Elijeno Skrevet 3. august 2016 #1 Del Skrevet 3. august 2016 Hei! Nå har det seg sånn at jeg skal flytte til Tromsø til neste år (2017) for å studere sykepleie på UiT. Jeg har allerede begynt å se etter studentbolig, men er usikker på hvordan kvaliteten, miljøet og alt generelt er der. De boligene jeg har i tankene er hybel i Øvre Breivang og Storskogåsen, eventuelt de minste leilighetene i Forhåpningen. Jeg har lest alt jeg har kommet over på nettet, men det meste er datert 2009/2007, slik at jeg vet ikke om det fortsatt gjelder. Jeg lurer derfor på om hvordan ryktene til de forskjellige studentboligene er og hvordan kvaliteten er, dog tar jeg alt av informasjon angående Tromsø, UiT, sykepleien der, +++ med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #2 Del Skrevet 3. august 2016 De i dramsvegen er nye og åpner i høst. Gjetter at de er fine! Jeg skal starte mine studier i Tromsø i høst, så vet dessverre ikke noe mer. Men har hørt at noen folk ikke anbefaler Åsgård. Anonymkode: d999a...1da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #3 Del Skrevet 3. august 2016 Aner ikke noe om studentboligene her i Tromsø, men når jeg kjører Dramsvegen så ønsker jeg nesten å være student for å få bo der. Drawbacket er at det er en byggeplass, siden det skal bygges flere blokker og bare den bakerste/øverste blokka er ferdig nå. Øvre Breivang ligger like bortenfor, så de to stiller likt logistikkmessig. Anonymkode: 07682...669 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 3. august 2016 #4 Del Skrevet 3. august 2016 Har du sett på sidene til Sito? http://www.sito.no/bolig/alle-boliger De nye boligene Dramsveien panorama er knallfine, men det er ikke parkeringsmuligheter der og det skal bygges mer altså blir det en del støy, så det kan være noe å tenke på. Men det er definitivt de fineste studentboligene i byen. Øvre breivang ligge like ved, men er mer slitt - vet ikke hvordan miljøet er her. Tror det er fint å bo på Forhåpningen, og Ørndalen og Storskogåsen er også ok. Det du absolutt bør holde deg unna er Prestvannet og brakkene på campus (breivika studentboliger). Selve sykepleiestudiet i Tromsø er veldig bra, pleier å være et godt miljø og det virker som folk trives. Lykke til med studiene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #5 Del Skrevet 3. august 2016 Jeg har ikke erfaringer med alle studentboligene i Tromsø. Jeg kan likevel anbefale deg å unngå Åsgård og Ørndalen!! Stakkevollan har fine studentboliger, og Storskogåsen tror jeg er greie I Dramsveien har de også bygd noen helt nye studentboliger nå. Jeg har selv bodd på Prestvannet og var superfornøyd! Der har du eget rom og bad, samt nyoppussede kjøkken som du deler med 9 andre (noe som gikk overraskende bra, men jeg var nok heldig som hadde ryddige mennesker i min etasje). Anonymkode: 12645...bd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #6 Del Skrevet 3. august 2016 Jeg har bodd på Prestvannet og Storskogåsen, og syntes sistnevnte var best. Ellers ville jeg satt Forhåpningen og Elverhøy på 2. og 3. plass :-) Anonymkode: 145e8...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elijeno Skrevet 4. august 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 4. august 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: De i dramsvegen er nye og åpner i høst. Gjetter at de er fine! Jeg skal starte mine studier i Tromsø i høst, så vet dessverre ikke noe mer. Men har hørt at noen folk ikke anbefaler Åsgård. Anonymkode: d999a...1da Har sett på de i Dramsvegen nå, og de ser jo veldig bra ut! Og mye mer moderne enn de andre bygningene Minuset der er vel bare at det koster en del mer, og jeg vet ikke helt hvordan det blir økonomimessig... Samtidig er det vel kanskje verdt drt når det er så mye bedre enn de andre (tror jeg da), så skal holde på den som mulighet. Skal du bo i studentboliger, eller satser du på det private markedet? Kanskje du kan oppdatere meg når du har kommet, og kanskje hørt noe om hvordan de andre boligene er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elijeno Skrevet 4. august 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 4. august 2016 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Aner ikke noe om studentboligene her i Tromsø, men når jeg kjører Dramsvegen så ønsker jeg nesten å være student for å få bo der. Drawbacket er at det er en byggeplass, siden det skal bygges flere blokker og bare den bakerste/øverste blokka er ferdig nå. Øvre