AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Er alle mennesker egentlig like mye verdt? Dette sa mamma til meg når jeg var barn, alle var like mye verdt. Og ikke minst på skolen! Lærerne sa altid; "det er ingen som er bedre enn noen." men dette har gått inn ene øret og ut andre. Det gjelder de fleste, isåfal mesteparten sv befolkningen. Og jeg tror jeg selv er bitt av basillen? Jeg kan ikke sitte her og si at jeg behandler alle som likeverdige. Er vi like mye verdt som kongefamilien? Kjendisene har livvakter til og ta støten for seg.. vestkantfolk (eller rikfolk fra hele verden kan ta seg råd til dyre advokater). Anonymkode: c2c7b...ccd
Gjest PetterPanne Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 Selvfølgelig lever vi i et sorteringssamfunn. Det har eksistert siden tidenes morgen. Verdien din skaper du selv. Eller, om du er kvinne, så har du alltid en liten iboende verdi i og med at du har ett vått hul lmellom beina. Er du mann, så har du ingen verdi, med mindre du har vunnet det genetiske lotteriet.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 5 timer siden, PetterPanne skrev: Selvfølgelig lever vi i et sorteringssamfunn. Det har eksistert siden tidenes morgen. Verdien din skaper du selv. Eller, om du er kvinne, så har du alltid en liten iboende verdi i og med at du har ett vått hul lmellom beina. Er du mann, så har du ingen verdi, med mindre du har vunnet det genetiske lotteriet. Hva faen? Selvfølgelig har menn verdi. Kvinner og. Anonymkode: 6e07f...dac
Gjest PetterPanne Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva faen? Selvfølgelig har menn verdi. Kvinner og. Anonymkode: 6e07f...dac Ikke medfødt verdi nei, det er det bare kvinner som har. Menn har kun medfødt verdi om de er genetisk overlegne. Ref. Lasse hva nå enn det etternavnet hans er
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 18 minutter siden, PetterPanne skrev: Ikke medfødt verdi nei, det er det bare kvinner som har. Menn har kun medfødt verdi om de er genetisk overlegne. Ref. Lasse hva nå enn det etternavnet hans er Da er vi uenige. For meg har menn verdi. Anonymkode: 6e07f...dac
Gjest PetterPanne Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er vi uenige. For meg har menn verdi. Anonymkode: 6e07f...dac Det er jo snakk om medfødt verdi, og der har menn liten til ingen. Det at de jobber seg opp og bygger verdi derimot, det er jeg enig i.
OPIgirl Skrevet 5. august 2016 #7 Skrevet 5. august 2016 Den Wednesday, August 03, 2016 at 18.49, PetterPanne skrev: Selvfølgelig lever vi i et sorteringssamfunn. Det har eksistert siden tidenes morgen. Verdien din skaper du selv. Eller, om du er kvinne, så har du alltid en liten iboende verdi i og med at du har ett vått hul lmellom beina. Er du mann, så har du ingen verdi, med mindre du har vunnet det genetiske lotteriet. Tulling. 1
Gjest PetterPanne Skrevet 5. august 2016 #8 Skrevet 5. august 2016 2 minutter siden, OPIgirl skrev: Tulling. Please do explain why I am wrong.
Aamu Skrevet 5. august 2016 #9 Skrevet 5. august 2016 Hvorfor skulle en ikke være like mye verdt som kongefamilien? Det kommer an på hvilken verdi du spør etter, alle gode mennesker har lik verdi moralsk sett, men så finnes det andre verdier, f.eks økonomisk sett.
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. august 2016 #10 Skrevet 5. august 2016 Nei mannen/kvinnen i gata er ikke like mye verd som kongen, presidenten eller en annen person som er høyt opp i systemet. Slik har det alltid vært, urettferdig? Ja. Et eksempel: En vanlig arbeider trenger sykehus, men må stille seg i kø, dør dessverre på grunn av lang vente tid, hadde det vært samme tilfelle med en person som var høyt opp i systemet sånn som Statsministeren, hadde hun rykket forbi alle og fått behandling på dagen.
