Kvist Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Har noen tips til å få til pene fletter i tykt hår? Håret mitt ble ved en misforståelse med frisøren klippet mye kortere enn jeg liker å ha det. Nå når det ned til toppen av puppene omtrent med noen kortere lengder foran. Problemet er at det er så tykt at en flette blir så tykk og stiv. Jeg ser andre har en myk flette de kan vri mot siden og legge over skulderen. Min blir mer som en vedkubbe nedover ryggen. Jeg har tidligere prøvd å få håret tynnet ut mye mer enn det er nå, men da blir problemet med at håret stikker ut overalt og fletta sklir fra hverandre mye større også. Finnes det noen kloke ord jeg kan si til en frisør for å få fram det jeg ønsker? Eller en spesiell flettestil som holder seg sammen uten å flettes stramt. Hvordan kan håret tynnes i lengdene uten å bare bli bustete?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 Jeg ville gått til en frisør som kan klippe håret opp /tynne det skikkelig uten å ta mye av lengden. Og så kan du jo flette deler av håret? Anonymkode: 400d5...c6a
Scapa Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 Veeeldig likt mitt hår Jeg har det litt lenger, og litt mer oppklippet,men allikevel er det greit å få i flette. Bruker bittelitt produkt i det. Når det gjelder oppklipp - så gå iallfall til en frisør som har klippet så mye hår som du har før, og vet hvordan det oppfører seg slik at hun bruker riktig teknikk/lengde når hun klipper det opp. Håret mitt er klippet slik at det korteste går til litt under skuldrene og det lengste til rett under brystene, så veldig oppklippet er det ikke,men fletta blir jo lettere da. (Og lettere å flytte på den om du skjønner. Håret blir mer medgjørlig samt at det blir lettere å være til bokstavelig talt Kan det være verdt å prøve ei fransk flette eller ei fiskebensflette? Da blir det ikke så mye hår samlet på én plass -håret fordeles mer nedover fletta. Sjekk også ut tutorials på youtube hvis du ikke har gjort det, kanskje noen ideer å hente der både på oppklipp og fletter 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå