AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Jeg har en venninne med en sønn på 2år som bor i en annen by. Hun skal til min by i helgen og har spurt om hun kan få overnatte hos meg. Jeg har kun en to-roms, så jeg har jo da kun et soverom. I helgen skal jeg jobbe nattevakter så jeg synes gjerne det passer litt dårlig, men jeg vil jo ikke være vanskelig heller. Har tenkt at de kanskje kan sove på soverommet og jeg på stuen, men da får jeg jo ikke fred når jeg skal sove på dagtid om de er hjemme. Synes det er vanskelig å si nei da jeg har sovet hos henne flere ganger, men hun har en 3-roms, så da har det ikke vært noe problem. Hva tenker dere? Det hadde ikke vært noe problem om jeg hadde jobbet på dagtid, men det er vanskelig for meg å gjøre om på det nå. Anonymkode: 36343...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne med en sønn på 2år som bor i en annen by. Hun skal til min by i helgen og har spurt om hun kan få overnatte hos meg. Jeg har kun en to-roms, så jeg har jo da kun et soverom. I helgen skal jeg jobbe nattevakter så jeg synes gjerne det passer litt dårlig, men jeg vil jo ikke være vanskelig heller. Har tenkt at de kanskje kan sove på soverommet og jeg på stuen, men da får jeg jo ikke fred når jeg skal sove på dagtid om de er hjemme. Synes det er vanskelig å si nei da jeg har sovet hos henne flere ganger, men hun har en 3-roms, så da har det ikke vært noe problem. Hva tenker dere? Det hadde ikke vært noe problem om jeg hadde jobbet på dagtid, men det er vanskelig for meg å gjøre om på det nå. Anonymkode: 36343...4fa Hvorfor kan ikke de sove i stua,og du på rommet, og kommer de til å være hjemme hele dagen,mens du sover? Ta en prat forklar sitasusjonen,men ja jeg synes du burde å kunne si ja,men de må sove på stua, og gå en tur elle noe mens du sover. Anonymkode: 23b52...c94 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 Du kan jo forklare situasjonen, også høre hva hun tenker. Siden du skal sove når de er våken kan du kanskje legge deg på ditt soverom på dagen, så kan venninnen din sove der på natta. Det er jo fort gjort å ha et ekstra laken å trekke over senga om det er et problem. Anonymkode: 23627...c1b 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne med en sønn på 2år som bor i en annen by. Hun skal til min by i helgen og har spurt om hun kan få overnatte hos meg. Jeg har kun en to-roms, så jeg har jo da kun et soverom. I helgen skal jeg jobbe nattevakter så jeg synes gjerne det passer litt dårlig, men jeg vil jo ikke være vanskelig heller. Har tenkt at de kanskje kan sove på soverommet og jeg på stuen, men da får jeg jo ikke fred når jeg skal sove på dagtid om de er hjemme. Synes det er vanskelig å si nei da jeg har sovet hos henne flere ganger, men hun har en 3-roms, så da har det ikke vært noe problem. Hva tenker dere? Det hadde ikke vært noe problem om jeg hadde jobbet på dagtid, men det er vanskelig for meg å gjøre om på det nå. Anonymkode: 36343...4fa Det hadde jo vært anderledes for deg om du hadde hatt dagvakter eller fri i helgen. Blir det stress for deg å ha overnattingsgjester, sier du at det ikke passer denne helgen. Hun hadde gjerne ikke nattevakter (men kanskje fri fra jobb?) de gangene du sov hos henne? Anonymkode: 89621...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #6 Skrevet 3. august 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne med en sønn på 2år som bor i en annen by. Hun skal til min by i helgen og har spurt om hun kan få overnatte hos meg. Jeg har kun en to-roms, så jeg har jo da kun et soverom. I helgen skal jeg jobbe nattevakter så jeg synes gjerne det passer litt dårlig, men jeg vil jo ikke være vanskelig heller. Har tenkt at de kanskje kan sove på soverommet og jeg på stuen, men da får jeg jo ikke fred når jeg skal sove på dagtid om de er hjemme. Synes det er vanskelig å si nei da jeg har sovet hos henne flere ganger, men hun har en 3-roms, så da har det ikke vært noe problem. Hva tenker dere? Det hadde ikke vært noe problem om jeg hadde jobbet på dagtid, men det er vanskelig for meg å gjøre om på det nå. Anonymkode: 36343...4fa Er hun der i et annet ærend enn å besøke deg, og vil være hos deg kun for å ha et sted å sove på natten? Anonymkode: 89621...1e7 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #7 Skrevet 3. august 2016 Skal din venninne være med på aktiviteter den helga (Tusenfryd el.l.?) så blir hun kanskje borte når du skal sove? Anonymkode: 89621...1e7 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #8 Skrevet 3. august 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne med en sønn på 2år som bor i en annen by. Hun skal til min by i helgen og har spurt om hun kan få overnatte hos meg. Jeg har kun en to-roms, så jeg har jo da kun et soverom. I helgen skal jeg jobbe nattevakter så jeg synes gjerne det passer litt dårlig, men jeg vil jo ikke være vanskelig heller. Har tenkt at de kanskje kan sove på soverommet og jeg på stuen, men da får jeg jo ikke fred når jeg skal sove på dagtid om de er hjemme. Synes det er vanskelig å si nei da jeg har sovet hos henne flere ganger, men hun har en 3-roms, så da har det ikke vært noe problem. Hva tenker dere? Det hadde ikke vært noe problem om jeg hadde jobbet på dagtid, men det er vanskelig for meg å gjøre om på det nå. Anonymkode: 36343...4fa De gangene du sov hos henne, gjorde du det fordi du var på besøk hos henne, eller var det andre ærend i hennes by som var årsak til overnattingen? Overnattingsbesøk bør jo avtales kun hvis det passer for den som skal ha overnattingsgjester. Kan hun ikke komme en helg du har fri eller jobber på dagtid? Anonymkode: 89621...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #9 Skrevet 5. august 2016 Forklar at du har nattevakt og dermed må sove om dagen og dermed trenger soverommet. Men om det går greit for dem å sove på stuen, og at det ikke blir særlig selskap fra din side + at de må ta hensyn når du sover, så kan jo det være en mulighet. Med mindre det er umulig for deg, da sier du nei. Anonymkode: d1763...99e
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. august 2016 #10 Skrevet 5. august 2016 Da sier du at det ikke passer, men at vi får se en annen gang.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #11 Skrevet 5. august 2016 Hadde sagt at det passer dessverre dårlig pga nattevaktshelg. Tror det kan være slitsomt å ha de der når du skal sove på dagtid. De færreste som ikke jobber natt selv har særlig forståelse for at man faktisk må sove "hele" dagen. Aner ikke hvor mange ganger andre kommenterer : åååå tenkte du var våken jeg, kl er tross alt 12-13. Det er folk som vet jeg har jobbet natt. En 2 åring har jo enda mindre forståelse for at du må sove på dagtid. Anonymkode: 7a8e0...71a 1
Gjest Sly Skrevet 5. august 2016 #12 Skrevet 5. august 2016 Si at det er greit hvis de er ute av leiligheten mellom kl 9 og 15, eller når det er du pleier å sove.
Gjest O.G. Skrevet 5. august 2016 #13 Skrevet 5. august 2016 Den 3.8.2016 at 0.31, AnonymBruker skrev: Skal din venninne være med på aktiviteter den helga (Tusenfryd el.l.?) så blir hun kanskje borte når du skal sove? Anonymkode: 89621...1e7 Skulle til å spørre om akkurat det samme. For hvis den her venninnen ikke hadde tenkt å være sammen med TS, men bare bruke leiligheten hennes som hotell, så kan TS si at det ikke passer med god samvittighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå