Gå til innhold

Første bursdag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere! 

Sønnen min fyller 1 år i slutten av måneden og jeg lurte derfor på et par ting;

1. Hva gidde dere i bursdagsgave?

2. Er det vanlig å ha papptallerkner (tema/motiv) til alle? Altså til voksne og barn samt kopper? 

3. Hva slags pynt og tilbehør hadde dere til barnets første bursdag? Noen forslag til hvor jeg kan bestille pynt?

4. Hva serverte dere? Vi er nesten bare voksne, 4 barn totalt. 

Takk for svar!

Anonymkode: 7574e...760

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Gidde", seriøst? 

Anonymkode: 82887...46c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere! 

1. Hva ga dere i bursdagsgave?

2. Er det vanlig å ha papptallerkner (tema/motiv) til alle? Altså til voksne og barn samt kopper? 

3. Hva slags pynt og tilbehør hadde dere til barnets første bursdag? Noen forslag til hvor jeg kan bestille pynt?

Takk for svar!

Anonymkode: 7574e...760H

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Gidde", seriøst? 

Anonymkode: 82887...46c

Huff... Stakkars deg :'( 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere! 

1. Hva gidde dere i bursdagsgave?

Takk for svar!

1. Vi ga leketelt og litt småtteri i gave + penger på konto

2. Vi brukte ikke papp eller annen engangs, men kunne like gjerne gjort det. Tror egentlig begge deler er like vanlig. 

3. Vi hadde blåst opp masse ballonger som hang klart rundt i huset når barnet våknet. Bare det å gå rundt å kikke på ballonger overalt var en stor opplevelse for minsten. I tillegg hadde vi dunilin duk som vi hadde dekorert med fot- og gåndtrykkene til mini. 

4. Vi hadde viltgryte + kaker med tilbehør

Skrevet

1) Hun fikk en liten bilbane (beregnet fra 1-3år) og noen bøker. Vi har utrolig mye leker fra storesøster så vi prøver å ikke fylle på med masse leker.

2) Det var bare familie (Meg,mannen min, storesøster og 1åringen) som feiret dagen så vi brukte bare vanlige tallerkener. Hadde vi feiret med flere barn tilstede så hadde vi nok kjøpt inn papptallerkener med barnemotiv på. 

3) Vi pyntet bare med ballonger. 

4) Vi hadde grillmat. Bursdagskaken var sjokolade. 

AnonymBruker
Skrevet

Bursdagsgaven tror jeg var en leke av noe slag.

Besteforeldre, tanter og onkler og søskenbarn (veldig liten fam, så plass til alle i stua på 20 kvm).

Pynt var ballonger og barneservietter kjøpt på matbutikken.

Serverte kaffe og kaker.

Anonymkode: 2bd4c...0e5

AnonymBruker
Skrevet

Ga en leke. Hadde bare familie, mest voksne, noen få barn. Pyntet med ballonger og hadde kjøpt noen nye friske blomster. Serverte kun kaker og bakst og brukte vanlig servise. 

Anonymkode: 501fd...d86

AnonymBruker
Skrevet

Til gave ga vi en slik gåbil (som man kan både kjøre og skyve foran seg), det var en fulltreffer, vært veldig mye i bruk og er det fremdeles over et år etterpå...

Vi har alltid brukt vårt vanlige servise på familie og voksenbursdag (først på barnebursdagene har vi kjøpt inn papp), kjøper noen finere servietter da, gjerne med et tema. Husker ikke om vi pyntet noe, dvs ble nok tent lys da bursdagen er tidlig på året og gjorde det litt koslig. 

Serverer alltid middag da vi bor litt unna familie (dvs den ene siden må overnatte, den andre må kjøre 1,5t). Derfor har vi lagd alt fra god suppe, lasagne, taco, pulled pork med tilbehør +++. Avslutter med kaker, typisk 2 stk som feks er brownies, suksesskake, ostekake, muffins og alltid is med tilbehør (non stop, peanøtter, sjokoladesaus ++), sistnenvnte elsker jo ungene.

Anonymkode: 723f1...e92

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle! 

Ts

Skrevet

1. Vi gav en gåbil.

2. Vi hadde papptallerkner og kopper både med og uten motiv (barna fikk med motiv).

3. Hadde ballonger med tallet 1 på. (Jeg brukte pynttilfest.no til å bestille pynt til dåpen, nå til bursdagen brukte jeg fysiske hobbybutikker.) Og blomster. Ellers ikke noe pynt.

4. Lapskaus, kaker (iskake, sjokoladekake, bløtkake), muffins. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Nepenthe skrev:

1. Vi gav en gåbil.

2. Vi hadde papptallerkner og kopper både med og uten motiv (barna fikk med motiv).

3. Hadde ballonger med tallet 1 på. (Jeg brukte pynttilfest.no til å bestille pynt til dåpen, nå til bursdagen brukte jeg fysiske hobbybutikker.) Og blomster. Ellers ikke noe pynt.

4. Lapskaus, kaker (iskake, sjokoladekake, bløtkake), muffins. 

Finnes det psykiske hobbybutikker? :overrasket:

Skrevet

Vi ga ettårsfotografering i gave. Ikke noe spesiell pynt og brukte penserviset til de voksne og vanlig servise til barna. Serverte kaker :)

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det psykiske hobbybutikker? :overrasket:

Det aner jeg ikke noe om.

Jeg er sikker på du skjønte hva jeg mente med fysisk butikk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...