Breivang ligger like bortenfor, så de to stiller likt logistikkmessig. Anonymkode: 07682...669 Takk for svar! Det er jo et viktig poeng dét òg, er jo ikke bare morsomt å studere hvis det bråker døgnet rundt eller ser shabby ut. Har du noen tips eller annet å tilføye siden du bor i Tromsø (antar jeg )? Er selv fra litt lenger sør i Nord-Norge, så litt vet jeg jo Endret 4. august 2016 av Elijeno Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elijeno Skrevet 4. august 2016 Forfatter #9 Del Skrevet 4. august 2016 20 timer siden, Agathe skrev: Har du sett på sidene til Sito? http://www.sito.no/bolig/alle-boliger De nye boligene Dramsveien panorama er knallfine, men det er ikke parkeringsmuligheter der og det skal bygges mer altså blir det en del støy, så det kan være noe å tenke på. Men det er definitivt de fineste studentboligene i byen. Øvre breivang ligge like ved, men er mer slitt - vet ikke hvordan miljøet er her. Tror det er fint å bo på Forhåpningen, og Ørndalen og Storskogåsen er også ok. Det du absolutt bør holde deg unna er Prestvannet og brakkene på campus (breivika studentboliger). Selve sykepleiestudiet i Tromsø er veldig bra, pleier å være et godt miljø og det virker som folk trives. Lykke til med studiene Hehe, ja. Har gransket Sito-siden ganske godt. Problemet mitt er vel at det ikke ligger så mange bilder ute, så jeg lurer veldig på hvordan kvaliteten er. Jeg regner med at Øvre Breivang vil være mer slitt enn Dramsvegen, men lurer på til hvilken grad.. Vet du noe om kvaliten på hyblene der? Har hørt at det skal være litt festing der, men det er vel ikke så farlig så lenge jeg går overens med de andre, eller kanskje min oppfattelse av "litt festing" gjør det mer uskyldig enn det er Jeg har skjønt hvilke jeg skal holde meg unna, og i tillegg har vel en del blitt eliminert pga avstand til sentrum og universitetet. jeg har hørt mye bra om sykepleiestudiet i Tromsø, så det er godt å høre det bekreftet enda en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elijeno Skrevet 4. august 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 4. august 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke erfaringer med alle studentboligene i Tromsø. Jeg kan likevel anbefale deg å unngå Åsgård og Ørndalen!! Stakkevollan har fine studentboliger, og Storskogåsen tror jeg er greie I Dramsveien har de også bygd noen helt nye studentboliger nå. Jeg har selv bodd på Prestvannet og var superfornøyd! Der har du eget rom og bad, samt nyoppussede kjøkken som du deler med 9 andre (noe som gikk overraskende bra, men jeg var nok heldig som hadde ryddige mennesker i min etasje). Anonymkode: 12645...bd7 Takk for tipsene! Tror du Storskogåsen er bedre enn Øvre Breivang? Har du hørt noe som trekker ned på noen av de? Det hørtes jo greit ut, spesielt med nyoppusset kjøkken Men jeg er litt redd for å dele med så mange... Jeg har jo ikke flyttet hjemmefra, og tar ganske mye plass på kjøkkenet når jeg først starter. En venninne av meg bor på kollektiv med 6 stk, det ble for mye for henne - men det var vel mest fordi det var noen slasker som ikke ryddet opp etter seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elijeno Skrevet 4. august 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 4. august 2016 21 timer siden, Agathe skrev: Har du sett på sidene til Sito? http://www.sito.no/bolig/alle-boliger De nye boligene Dramsveien panorama er knallfine, men det er ikke parkeringsmuligheter der og det skal bygges mer altså blir det en del støy, så det kan være noe å tenke på. Men det er definitivt de fineste studentboligene i byen. Øvre breivang ligge like ved, men er mer slitt - vet ikke hvordan miljøet er her. Tror det er fint å bo på Forhåpningen, og Ørndalen og Storskogåsen er også ok. Det du absolutt bør holde deg unna er Prestvannet og brakkene på campus (breivika studentboliger). Selve sykepleiestudiet i Tromsø er veldig bra, pleier å være et godt miljø og det virker som folk trives. Lykke til med studiene Hehe, ja. Har gransket Sito-siden ganske godt. Problemet mitt er vel at det ikke ligger så mange bilder ute, så jeg lurer veldig på hvordan kvaliteten er. Jeg regner med at Øvre Breivang vil være mer slitt enn Dramsvegen, men lurer på til hvilken grad.. Vet du noe om kvaliten på hyblene der? Har hørt at det skal være litt festing der, men det er vel ikke så farlig så lenge jeg går overens med de andre, eller kanskje min oppfattelse av "litt festing" gjør det mer