AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Visste ikke hvor jeg skulle legge denne, men prøver her. Hvis jeg reiser med ruter og har billetten min på mobilen, men så lader jeg ut. Får jeg bot da? Etter pokemon go kom lader jeg jo ut hele tiden Anonymkode: 644d4...759
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 Det er ditt ansvar å kunne fremvise gyldig billett. Utladet mobil pga spilling/se film etc gjør neppe at du kommer unna. Ta med ekstra lader. Anonymkode: d1693...b61 10
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 Det går bra. De har måter å sjekke det allikevel, evnt kan du gå å vise kvittering på kjøpt billett (ligger på appen) og få strøket bota. Anonymkode: ee6da...a4c
Miklo Velka Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 Hvis du kjøper en fysisk billett, men ikke får vist denne ved kontroll, tror du at du hadde fått bot da? 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 Kontrollørene har ofte med nødladere Anonymkode: 2ab34...1da 3
Miklo Velka Skrevet 3. august 2016 #6 Skrevet 3. august 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 644d4...759 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: d1693...b61 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: ee6da...a4c 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 2ab34...1da Jeg føler meg omringet ... 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #7 Skrevet 3. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kontrollørene har ofte med nødladere Anonymkode: 2ab34...1da har de??? det har jeg aldri sett, og det står ingenting om det på ruter sine sider.... Anonymkode: 644d4...759
mjauritz Skrevet 3. august 2016 #8 Skrevet 3. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kontrollørene har ofte med nødladere Anonymkode: 2ab34...1da Nei, det har de ikke Var et prøveprosjekt fra Ruter om at noen få av kontrollørene hadde det med. Men ja, du får bot hvis du ikke kan vise billett! Ville virkelig anbefalt deg å ha et sånt kort istedenfor, da det er mye sikrere 1
Honey Dew Skrevet 3. august 2016 #9 Skrevet 3. august 2016 Ja, du vil garantert få bot hvis du ikke kan vise billetten
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #10 Skrevet 3. august 2016 Det vil jeg nok tro ja. Kjøp deg et eksternt batteri du:) Anonymkode: 6a182...b32 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #11 Skrevet 3. august 2016 Ruter har vært svært tydelige på at du vil få bot hvis mobilen din er utladet. Du må kunne bevise at du har betalt for deg. Anonymkode: 140b3...7e1 5
Rosalie Skrevet 3. august 2016 #12 Skrevet 3. august 2016 (endret) Sitat Betingelser for bruk av RuterBillett-app Her finner du en oversikt over vilkår og betingelser for bruk av RuterBillett-appen. Se hva som er ditt ansvar, så unngår du gebyr i en billettkontroll. Dette er ditt ansvar Du må ha tilstrekkelig nettdekning under kjøpsprosessen slik at du får kjøpt billett. Du må ha på datatrafikk ved billettkontroll, slik at du får vist dagens bilde og kontrollkode til billettkontrolløren. Har du kontantkort, må du ha nok penger på kortet slik at dagens bilde og kontrollkode kan lastes ned. Du må ha gyldig billett for reisen før du går om bord, eller når du går inn i en kontrollsone på en T-banestasjon. Du kan gå om bord, eller inn i en kontrollsone, når billetten har status «Bekreftet - Påstigning » og nedtellingen på to minutter har startet. Mobiltelefonen eller nettbrettet må fungere normalt, skjermen må være leselig, og du må ha nok batteri så lenge reisen din varer slik at du kan vise gyldig billett. Hvis du ikke kan vise billetten din regnes det som å reise uten gyldig billett. Kjøper du billett til andre på mobilen din må dere reise sammen, slik at du kan vise fram gyldig billett for alle. Dette gjelder ikke dersom du kjøper billett til andre som hentes opp på mottakerens mobil. https://ruter.no/kjop-billett/ruterbillett-app/betingelser/ Endret 3. august 2016 av Rosalie 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #13 Skrevet 4. august 2016 17 timer siden, mjauritz skrev: Nei, det har de ikke Var et prøveprosjekt fra Ruter om at noen få av kontrollørene hadde det med. Men ja, du får bot hvis du ikke kan vise billett! Ville virkelig anbefalt deg å ha et sånt kort istedenfor, da det er mye sikrere Blir litt vanskelig da jeg har et nesten nytt 365 dagers kort på mobilen, så det er lenge til jeg skal ha ny billett. Fader ass, tror jeg må kjøpe meg ny mobil... Anonymkode: 644d4...759 1
Fru Uperfekt Skrevet 4. august 2016 #14 Skrevet 4. august 2016 Ja Kjøp deg batteribank om dette er ett vedvarende problem 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #15 Skrevet 4. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir litt vanskelig da jeg har et nesten nytt 365 dagers kort på mobilen, så det er lenge til jeg skal ha ny billett. Fader ass, tror jeg må kjøpe meg ny mobil... Anonymkode: 644d4...759 Folk flest har en gammel mobil liggende. Ha billetten på en gammel mobil du lader og bruker bare for billett. Så kan du spille av deg batteriet på den nyeste. Eller kjøp deg nødlader. Bruk hodet. Anonymkode: 5b361...b16
Gjest Chroma Skrevet 5. august 2016 #16 Skrevet 5. august 2016 Selvfølgelig. Det blir jo det samme som å kjøpe en vanlig billett, men rote den vekk. Hvordan skal de da vite om du faktisk har billett eller ikke? Det er nødladere på tilbud overalt nå etter at pokemon go kom. Kjøpte på Expert i dag til 49 kr.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #17 Skrevet 6. august 2016 Noen kontrollører har nødlader, andre har ikke. Jeg reiste mye med Ruter på en mobil med ganske dårlig batteri før jeg kjøpte meg ny og jeg hadde alltid nødlader i veska. Anonymkode: 02298...a2b
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #18 Skrevet 6. august 2016 Den 4. august 2016 at 12.47, AnonymBruker skrev: Folk flest har en gammel mobil liggende. Ha billetten på en gammel mobil du lader og bruker bare for billett. Så kan du spille av deg batteriet på den nyeste. Eller kjøp deg nødlader. Bruk hodet. Anonymkode: 5b361...b16 Å bruke to mobiler kun for mobilett er kanskje ikke kjempelurt ettersom mobilene er avhengig av 3g for å kunne vise at billetten er gyldig? Anonymkode: 02298...a2b 1
stan Skrevet 6. august 2016 #19 Skrevet 6. august 2016 Du vil nok få bot, men om du i ettertid kan vise at du hadde billett, så kan du klage og håpe /sannsynligvis få boten slettet. Men jeg skjønner ikke helt hvordan det går an å gå tom for batteri. Med litt forberedelse og planlegging er det ikke noe problem å holde liv i en mobil i ukevis.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #20 Skrevet 6. august 2016 Den 4.8.2016 at 12.43, AnonymBruker skrev: Blir litt vanskelig da jeg har et nesten nytt 365 dagers kort på mobilen, så det er lenge til jeg skal ha ny billett. Fader ass, tror jeg må kjøpe meg ny mobil... Anonymkode: 644d4...759 Stikk innom et Ruter-kontor, og spør om de kan overføre billetten din til et kort Anonymkode: 18020...552
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå