Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du latt en åtteåring se denne filmen? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på 8-åringen og om h*n skal se alene eller sammen med voksne. Er stor forskjell på en 8-åring og en 8-åring. Mine foreldre førte absolutt ingen kontroll på hva jeg så som barn, og kan ikke si jeg har tatt noen skade av det. Husker de ofte fortalte meg, både underveis i det jeg så på og etterpå, at jeg måtte huske at det jeg så på bare var på liksom, og at det var lov å slå av eller hente mamma/pappa om det ble skummelt osv. Selv nå som voksen synes jeg det mest traumatiske jeg har sett var Hufsa fra Mummi :fnise:

Anonymkode: 5bbcf...5cb

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, Batteri skrev:

Nei. Det blir litt for "nært" når det er en norsk bygd som rammes. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vil være et overgrep å la et så lite barn se filmen. Barnet er ikke modent nok til å gi informert samtykke til å se filmen, og derfor er det galt å påføre barnet en opplevelse som er potensielt traumatisk, og som kan gi senskader senere i livet. 

Anonymkode: df6be...206

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som er voksen vil ikke se filmen... pga jeg kommer til å få angst! Vi reiser ofte til slike steder der det er fare for ras... og da vet jeg at om jeg ser filmen, kommer jeg til å få helt hetta når jeg kommer til slike steder... 

og la en 8 åringn se slikt? Er du sprø?

Anonymkode: b6ea0...f66

Skrevet
36 minutter siden, Batteri skrev:

Det er 15-årsgrense på denne filmen, så du er klar over det. Den er sikkert ikke satt på måfå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som er voksen vil ikke se filmen... pga jeg kommer til å få angst! 

og la en 8 åringn se slikt? Er du sprø?

Anonymkode: b6ea0...f66

Angst tror jeg en 8-åring også vil få.. Kanskje ikke umiddelbart, men når h*n legger seg for kvelden kan tankene komme snikende. Så ja, er du sprø?

Anonymkode: 67ace...6dd

AnonymBruker
Skrevet

Aldri! Jeg selv syns den er drit skummel fordi det er så reelt! 

Anonymkode: 0d0e0...7f7

Skrevet

Grunnen til at jeg spør er fordi en klassevenninne av min datter har fått se den. Jeg synes det er helt horribelt, men ville høre andres syn også. 

Denne jenta får også lov til andre ting hun er for ung til. 

Skrevet

Jeg så Titanic da jeg var 8 :P Vet ikke helt, er litt vanskelig for meg å si noe om det, siden jeg så den rett før jeg ble 16 og syns den derfor ikke var skummel i det hele tatt. Men det er liksom aldersgrense 15 år, så ville kanskje droppet det og hvert fall hvis det er en unge som blir lett berørt av slike filmer

Skrevet

Min datter på ti har veldig lyst til å se den. Jeg har sett den, og syntes vel ikke den var så mye verre enn enkelte filmer med tolvårsgrense hun har sett (hun elsker film, vi har sett det meste fra Marvel, Hunger Games etc.) så jeg tygger fortsatt litt på den. Hun er veldig klar over at det er mye effekter (mye mer enn jeg var). Åtte synes jeg er alt for ungt uansett. Jeg har også sett mye jeg ikke burde da jeg var liten, men jeg prøver å holde aldersgrensene, med litt mulighet for å vise skjønn. Nakenhet (ikke sex da) og språk er ikke så nøye som vold.

Jeg gikk på en smell da jeg ikke fant aldersgrense på Stranger Things på Netflix, gamblet på 12 siden hovedpersonene er barn. Hun syntes det var litt skummelt, men ikke verre enn at hun vil se resten. Vi så den heldigvis sammen (første to ep.), så får jeg se igjennom resten alene og se hvor ille det blir. Ser Suicide Squad fikk aldersgrense 12, ikke helt sikker på kriteriene bestandig.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Batteri skrev:

Nei jeg synes det er får ungt,  marritt ser jeg for meg .

Anonymkode: c265a...7a8

Skrevet

Vi har en åtteåring og han hadde aldri fått se noe som helst med aldersgrense 15 år. Det er jo en grunn til at den grensa er satt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Leeloo skrev:

Min datter på ti har veldig lyst til å se den. Jeg har sett den, og syntes vel ikke den var så mye verre enn enkelte filmer med tolvårsgrense hun har sett (hun elsker film, vi har sett det meste fra Marvel, Hunger Games etc.) så jeg tygger fortsatt litt på den. Hun er veldig klar over at det er mye effekter (mye mer enn jeg var). Åtte synes jeg er alt for ungt uansett. Jeg har også sett mye jeg ikke burde da jeg var liten, men jeg prøver å holde aldersgrensene, med litt mulighet for å vise skjønn. Nakenhet (ikke sex da) og språk er ikke så nøye som vold.

Jeg gikk på en smell da jeg ikke fant aldersgrense på Stranger Things på Netflix, gamblet på 12 siden hovedpersonene er barn. Hun syntes det var litt skummelt, men ikke verre enn at hun vil se resten. Vi så den heldigvis sammen (første to ep.), så får jeg se igjennom resten alene og se hvor ille det blir. Ser Suicide Squad fikk aldersgrense 12, ikke helt sikker på kriteriene bestandig.

Så gøy, dere har det som jeg og min datter på 11 :) Har sett "alt" av Marvel her også, The Hunger Games, Transporter-filmene og de fleste actionfilmer som er tålig bra. Jeg bryr meg også mer om vold enn sex. 

Uansett, min datter så Bølgen da hun var 10 år, og hun synes fortsatt det er en av de skumleste filmene hun vet om. 

(Et tips til deg jeg siterte: Serien Pretty Little Liars er veldig spennende, "litt" skummel, og fin serie å se sammen i den alderen. Fra sesong 3 ble den en del skumlere, men ikke for ille. Tar opp en del moralske dilemmaer også, som feks. spiseforstyrrelser, foreldre som skilles og nasking, vi har fått mange samtaler ut av å diskutere den serien.) 

Anonymkode: 6856b...3a2

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

The Wave er da for skolebarn? Den handler om gruppepress versus å tenke selvstendig:

http://www.telegraph.co.uk/culture/film/3559727/The-Wave-the-experiment-that-turned-a-school-into-a-police-state.html

Anonymkode: 7fa93...191

Når TS skriver Bølgen i overskriften, så er det naturligvis fordi det er originaltittel. De fleste fornorsker ikke titler. 

http://www.imdb.com/title/tt3616916/

Anonymkode: 6856b...3a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva er så farlig med det

Anonymkode: 0ced8...831

Gjest spavalica
Skrevet

Nei. Har sett filmen selv og synes at filmen er for ,,mørk,, for barna. Halverte døde mennesker, for mange tunge scener( spesielt de den når moren drukner han mannen i kjelleren for å redde sønnen). Filmen er ikke for barn ! Alt for tung

Skrevet

Ville ikke latt en åtteåring se den. Jeg syntes den var utrolig skummel (måten filmen var laget, mørk, tragisk, og det faktum at noe lignende faktisk KAN skje). Uansett hvor "modig" en åtteåring er så er han for ung til å se denne.

Skrevet
15 minutter siden, spavalica skrev:

Nei. Har sett filmen selv og synes at filmen er for ,,mørk,, for barna. Halverte døde mennesker, for mange tunge scener( spesielt de den når moren drukner han mannen i kjelleren for å redde sønnen). Filmen er ikke for barn ! Alt for tung

Jeg er enig. Den scenen er det "verste" i filmen og den viktigste grunnen til at jeg ikke ville latt et barn se den. Jeg synes den var ubehagelig, og jeg tåler ganske mye av film. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...