Gothminister Skrevet 6. august 2016 #11 Skrevet 6. august 2016 Den 03.08.2016 at 18.00, AnonymBruker skrev: Er alle mennesker egentlig like mye verdt? Anonymkode: c2c7b...ccd Den største løgnen som stadig vekk serveres er denne, vi er alle like mye verdt. For det er vi slettes ikke. Om det tår mellom statsministeren og en vanlig samfunnsborger, hvem blir prioritert for eksempel? Dette vil også gjelde om det skulle stå mellom en kriminell rusmiddelavhengig og en besteborger. Så vi er ikke av samme verdi og alle skal ikke med. Noe som også serveres som en sannhet.
fuglekvitter__ Skrevet 6. august 2016 #12 Skrevet 6. august 2016 Den 3.8.2016 at 18.00, AnonymBruker skrev: Er alle mennesker egentlig like mye verdt? Dette sa mamma til meg når jeg var barn, alle var like mye verdt. Og ikke minst på skolen! Lærerne sa altid; "det er ingen som er bedre enn noen." men dette har gått inn ene øret og ut andre. Det gjelder de fleste, isåfal mesteparten sv befolkningen. Og jeg tror jeg selv er bitt av basillen? Jeg kan ikke sitte her og si at jeg behandler alle som likeverdige. Er vi like mye verdt som kongefamilien? Kjendisene har livvakter til og ta støten for seg.. vestkantfolk (eller rikfolk fra hele verden kan ta seg råd til dyre advokater). Anonymkode: c2c7b...ccd Ja, alle mennesker er like my verdt. "Vanlige mennesker" trenger ikke livvaker til kongefamilien trenger. Vanlige mennesker er ikke på førstesiden av avisene hver dag, ei holder de taler for prinsen i Monaco osv. Hva vestkantfolk og advokater har med det gjøre skjønte jeg ikke. Dem har ikke krav på livvakt, er heller ikke i avisene hver dag og holder sjeldent tale for prinsen av Monaco. Folk er folk. Nå skal det sies at kongefamilien er laget av kjøtt og blod, slik vi også er.
fuglekvitter__ Skrevet 6. august 2016 #13 Skrevet 6. august 2016 (endret) 1 time siden, Gothminister skrev: Den største løgnen som stadig vekk serveres er denne, vi er alle like mye verdt. For det er vi slettes ikke. Om det tår mellom statsministeren og en vanlig samfunnsborger, hvem blir prioritert for eksempel? Dette vil også gjelde om det skulle stå mellom en kriminell rusmiddelavhengig og en besteborger. Så vi er ikke av samme verdi og alle skal ikke med. Noe som også serveres som en sannhet. Eh - jo I vårt fantastiske land så er det nesten så vi har de samme rettighetene og muligheten som dem. I Syria og krigsherjede land er det åpenbart at klasseskillet er stort og at gigantiske landområder ikke har noen verdi til tross for "mektige ledere" og en haug av folk med maskingevær. Dem er åpenbart ikke noe verdt for lederne av Syria og blir sprengt i fillebiter, så for dem så er ikke mennesker like mye verdt. Men Norge og Syria er to forskjellige land. Jeg tror at Syria er det verste landet å kunne bodd i. Fy faen for et høl. Sorry ass. Så hvis/når noen i Norge plaffer rundt seg med maskingevær/pistol her i Norge så er det helt meningsløst egentlig. Det finnes nesten ikke en grunn for noen her i et av verdens beste land å bo i til å gjøre noe sånt i mot noen i dette landet. Jeg skjønner forresten ikke hvorfor politkerne gidder å bry seg i diskusjonen om Syria. Dem er jo helt på bånn. Hvis og når statsministeren blir prioritert så er det jo fordi at en som er såpass mye i media og som har et så stort ansvar er mer utsatt for fare rett og slett. Endret 6. august 2016 av fuglekvinnen__
lovedrug Skrevet 6. august 2016 #14 Skrevet 6. august 2016 Damer har blitt behandlet som dritt siden tidenes morgen ,og blir fortsatt det i store deler av verden . Det er vel heller omvendt i resten av verden der jenter blir drept ved fødsel , kastet syre på osv .