uskyldig enn det er Jeg har forstått noen av byggene jeg skal holde meg unna, og i tillegg har vel en del blitt eliminert pga avstand til sentrum og universitetet. Kan du fortelle hvorfor Prestvannet ikke er å anbefale? Jeg har hørt mye bra om sykepleiestudiet i Tromsø, så det er godt å høre det bekreftet enda en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elijeno Skrevet 4. august 2016 Forfatter #12 Del Skrevet 4. august 2016 Fikk ikke til å redigere, derfor står ene svaret nesten likt to ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #13 Del Skrevet 4. august 2016 5 timer siden, Elijeno skrev: Har sett på de i Dramsvegen nå, og de ser jo veldig bra ut! Og mye mer moderne enn de andre bygningene Minuset der er vel bare at det koster en del mer, og jeg vet ikke helt hvordan det blir økonomimessig... Samtidig er det vel kanskje verdt drt når det er så mye bedre enn de andre (tror jeg da), så skal holde på den som mulighet. Skal du bo i studentboliger, eller satser du på det private markedet? Kanskje du kan oppdatere meg når du har kommet, og kanskje hørt noe om hvordan de andre boligene er? Jeg har fått rom i bofellesskap via finn. Det er lutt dyrere enn studentboligene, men får håpe det er verdt det Akkurat nå er jeg bare utrolig nervøs for å flytte til Tromsø alene og studere der.. Anonymkode: d999a...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 5. august 2016 #14 Del Skrevet 5. august 2016 22 timer siden, Elijeno skrev: Hehe, ja. Har gransket Sito-siden ganske godt. Problemet mitt er vel at det ikke ligger så mange bilder ute, så jeg lurer veldig på hvordan kvaliteten er. Jeg regner med at Øvre Breivang vil være mer slitt enn Dramsvegen, men lurer på til hvilken grad.. Vet du noe om kvaliten på hyblene der? Har hørt at det skal være litt festing der, men det er vel ikke så farlig så lenge jeg går overens med de andre, eller kanskje min oppfattelse av "litt festing" gjør det mer uskyldig enn det er Jeg har skjønt hvilke jeg skal holde meg unna, og i tillegg har vel en del blitt eliminert pga avstand til sentrum og universitetet. jeg har hørt mye bra om sykepleiestudiet i Tromsø, så det er godt å høre det bekreftet enda en gang Jeg TROR ikke det er så mye festing på Øvre Breivang, og så er det sånn at det er bare to og to som deler bad og kjøkken (hvis jeg ikke tar helt feil ) føler at det blir litt mindre rot enn de stedene der 10 - 15 stk deler kjøkken. Har inntrykk av at de jeg kjenner som har bodd der har trivdes, men har aldri vært inne i noen av hyblene der. Men standarden på studenthyblene er jo lavere enn det man kanskje tenker på som vanlig. Bortsett fra de på Dramsveien, her er noen bilder derfra http://www.nordlys.no/slik-ser-de-nye-studentboligene-i-tromso-ut/g/5-34-417577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 5. august 2016 #15 Del Skrevet 5. august 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått rom i bofellesskap via finn. Det er lutt dyrere enn studentboligene, men får håpe det er verdt det Akkurat nå er jeg bare utrolig nervøs for å flytte til Tromsø alene og studere der.. Anonymkode: d999a...1da Tror det kommer til å gå helt fint Er mange som er nye i byen og de aller fleste er dermed interessert i å bli kjent med nye folk, og studentmiljøet er generelt veldig inkluderende. Foreleserne er også stort sett flinke, og lette å få kontakt med hvis man lurer på noe. Tromsø i seg selv er en trivelig by, og rimelig åpen og levende - det er ikke sånn at sentrum er helt dødt etter klokka åtte, og det føles stort sett trygt å bevege seg ute til alle døgnets tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elijeno Skrevet 17. august 2016 Forfatter #16 Del Skrevet 17. august 2016 Den 5.8.2016 at 16.56, Agathe skrev: Jeg TROR ikke det er så mye festing på Øvre Breivang, og så er det sånn at det er bare to og to som deler bad og kjøkken (hvis jeg ikke tar helt feil ) føler at det blir litt mindre rot enn de stedene der 10 - 15 stk deler kjøkken. Har inntrykk av at de jeg kjenner som har bodd der har trivdes, men har aldri vært inne i noen av hyblene der. Men standarden på studenthyblene er jo lavere enn det man kanskje tenker på som vanlig. Bortsett fra de på Dramsveien, her er noen bilder derfra http://www.nordlys.no/slik-ser-de-nye-studentboligene-i-tromso-ut/g/5-34-417577 Åå, der fikk jeg endelig se noen bilder! Det ser jo helt nydelig ut! Jeg gadd ikke mer, og bare sendte inn søknad i går. Så da ligger Dramsvegen på førsteplass, med Storskogåsen på andre og Øvre Breivang på tredje. Jeg tipper at sjansene er store for at jeg kan få ved Dramsvegen siden jeg søker så tidlig + er under 23 år. Takk for all hjelp! Ønsker fremdeles mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #17 Del Skrevet 17. august 2016 Storskogåsen var ganske nedslitt for tre år siden da jeg var der sist. Gamle bad. Har det blitt pusset opp der i det siste? Beliggenheten er veldig bra og det går direktebusser til universitetet, samt at det er kort vei til sentrum og at det ligger midt i lysløypa. Anonymkode: 41eb2...57f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elijeno Skrevet 17. august 2016 Forfatter #18 Del Skrevet 17. august 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Storskogåsen var ganske nedslitt for tre år siden da jeg var der sist. Gamle bad. Har det blitt pusset opp der i det siste? Beliggenheten er veldig bra og det går direktebusser til universitetet, samt at det er kort vei til sentrum og at det ligger midt i lysløypa. Anonymkode: 41eb2...57f Ja, jeg reagerer egentlig ganske på den kvaliteten. Har søkt Dramsvegen på første - det er jo himmelen sammenlignet med de andre. Den koster litt mer, men det får vel gå siden det er helt nytt og god kvalitet + pluss helt nydelig - fra badet til kjøkkenet 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #19 Del Skrevet 17. august 2016 Jeg har bodd i leilighet på Øvre Breivang i flere år. Hvordan miljøet er der? Vel, det..er vel egentlig ikke noe miljø. Hyblene er vel bare to og to som deler kjøkken, altså ingen store felleskjøkken med fester og sånt. Har hørt litt festbråk fra to vinduer i nærheten, men det har alltid vært på fredag/lørdag. I tillegg var det litt russebråk i mai i år (det bor jo noen videregående-elever på ØB), men det har jeg aldri opplevd tidligere. Tror også støynivået avhenger litt av hvor i blokka man bor, men jeg har inntrykk av at det er mye mer festing, høylytt sex, roping og brannalarmer til alle døgnets tider på Prestvannet ;-) Fordelene med Øvre Breivang er gangavstand til både UiT, Jekta og sentrum (ca 25 min å gå til de to sistnevnte), fin utsikt, mye plass for pengene (eller, prisene har jo økt masse de siste årene, men de nye hyblene/leilighetene er vel enda dyrere). Anbefaler å bo øverst, da er utsikten også finest På Øvre Breivang har alle(?) badene blitt pusset opp i løpet av de siste årene, men standarden ellers kan være litt dårlig. På den positive siden går det fint å henge opp bilder og sånt, for veggene er allerede fulle av merker ;-) Anonymkode: a0ab9...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elijeno Skrevet 17. august 2016 Forfatter #20 Del Skrevet 17. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd i leilighet på Øvre Breivang i flere år. Hvordan miljøet er der? Vel, det..er vel egentlig ikke noe miljø. Hyblene er vel bare to og to som deler kjøkken, altså ingen store felleskjøkken med fester og sånt. Har hørt litt festbråk fra to vinduer i nærheten, men det har alltid vært på fredag/lørdag. I tillegg var det litt russebråk i mai i år (det bor jo noen videregående-elever på ØB), men det har jeg aldri opplevd tidligere. Tror også støynivået avhenger litt av hvor i blokka man bor, men jeg har inntrykk av at det er mye mer festing, høylytt sex, roping og brannalarmer til alle døgnets tider på Prestvannet ;-) Fordelene med Øvre Breivang er gangavstand til både UiT, Jekta og sentrum (ca 25 min å gå til de to sistnevnte), fin utsikt, mye plass for pengene (eller, prisene har jo økt masse de siste årene, men de nye hyblene/leilighetene er vel enda dyrere). Anbefaler å bo øverst, da er utsikten også finest På Øvre Breivang har alle(?) badene blitt pusset opp i løpet av de siste årene, men standarden ellers kan være litt dårlig. På den positive siden går det fint å henge opp bilder og sånt, for veggene er allerede fulle av merker ;-) Anonymkode: a0ab9...8e8 Supert å få høre fra noen som har bodd der! Ok, visste ikke at det var sånn med miljøet, vet ikke helt hva jeg tenkte i og med at det er to og to så sier det vel seg selv. Nå tror jeg ØB står greit som en god nummer tre på ønskelista. Jeg tror det går greit med stort kjøkken delt på mange siden jeg da blir tvunget til å forholde meg med flere Plusset med ØB er jo plasseringa, og prisen! Men Dramsvegen ligger vel ganske nært, så det med avstanden gjelder vel der også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå