Gå til innhold

Hvor mye skal en hund klø?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en hund som av og til klør seg. Mest på snuten og i armhulen. Jeg er usikker på hvor mye som er "normalt" at en hund skal klø? Hun har vært hos dyrlege, og veterinæren finner ingen sår eller utslett. Så nå er  jeg llitt usikker på om kanskje det bare er jeg som er hypokonder?:tongue: Ca hvor ofte klør deres hunder seg?

Anonymkode: 7eac7...51e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt. Men de skal ikke klø seg "ofte" - dette bør jo Vetten kunne svare på.. Men hvis du synes den klør seg ofte kan det være utslett/allergi. Av og til er heelt normalt:)

Gjest AvocadoMelon
Skrevet

Noen hunder klør seg også når dem er stressa eller bruker det som dempende signal for og roe en situasjon. 

Skrevet

Mine klør seg sjeldent.. Tja...kanskje en gang annen hver dag i snitt eller noe..

Mye kløing kan være pga allergi eller det ian være pga tørr hud. Prøv åtilsett litt selolje i maten

Skrevet

Vår hund klødde seg svært mye på vår forrige boplass, der vi leide et hus. Vi var hos veterinær og fikk vite at han muligens var allergisk mot husstøv. 

Da vi flyttet oppdaget vi at svært mange ting vi hadde plassert i kjelleren hadde mugg på seg. Til og med plastjuletreet hadde " råtnet" 

Da vi kom i nytt hus, ga kløen seg og undertegnede hadde plutselig mye sjeldnere hodepine. Det var nok muggsopp i huset, vi hadde reagert på. 

Skrevet

TTakk for svar! Mulig jeg er litt overhysterisk, haha. Hun har begynt på allergifor nå, så får se om det blir bedre nå. Er dyrt og tidkrevende å gå i gang med allergiutredning, så vil helst slippe. Men gjør selvfølgelig alt for den lille gullklumpen min! Avhengig av hvordan hun reagerer på allergiforet, ønsker jeg også å gå over til råforing etterhvert (Vom), da jeg har hørt at mange hunder med allergi har blitt bedre av dette. Noen som har lignende erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...