AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Kjøpt mange par nye sokker, og vasket de med klærne. Nå lukter til og med klærne.. Prøvd eddik men får det ikke vekk. Sokkene har jeg vasket ca 7 ganger men lukter litt enda... Er det kjemikalier? Er det giftig ? noen tips? Anonymkode: bd3ce...b04
Forundret.. Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 Mener du sånn kumøkklukt? Jeg sliter med lukta på en del nye klær, spesielt enkelte dongeribukser. De lukter selv etter flere vask, når jeg spør andre om de ikke kjenner lukta så sier de at de lukter såpe. Men for meg stinker de..
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 12 minutter siden, Forundret.. skrev: Mener du sånn kumøkklukt? Jeg sliter med lukta på en del nye klær, spesielt enkelte dongeribukser. De lukter selv etter flere vask, når jeg spør andre om de ikke kjenner lukta så sier de at de lukter såpe. Men for meg stinker de.. Vanskelig å forklare. Lukter kjemikalier. Haha. Før de ble vasket var det veldig sterk lukt.. Irriterende at de andre klærne lukter også nå.. ja jeg har også en dongeri som lukter. Går ikke bort uansett hvor mye jeg vasker den.. Anonymkode: bd3ce...b04
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 Tror nesten jeg ville tatt sokkene med til butikken der jeg kjøpte dem og sagt fra. Kan hende det har skjedd noe feil med det partiet. Noen kjeder har fått påpakk for at de bruker for mye eller ulovlige kjemikalier. Kanskje du får pengene tilbake. Anonymkode: 4aefc...d89 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjøpt mange par nye sokker, og vasket de med klærne. Nå lukter til og med klærne.. Prøvd eddik men får det ikke vekk. Sokkene har jeg vasket ca 7 ganger men lukter litt enda... Er det kjemikalier? Er det giftig ? noen tips? Anonymkode: bd3ce...b04 Hvor kjøpte du sokkene, og hvilket merke er det på sokkene? Anonymkode: 08f9a...e97
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #6 Skrevet 3. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor kjøpte du sokkene, og hvilket merke er det på sokkene? Anonymkode: 08f9a...e97 Sverige. Vet ikke hvilke merke det er. Har kastet lappen.. Anonymkode: bd3ce...b04
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #7 Skrevet 3. august 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror nesten jeg ville tatt sokkene med til butikken der jeg kjøpte dem og sagt fra. Kan hende det har skjedd noe feil med det partiet. Noen kjeder har fått påpakk for at de bruker for mye eller ulovlige kjemikalier. Kanskje du får pengene tilbake. Anonymkode: 4aefc...d89 Det er ikke mulig å gå tilbake... Men er det farlig? Å puste inn eller bruke de? Anonymkode: bd3ce...b04
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #8 Skrevet 3. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sverige. Vet ikke hvilke merke det er. Har kastet lappen.. Anonymkode: bd3ce...b04 På H&M eller en annen kjent butikkjede, eller på matbutikk/ annet? Anonymkode: 08f9a...e97
Honey Dew Skrevet 3. august 2016 #9 Skrevet 3. august 2016 Har aldri opplevd det fra nye klær. Ikke gamle klær heller for den saks skyld. Ts, bruker du skyllemiddel? Det kan kanskje være et godt råd for å kamuflere lukt
ajarRun Skrevet 3. august 2016 #10 Skrevet 3. august 2016 Kjemikalier, er alle stoffer og omfatter grunnstoffer, forbindelser eller stoffblandinger som brukes i laboratorier eller industrien. Et kjemikalie/kjemikalium kan være isolert fra naturen eller fremstilt fra andre stoffer. Det er ingen vesentlig forskjell i egenskapene til naturlig og kunstig fremstilt kjemikalier. Det er garantert kjemikalier du lukter, alle klær er laget 100% av kjemikalier. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #11 Skrevet 3. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke mulig å gå tilbake... Men er det farlig? Å puste inn eller bruke de? Anonymkode: bd3ce...b04 Vet ikke. Ville ikke brukt slike klesplagg til barn i hvertfall Anonymkode: 08f9a...e97 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #12 Skrevet 3. august 2016 Tips til senere: Ikke vask noe som ikke lukter som det skal fra det er nytt/ annet, sammen med annet tøy (slik at det også får lukten/ stoffene i seg) Anonymkode: 08f9a...e97 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #13 Skrevet 3. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke mulig å gå tilbake... Men er det farlig? Å puste inn eller bruke de? Anonymkode: bd3ce...b04 Du kan jo sende de tilbake. Sammen med et brev med forklaring + med dato for kjøpet. Anonymkode: 08f9a...e97 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #14 Skrevet 3. august 2016 14 minutter siden, Honey Dew skrev: Har aldri opplevd det fra nye klær. Ikke gamle klær heller for den saks skyld. Ts, bruker du skyllemiddel? Det kan kanskje være et godt råd for å kamuflere lukt Nei gjør ikke det. Har prøvd eddik.. Anonymkode: bd3ce...b04
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #15 Skrevet 3. august 2016 16 minutter siden, amativeReflection skrev: Kjemikalier, er alle stoffer og omfatter grunnstoffer, forbindelser eller stoffblandinger som brukes i laboratorier eller industrien. Et kjemikalie/kjemikalium kan være isolert fra naturen eller fremstilt fra andre stoffer. Det er ingen vesentlig forskjell i egenskapene til naturlig og kunstig fremstilt kjemikalier. Det er garantert kjemikalier du lukter, alle klær er laget 100% av kjemikalier. Uff da, og jeg har luktet på det hver dag nå i håp om at det skal forsvinne Anonymkode: bd3ce...b04
Forundret.. Skrevet 3. august 2016 #16 Skrevet 3. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig å forklare. Lukter kjemikalier. Haha. Før de ble vasket var det veldig sterk lukt.. Irriterende at de andre klærne lukter også nå.. ja jeg har også en dongeri som lukter. Går ikke bort uansett hvor mye jeg vasker den.. Anonymkode: bd3ce...b04 Lurer på om det er samme lukta, jeg har opplevd at flere plagg har lukta i løpet av de siste åra. Som regel kjenner jeg det i butikken og styrer unna de plaggene men det er ikke alltid jeg klarer å kjenne det først. Og der er slik at når tøyet er vått så lukter det enda mer. Og vaskes det med annet tøy så lukter alt. Den siste dongeribuksa som luktet så fælt er en fra H&M, en blå mammabukse med strech, max 6 mnd siden jeg kjøpte den. Vasket den flere ganger og som jeg sa så synes jeg den lukter kumøkk mens andre sier den lukter såpemiddel fra etter jeg har vasket den. For meg så er lukta så intens at jeg kjenner den fra en og en halv meters avstand, klarer rett og slett ikke bruke den. Husker en annen gang jeg opplevde det, da var det en dongeribukse fra only, den var også blå og med strech. Kan jo være en kombinasjon av farge og materiale. Den buksa gav jeg bare bort for jeg klarte ikke stanken.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #17 Skrevet 3. august 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke mulig å gå tilbake... Men er det farlig? Å puste inn eller bruke de? Anonymkode: bd3ce...b04 Jeg ville kastet dem for å være på den sikre siden, siden du ikke kan vite hva det er. I denne artikkelen står det bla. at Statens Forurensningstilsyn ikke anbefaler å kjøpe klær som lukter sterkt. http://www.klikk.no/helse/article312686.ece Anonymkode: 4aefc...d89 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #18 Skrevet 3. august 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville kastet dem for å være på den sikre siden, siden du ikke kan vite hva det er. I denne artikkelen står det bla. at Statens Forurensningstilsyn ikke anbefaler å kjøpe klær som lukter sterkt. http://www.klikk.no/helse/article312686.ece Anonymkode: 4aefc...d89 De andre klærne da?:p hva gjør jeg med de da? det lukter ikke så sterkt nå mer, vasket de på 60grade. Samboeren nekter å hive de da de er så gode. Og han reagerer ikke på lukta.. Men er ikke bra visst det er så farlig.. Merket er forresten puma. Så det nå. Anonymkode: bd3ce...b04
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #19 Skrevet 3. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: De andre klærne da?:p hva gjør jeg med de da? det lukter ikke så sterkt nå mer, vasket de på 60grade. Samboeren nekter å hive de da de er så gode. Og han reagerer ikke på lukta.. Men er ikke bra visst det er så farlig.. Merket er forresten puma. Så det nå. Anonymkode: bd3ce...b04 Hvilke butikk var sokkene kjøpt på? Det finnes fake merkeklær i salg, og slike fake merkeklær inneholder ofte giftige, farlige stoffer, som bl.a. bly. Anonymkode: 08f9a...e97 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #20 Skrevet 3. august 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke butikk var sokkene kjøpt på? Det finnes fake merkeklær i salg, og slike fake merkeklær inneholder ofte giftige, farlige stoffer, som bl.a. bly. Anonymkode: 08f9a...e97 Ullared... Uff da :/ Anonymkode: bd3ce...b04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå