AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Har fått en liten en og ønsker noen profesjonelle bilder av henne/oss alle som vi kan henge på veggen. Jeg prøver å google meg frem, men finner ikke konkrete priser. Forskjellig fra lavoppløsning til høyoppløsning, hva er forskjellen? Hva får man egentlig for pengene? Bildene på mail, eller skrevet ut? Er det kun fotograferingen, også koster bildene i tillegg? Isåfall, hvor mye må vi regne med. Har ikke tatt bilder i studio siden min egen konfirmasjon, men da var det foreldrene mine som bestemte og betalte, så jeg er ganske grønn på området. Vi ønsker bilder i studio, ikke leie en fotograf. Hvor mye penger bør vi sette av for hele greia? Er ikke sikker på hvor mange vi vil ha skrevet ut (kommer ann på bildene), men kanskje 1 bilde på lerret pluss et par vi kan ramme inn. Dere som har gjort det, hvor mye kom det på? Var det verdt det? Anonymkode: 0582f...93a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 Dette får du vite ved å kontakte en fotograf Anonymkode: 08cd7...a8c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fått en liten en og ønsker noen profesjonelle bilder av henne/oss alle som vi kan henge på veggen. Jeg prøver å google meg frem, men finner ikke konkrete priser. Forskjellig fra lavoppløsning til høyoppløsning, hva er forskjellen? Hva får man egentlig for pengene? Bildene på mail, eller skrevet ut? Er det kun fotograferingen, også koster bildene i tillegg? Isåfall, hvor mye må vi regne med. Har ikke tatt bilder i studio siden min egen konfirmasjon, men da var det foreldrene mine som bestemte og betalte, så jeg er ganske grønn på området. Vi ønsker bilder i studio, ikke leie en fotograf. Hvor mye penger bør vi sette av for hele greia? Er ikke sikker på hvor mange vi vil ha skrevet ut (kommer ann på bildene), men kanskje 1 bilde på lerret pluss et par vi kan ramme inn. Dere som har gjort det, hvor mye kom det på? Var det verdt det? Anonymkode: 0582f...93a Jeg kan tipse om en veldig flink og hyggelig fotograf. Han snakker norsk selv om nettsiden er på engelsk Her: http://reflective.photography/ Anonymkode: 658ec...4cd
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 Hvilke fotografer har du sjekket nettsidene til da? Kanskje vi kan hjelpe deg å lete. Høy og lav oppløsning handler om antall pixler -ved høyere oppløsning får du skarpere bilder, så om du vil ha bildene dine i f.eks A3 format og større så vil det være smart med høyoppløselige bilder så de ikke blir kornete og uskarpe. Anonymkode: 25a9d...96b
Sirah Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 De spørsmålene du stiller finnes det ikke noe fasitsvar på. Du må nesten kontakte en fotograf og høre hva den personen kan tilby.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #6 Skrevet 12. august 2016 Hei, jeg er selv fotograf så kan svare deg på dette! Lavoppløselige filer kan du se på skjerm, men det er ikke god nok kvalitet til å printe ut. Dessuten er de ofte vannmerket da fotografen selvfølgelig vil tjene penger på jobben sin. Høyoppløselige filer kan du printe ut i topp kvalitet, derfor koster dette mer. Hvis du da printer eller bestiller print et annet sted til deg selv og besteforeldre osv er det klart at fotografen taper penger på dette, derfor koster det gjerne mer. De som selger print har billig fotografering. De som selger filer har en pakkepris som kanskje ser dyrere ut men som du kan spare på i lengden. Fotobransjen sliter i et beinhardt marked for tiden pga digitale filer. Du bør nok sette av ca 2500-3000 kr til alt, med fotografering og lerret og kanskje noen mindre bilder på papir. Sjekk fotografens bilder, velg kvalitet over pris og husk at et bilde blir mer verdt for hver dag som går etter at det er tatt Anonymkode: a4752...dbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå