Gå til innhold

Hva er det med servitører som tar maten mens gjestsene sitter der?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som jobber som servitør på resturant. Hvorfor er det vanlig at dere tar maten før gjestene er gått fra bordet? Er dette normalt? Det er jo ikke mulig å ta en pause før en servitør kommer å løfter opp fatet ditt og spør om du er ferdig? 

Anonymkode: 50a53...d53

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan legger dere bestikket? 

Legges bestikket samlet på en side så er tommelfinger regel at gjestene er ferdig med å spise. Legges kniven og gaffelen på vær sin side av tallerknen det mottsatte. 

Servitøren er pålagt å spørre for det er slik bransjen er. Noen er kanskje litt for mye på, samtidig regner jeg med at dere som gjester klarer å si nei. En servitør skal ikke ta maten uten å få det bekreftet. 

Anonymkode: 80a90...deb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er fryktelig irriterende. Har jeg betalt for maten, vil jeg gjerne få spise meg mett.

Anonymkode: bfb47...3cd

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes generelt servitører bør vente med å fjerne maten før alle har spist ferdig. Det er i alle fall viktig at de spør før de fjerner. Det er ikke alle som kan reglene angående hvordan bestikket skal legges. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er uforskammet av servitørene. Det er viktig at de forsikrer seg om at alle er ferdigspiste før de rydder vekk. Jeg har også opplevd at servitører rydder vekk tallerkenene for de som er ferdig mens det fortsatt er noen som spiser. Det er veldig ufint. 

Anonymkode: 7fc53...661

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Synes der er fint at de tar den jeg. Så slipper jeg å sitte der med en møkkete tom tallerken. 

Anonymkode: edd1a...973

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Legges bestikket samlet på en side så er tommelfinger regel at gjestene er ferdig med å spise. Legges kniven og gaffelen på vær sin side av tallerknen det mottsatte.