Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har nettopp fullført bachelor (sosionom) og fått meg fast jobb. Kjæresten min har fast jobb som elektriker og jobber på prosjekt utenbys så han tjener ganske godt. Vi vil etterhvert kjøpe oss noe sammen. Ingen av oss har fått spart så mye da vi bare er 21 år gamle og har levd på lærlingelønn og stipend. Vi har 300000 samlet i egenkapital foreløpig. Vi har tenkt å spørre mormoren hans om hun kan stille sikkerhet i egen bolig (da hun har tilbudt seg dette tidligere). Er det sannsynlig at vi får boliglån sammen? Vi vil gjerne ha en plass vi kan bo over lengre tid hvis det skulle skje noe uforusett - og vil derfor ha noe med minst 2 soverom. Det er vanvittig dyrt for bolig her vi bor, så for å få noe vi er interessert i må vi ganske greit opp i pris. Her går en leilighet på 38 kvm for nesten 2 millioner... Han tjener som sagt nærmere 6-700000 i året og jeg har nettopp fått fast jobb og får en ca 500000 +/- i året. Vil det være sannsynlig at vi får et greit boliglån når vi i tillegg har noen som stiller som sikkerhet? 

Anonymkode: b97dd...3bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, når begge har fast jobb, så går det nok veldig greit å få boliglån. Jeg fikk 2,5 mill i lån med en inntekt på 450.000, samt at jeg har studielån og er singel. Hadde ca 100.000 på BSU. 

Ta dere en tur til banken og sjekk hva de kan gi i lån, så kan dere begynne å kikke på relevante boliger! 

Anonymkode: 40f5e...3b6

Skrevet

Ja det vil jeg tro. Jeg og min samboer fikk lån på opp til 2,2m når han var lærling og jeg jobbet men skulle begynne å studere :) 

AnonymBruker
Skrevet

Med to faste jobber, over 1 million i samlet inntekt og kausjonist/sikkerhet i bolig vil det være null problem å få boliglån. Bør ikke være stort problem å få låne 3-4 millioner. 

Anonymkode: 148f1...633

Skrevet

Med 300.000 i egenkapital får dere lånt 3 mill, men med deres lønn burde dere klare å spare et par hundre tusen i året. 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, når begge har fast jobb, så går det nok veldig greit å få boliglån. Jeg fikk 2,5 mill i lån med en inntekt på 450.000, samt at jeg har studielån og er singel. Hadde ca 100.000 på BSU. 

Ta dere en tur til banken og sjekk hva de kan gi i lån, så kan dere begynne å kikke på relevante boliger! 

Anonymkode: 40f5e...3b6

Seriøst? I hvilket århundre var dette?

Anonymkode: d96fd...2cf

Skrevet
2 timer siden, prt90 skrev:

Med 300.000 i egenkapital får dere lånt 3 mill, men med deres lønn burde dere klare å spare et par hundre tusen i året. 

Ja det er vi klare over, men vi har nettopp fått oss faste jobber. Han har nettopp bestått fagprøven og jeg har bare hatt stipend + ekstrajobb. Hadde vi hatt de inntektene vi har nå hadde vi jo spart de siste årene, men har vært rimelig trangt med lite inntekt. TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe som helst problem å få lån på 3-3,5 mill i deres situasjon. Selv om dere har hatt lavere lønn før, så har dere fått andre jobber nå. Hvis det er regnet som sikre jobber, så vil nok bankene vurdere det som trygt (regner da selvsagt med at dere ikke har  betalingsanmerkninger e.l, siden du ikke har sagt noe om det). Ta med siste lønnsslipp i banken, så har dere både bevis på inntekt og hvem som er arbeidsgiver. 

En singel bekjent, med null i egenkapital og 600 i inntekt fikk nylig tilbud om 2,25 mill i lån. Da skulle det ikke være noe problem for dere to å få godt over 3, trolig nærmere 4. 

Anonymkode: 28c47...18e

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har nettopp fullført bachelor (sosionom) og fått meg fast jobb. Kjæresten min har fast jobb som elektriker og jobber på prosjekt utenbys så han tjener ganske godt. Vi vil etterhvert kjøpe oss noe sammen. Ingen av oss har fått spart så mye da vi bare er 21 år gamle og har levd på lærlingelønn og stipend. Vi har 300000 samlet i egenkapital foreløpig. Vi har tenkt å spørre mormoren hans om hun kan stille sikkerhet i egen bolig (da hun har tilbudt seg dette tidligere). Er det sannsynlig at vi får boliglån sammen? Vi vil gjerne ha en plass vi kan bo over lengre tid hvis det skulle skje noe uforusett - og vil derfor ha noe med minst 2 soverom. Det er vanvittig dyrt for bolig her vi bor, så for å få noe vi er interessert i må vi ganske greit opp i pris. Her går en leilighet på 38 kvm for nesten 2 millioner... Han tjener som sagt nærmere 6-700000 i året og jeg har nettopp fått fast jobb og får en ca 500000 +/- i året. Vil det være sannsynlig at vi får et greit boliglån når vi i tillegg har noen som stiller som sikkerhet? 

Anonymkode: b97dd...3bc

oi, hvor der det du tjener 500.000 som sosionom?

Anonymkode: 31964...197

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...