nok bare sjekke at du er ok, men seriøst det "forholdet" deres virker så ustabilt at jeg nesten får nakkesleng bare av å tenke på det Anonymkode: 79998...308
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #12 Skrevet 4. august 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du at de skal si noe på at du har besøk? De har ingenting med det så det skal du ikke tenke på. De må ha gyldig grunn for oppsigelse (de reglene har jeg ikke her akkurat nå men du kan Google dem) de vil nok bare sjekke at du er ok, men seriøst det "forholdet" deres virker så ustabilt at jeg nesten får nakkesleng bare av å tenke på det Anonymkode: 79998...308 Jeg er bare bekymret.. vet de ikke kan nekte besøk, men sist så var han er mer eller mindre tre uker i strekk (de så bilen) før den krangelen jeg involverte de i, og da sa de "vi var redd han hadde flyttet inn" og at de syntes han var skummel og at de ble nervøs av å møte han utenfor uten meg... Jeg vet ikke hvorfor, men det er jo ikke positivt for min del akkurat. De sa jo de ikke ville ha han der mer.. Men jeg kan jo ikke bryte noe fordi de ønsker det. Har allerede kikket litt etter nytt sted å bo fordi jeg r så nervøs. Føler press på meg ved å ha han på besøk fordi jeg er redd for hva huseier tenker, og blir stressa av det.. desverre. Ts Anonymkode: 5fac0...55c
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #13 Skrevet 4. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er bare bekymret.. vet de ikke kan nekte besøk, men sist så var han er mer eller mindre tre uker i strekk (de så bilen) før den krangelen jeg involverte de i, og da sa de "vi var redd han hadde flyttet inn" og at de syntes han var skummel og at de ble nervøs av å møte han utenfor uten meg... Jeg vet ikke hvorfor, men det er jo ikke positivt for min del akkurat. De sa jo de ikke ville ha han der mer.. Men jeg kan jo ikke bryte noe fordi de ønsker det. Har allerede kikket litt etter nytt sted å bo fordi jeg r så nervøs. Føler press på meg ved å ha han på besøk fordi jeg er redd for hva huseier tenker, og blir stressa av det.. desverre. Ts Anonymkode: 5fac0...55c Synes det virker som det er bedre å bytte type enn leilighet, for å være ærlig. Anonymkode: fe258...b00 8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #14 Skrevet 5. august 2016 De kan ikke engang nekte deg å la han flytte inn, så besøk, selv i flere uker :-) ikke gyldig grunn til å si deg opp! Hilsen utleier Anonymkode: ff471...b1c
Honey Dew Skrevet 5. august 2016 #15 Skrevet 5. august 2016 Den 3.8.2016 at 0.54, AnonymBruker skrev: Men er ikke det veldig rart da de aldri hr gjort det før og plutselig gjør det nå etter at jeg har begynt å ha besøk igjen? Ts Anonymkode: 5fac0...55c De er kanskje bekymret for deg og vil høre om du har det bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå