Gå til innhold

Salattips for knallhard slanking ønskes!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mann på 179cm og 115kg her... En jeg møtte en tid tilbake hadde slanket seg over 30kg på noen 3-4 mnd. Og kompisen bekreftet at det ikke var opperason eller noe sånt.  Nå var han normalt slank Han sa at hans kur var å spise kun salat. Men i salaten hadde han jo diverse foer å få i eg nok av nødvendie stoffer. Nøtter,kylling, olje osv. Kan noen gi meg en oppskrift som tilsvarer ca 1500cal?   

Anonymkode: fb364...839

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis vanlig mat I mindre porsjoner, kutt ut sukkerholdige drikker og godteri. Tren 3-4 ganger i uka.

• Liker 4
Skrevet

1500 kcal i en salat er litt voldsomt, det tror jeg ikke du klarer.. tror du bør dele det på iallfall 3. 

Jeg anbefaler UANSETT å bruke kylling/tunfisk/egg/rent kjøtt/fisk (eks. sashimi). Karbohydrater er ålreit etter trening, ergo putt feks fullkornspasta i salaten. Sunt fett: Bønner, avocado, div oljer, nøtter. Søk litt på nett ift sunne fettsyrer, så lager du deg ei handleliste. 

Spis med måte, og spis ved jevne mellomrom. Lykke til :)

• Liker 2
Skrevet

Kort sagt, for å følge en ekstremdiett og gå ned mye på kort tid, må du vite hva du driver med- hva du må få i deg, hvor mye, etc. Det er det tydelig at du ikke gjør. Du må nesten skaffe deg den kunnskapen selv, og så får du eventuelt lage salat, eller litt mer variert mat, basert på den kunnskapen og råvarene du nå skjønner deg på, når du har anskaffet dem. ;)

• Liker 2
Skrevet

Du trenger ikke spise salat for å gå ned i vekt. Du kan spise det samme som du gjør nå, men du må spise litt mindre. Hvis du spiser mye sjokolade og pølser, for eksempel, kan du spise litt mindre av det, og isteden litt mer frukt og grønnsaker. Men du trenger ikke kutte ut noe. Du trenger ikke tenke på kalorier hvis du bare konsekvent spiser passe porsjoner av vanlig mat. Hvis du ikke vet hvor mye som er passe og hva som er vanlig, trenger du å sette deg inn i dette, og kanskje telle kalorier - men da må du også vite hvor mange kalorier du trenger, sånn at du får i deg... passe mengde mat hver dag. En mann på din størrelse bør få i seg ca 2500 kalorier pr dag. Å bevege seg litt hver dag, er også bra.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du virkelig bare vil spise salat så fyll på så ikke det blir kjedelig☺

Egg,salat kylling, skinketerninger,bacon,frø,nøtter,fiskebåter, reker,bønner,pasta osv

Det å bare spise grønnsaker i salaten blir for kjedelig og du trenger proteiner.

Jeg spiste salater i 2 mnd og i tillegg proteinshake blandet med bær  og eggehvite(I blender),men salatene mine hadde ALLTID kjøtt el fisk i seg. Samme effekten får du om du feks spiser biff med masse salat istedenfor ris o.l

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...