Gå til innhold

Bolig salg ved samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Blondie65 skrev:

Han må dekke kostnaden med salg med 50 %. Dersom han fortsatt har bilen kan du kreve den solgt for å få igjen noe av din utgift mot at han slipper å dekke sin halvdel av salget.

Jeg synes du har vært usedvanlig naiv når du har gitt vekk din halvdel av boligen og at på til har betalt ut lånet på bilen. Dette er tapt nå, og det er heller usannsynlig at du ser en krone til.

Han må dekke kostnaden med salg med 50 %. Dersom han fortsatt har bilen kan du kreve den solgt for å få igjen noe av din utgift mot at han slipper å dekke sin halvdel av salget.

Jeg synes du har vært usedvanlig naiv når du har gitt vekk din halvdel av boligen og at på til har betalt ut lånet på bilen. Dette er tapt nå, og det er heller usannsynlig at du ser en krone til.

Det mener jeg også det var det jeg lurte på om jeg hadde rett på. Så håper det stemmer. Jeg har vært dum og naiv. Vet jeg har tapt mye men tenker den største straffen er at han må leve med seg selv resten av livet jeg slipper😊 

Videre vil jeg hvertfall ha for salg og aldri forholde meg til han på den måten. Drittsekk rett og slett. Synes synd på han og var dum i beste menig og ble dolket kraftig i ryggen. 

Anonymkode: 2c265...04f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det beste rådet jeg kan gi deg er å kontakte advokat. Selv om dere taper på boligsalget, så skal du ha tilbake mer enn ham - i og med at du kan dokumentere at du har gått inn med egenkapital. Han må også dekke den delen av boliglånet som egentlig er billån på hans bil. Jeg mener også at han skulle ha fortsatt å betale på boliglånet selv om han ikke bor - men det er advokatmat! 

Restgjelden når boligen er solgt, må selvfølgelig betales - men den skal ikke, slik jeg ser det, fordeles likt på dere. 

dessverre kan du ikke få skattefradrag når dere selger boligen - reglene er slik at skattefradrag gis dersom man har eid og bebodd i mindre enn 12 av de siste 24 mnd (det samme gjelder skatt på gevinst av boligsalg - det må man skatte for dersom man har eid og bebodd mindre enn 12 av de siste 24 mnd) Sjekk det gjerne med ligningskontoret der du bor for å være 100% sikker. 

Lykke til! 

Anonymkode: 744e1...33b

Må nok kontakte advokat ja. Gir han ett par uker om han ikke snur må jeg ta det med advokat. 

Gjest Blondie65
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mener jeg også det var det jeg lurte på om jeg hadde rett på. Så håper det stemmer. Jeg har vært dum og naiv. Vet jeg har tapt mye men tenker den største straffen er at han må leve med seg selv resten av livet jeg slipper😊 

Videre vil jeg hvertfall ha for salg og aldri forholde meg til han på den måten. Drittsekk rett og slett. Synes synd på han og var dum i beste menig og ble dolket kraftig i ryggen. 

Leve med seg selv? Tror du han bryr seg ...? 

Jeg ble også lurt / snakket rundt av eksen og han ofrer ikke en tanke at han skylder meg penger. 

AnonymBruker
Skrevet

Leve med seg selv? Tror du han bryr seg ...? 

Jeg ble også lurt / snakket rundt av eksen og han ofrer ikke en tanke at han skylder meg penger. 

Han driter i meg helt klart. Det jeg mener er at jeg slipper å leve med han. Det er jeg no veldig glad for. Er ikke bitter mer de følelsen får ikke han. Han møter nok veggen på ett tidspunkt med den være måten. Kjip opplevelse. Får ikke gjort noe med det gjerne. Men nekter at han slipper unna med salgs kostnader der setter jeg foten kraftig ned. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet det men han har ikke kapital i huset ergo trekkes av min kapital. Forstår du? Huset har ikke steget og han gikk inn med kr 0. 

Nå vil han ut etter knappe året, men vil ikke betale for salg som jeg mener han må ta av egen lomme. Ikke av huset som er min egenkapital fra tidligere salg og spare penger. Koster og å gå ut av ett fastrentelån vi sammen tok opp når han flyttet inn. Fordi vi lånte ekstra på huset til å betale ut feks hannes bil!! Ergo jeg sitter igjen med regningen for det ene og det andre om jeg lar megler trekke av huset. 

Det vil vel bare plusses på hans lån- mao sitter han igjen med gjeld etter salg i steder for å gå i null...

Anonymkode: aa239...7ec

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil vel bare plusses på hans lån- mao sitter han igjen med gjeld etter salg i steder for å gå i null...

Anonymkode: aa239...7ec

Håper virkelig du har rett😊 Han tror nemlig han slipper unna alt bare for jeg har vært naiv før er jeg det ikke nå. Tosk av en fyr. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...