fuglekvitter__ Skrevet 6. august 2016 #15 Skrevet 6. august 2016 3 minutter siden, lovedrug skrev: Damer har blitt behandlet som dritt siden tidenes morgen ,og blir fortsatt det i store deler av verden . Det er vel heller omvendt i resten av verden der jenter blir drept ved fødsel , kastet syre på osv . Ja. Det skjer der, dessverre. Eller at de tråkker på miner og blir sprengt i fillebiter, hengt, kastet i havet med en stein på foten som skal synke dem ned i havets dyp, gasset i hjel, kastet på sjøen, osv. Jeg vet ikke hvorfor damer blir behandlet dårligere der, men antar at klasseskillet og kaster har litt å si. Er man f.eks i fra en bra kaste så slipper man unna voldtekter, minebomber og syrekasting, er man i fra en høyere klasse så slipper man det. Jeg kan ikke så mye om akkurat dette, men tror det er noe av grunnen.
fuglekvitter__ Skrevet 6. august 2016 #16 Skrevet 6. august 2016 (endret) Den 3.8.2016 at 18.49, PetterPanne skrev: Selvfølgelig lever vi i et sorteringssamfunn. Det har eksistert siden tidenes morgen. Verdien din skaper du selv. Eller, om du er kvinne, så har du alltid en liten iboende verdi i og med at du har ett vått hul lmellom beina. Er du mann, så har du ingen verdi, med mindre du har vunnet det genetiske lotteriet. Hva feiler sånne som deg egentlig? Endret 6. august 2016 av fuglekvinnen__
Gjest PetterPanne Skrevet 6. august 2016 #17 Skrevet 6. august 2016 (endret) 3 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev: Hva feiler sånne som deg egentlig? Vet ikke, men du har satt meg for hat med dine negative innlegg. Poenget er at en kvinne har en iboende verdi i og med at hun kan bære barn, mens en mann kan byttes ut. En mann og femti kvinner kan skape et lite samfunn. En kvinne og femti menn kan ikke det. Ser du forskjellen? Var selvsagt satt på spissen, og du var selvsagt TRIGGERED. Endret 6. august 2016 av PetterPanne
fuglekvitter__ Skrevet 6. august 2016 #18 Skrevet 6. august 2016 Et øyeblikk siden, PetterPanne skrev: Vet ikke, men du har satt meg for hat med dine negative innlegg. Poenget er at en kvinne har en iboende verdi i og med at hun kan bære barn, mens en mann kan byttes ut. En mann og femti kvinner kan skape en stor sivilisasjon. En kvinne og femti menn kan ikke det. Ser du forskjellen? Var selvsagt satt på spissen, og du var selvsagt TRIGGERED. Nei jeg har ikke det - jeg spurte bare hvorfor du måtte blande inn sex i en diskusjon om krig og sånt? Haha - ja ok.
Gjest PetterPanne Skrevet 6. august 2016 #19 Skrevet 6. august 2016 Et øyeblikk siden, fuglekvinnen__ skrev: Nei jeg har ikke det - jeg spurte bare hvorfor du måtte blande inn sex i en diskusjon om krig og sånt? Haha - ja ok. ? Krig? Det er snakk om menneskers verdi. Og om folk er like mye verdt. Les tråden om igjen er du snill og prøv igjen
SosialisterUt Skrevet 20. september 2016 #20 Skrevet 20. september 2016 Den 4.8.2016 at 5.55, PetterPanne skrev: Det er jo snakk om medfødt verdi, og der har menn liten til ingen. Det at de jobber seg opp og bygger verdi derimot, det er jeg enig i. Nja, vil si menn har medfødt verdi i form av fysisk styrke, og de er gode ressurser til eventuell krig. Ikke like verdifult (i sammfunnets øyne) som en livmor men har fortsatt verdi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå