AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #1 Del Skrevet 3. august 2016 Jeg har virkelig lyst til å velge denne veien, og lurer da på litt fra noen av dere som har gjort det - Hva jobber dere som? - Måtte dere ta høyere utdanning enn de 3 årene? - Trives dere i jobben? - Hvordan er lønnen? - Var det vanskelig å få jobb? Dere kan gjerne svare som anonym hvis dere vil, men setter utrolig stor pris på det om noen vil svare Anonymkode: 0f23c...e87 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #2 Del Skrevet 3. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har virkelig lyst til å velge denne veien, og lurer da på litt fra noen av dere som har gjort det - Hva jobber dere som? - Måtte dere ta høyere utdanning enn de 3 årene? - Trives dere i jobben? - Hvordan er lønnen? - Var det vanskelig å få jobb? Dere kan gjerne svare som anonym hvis dere vil, men setter utrolig stor pris på det om noen vil svare Anonymkode: 0f23c...e87 Jeg har ikke noe svar til deg, jeg sitter bare her etter å ha vært så heldig å komme inn..så er jeg nå redd jeg ikke skal klare studiet etter å ha sjekka pensumlista :-/ Jeg er ikke noe skolelys i utgangspunktet, er innstillt på å lese jevnt men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare eksamen med ei så uhorvelig lang pensumliste...og 3 mnd å lese på Anonymkode: 27b6f...b61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #3 Del Skrevet 4. august 2016 Jeg har en venninne som er nyutdannet sosionom, og utfra hva hun har sagt til meg: 1. Kan jobbe som miljøterapeut (dvs. noe a la assistent, tilrettelegge for rusmisbrukere, psyk. utviklingshemmede, unge flyktninger o.l.), på NAV som saksbehandler, i barnevernet, på skoler... Sosionom er kjent som et "potet"-yrke, kan brukes på mange felt. 2. Usikker, men på studiet ble de anbefalt å ta master. 3. og 4. Kan ikke svare på dette 5. Venninna mi synes det er vanskelig å få jobb. I mange ledige stillinger konkurrerer sosionomer med barnevernspedagoger og vernepleiere (mer sykepleier-aktig), og det kan være en ulempe. Ifølge min venninne krever svært mange arbeidsgivere at man har førerkort, er over 25 år og har relevant erfaring/spesialist innenfor sitt felt. Dog sikter hun seg spesifikt inn på å jobbe med flyktninger da. Anonymkode: 56f13...9a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #4 Del Skrevet 4. august 2016 Jeg er utdannet sosionom med videreutdanning i familieterapi (120 stp). Jeg jobber som rådgiver i staten og tjener ca. 560.000 med 16 års ansnitet. Jeg stortrives i jobben og har hatt flere spennende jobber før denne. Har jobbet som saksbehandler i barenevernet, ungdomsinstitusjon m.m. Jeg vet at noen sliter i flere år før de får relevant jobb og andre får det med en gang. Det handler vel om referanser fra praksisplass, inntrykk på intervju m.m. Jeg har vært med å ansette flere nyutdannede og referansene de får fra praksisplassen er viktig, om de ikke har hatt andre jobber. Det er også stor forskjell på hvordan folk fremstår på intervju, naturlig nok. Jeg og flere på mitt kull fikk jobb før vi var ferdig utdannet, andre fikk ikke jobb eller havnet i barnehage. I forhold til stillinger som saksbehandler konkurerer du ikke med vernepleiere, men til stillinger som miljøterapeut kan du gjøre det. Innen barnevernfeltet og BUP ønskes det barneverpedagoger eller sosionomer. På BUP helst klinisk bv.ped/ sosionom. Anonymkode: c8ff7...0cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå