AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Har et IKEA kjøkken med benkeplater jeg ikke liker. Ønsker også å kjøpe integrert komfyr/ovn, for vi har frittstående nå, og jeg syntes det ser litt "hybel" ut. Kjøkkenet er ganske lite. Har et hjørnekjøkken + kjøkkenøy. Øyen er standarstrl (3 benker + plate). Siden kjøkkenet er i hjørne og det er vask + hvis vi skal ha integrert ovn må vi ha spesiallaget benkeplate. Noen som vet ca hva dette kommer på? Altså å bestille skjært plate + å integrere en ovn? (Eller gjør man det selv?) Anonymkode: 7c24e...be9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 Det er helt avhengig av hvilken benkeplate dere velger, og hvilken vask, samt type liming på vasken. Så fikk ikea nytt kjøkkensystem for et par år siden, så den nye typen passer ikke på den gamle (eller andre leverandører for den del). Det er for øvrig kun platetoppen som integreres i benkeplaten, ovn plasseres i skap under benken. Skal ikes ordne dette for deg avhenger det av hvilken platetopp du velger. Det beste er å gå på ikea ked måltegninger og spørre om de kan hjelpe. Jeg kjøpte ny benkeplate nylig, to hjørner, underlimt vask med dobbel kum, fikset platetoppen selv, total lengde 3,5m i heltre eik for 14 000 kr. Anonymkode: 46a27...10c
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 Ta med deg en skisse til Ikea og hør hva det kommer på. Du kan fortsatt få tak i gammel type skrog på bestilling. Monter kan også levere målbestilte benkeplater til en rimelig penge. Personlig hadde jeg aldri kjøpt benkeplate på IKEA. Gjorde det selv til mitt nye kjøkken og etter tre uker må de byttes ut. Jeg kjøpte helt sort laminat plate og den ser ikke ut. Alt setter flekker. Vasker du med en fuktig klut, setter den vannmerker i platen. Men, selve kjøkken innredningen er helt topp! Anonymkode: 5e9bf...e3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå