Emma Sofie Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Hei dere:) Det kan hende at dette spørsmålet kanskje hadde passet bedre ett annet sted enn under "prøvere og ufrivillig barnløse", men jeg prøver her allikevel for jeg tenker at mange av dere sikkert har litt peiling:) (Jeg ser nå at dette ble en veldig lang melding, men håper inderlig at noen av dere allikevel tar dere tid til og lese den og kanskje kan gi meg et råd eller to ) Jeg er 22 år gammel og sluttet på p-pilla i januar. Jeg fikk ganske rakst igjen vanlig menstrasjon og syklusen ble regelmessig på 37 dager. Jeg tar tempen min hver morgen og har derfor også hatt full kontroll på eggløsning (har hatt markant økning i tempen fra eggløsning og til menstrasjon). Så i juni fikk jeg plutselig ikke noen temperaturøkning (altså ingen eggløsning). Likevel fikk jeg en blødning (kaller det blødning for jeg vet ikke om det var mensen eller hva) som kom ca en uke før jeg skulle hatt mensen. Denne var blødningen varte like lenge som jeg pleier å ha mensen, men den var "mildere" enn vanlig og jeg hadde ingen mensesmerter. Så ni dager etter denne blødningen fikk jeg en ny blødning, men denne var veldig svak (trengte ikke bind eller tampong), men denne gangen hadde jeg skikkelig mensemurringer i mage og rygg. Hele tiden (siden mensen i mai) har temperaturen min ligget lavt (gjennomsnittlig 36,11 grader, men svinger fra ca 25,95 og til ca 36,17). Gitt at den første blødningen jeg hadde i juni var mensen, så skulle jeg etter syklusen min hatt mensen for en uke siden, men det har jeg altså ikke. Jeg har heller ikke hatt noen temperaturstigning som tilsier at jeg hadde eggløsning i juli. Men så nå i forgårs begynte jeg å få skikkelig ømme brystvorter og tempen min har de to siste dagene steget til 36,3 og 36,29. Så det jeg lurer på er om dere tror det er eggløsningen som har kommet tilbake eller om jeg er gravid, eller kanskje det er noe helt annet? Etter at jeg sluttet på p-pilla har jeg hatt skikkelig ømme brystvorter rundt eggløsning, men temperaturen min er ikke i nærheten av så høy som det den har pleid å være etter eggløsning. I tillegg har jeg ikke hatt noe særlig til eggløsningsslim (har noen ganger om dagen hatt noe slim, men mistenker at dette heller var fordi jeg var tent - unnskyld alle detaljene forresten). Eller har jeg kun en gang tidligere i livet hatt ømme brystvorter og ingen mens, og da var jeg faktisk gravid (for 6 år siden).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå