Gjest Dragoste Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 (endret) Ønsker ingen flere kommentarer. Endret 11. mars 2017 av Dragoste
slutt Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 Oj.. Du er 19 år og har en kjæreste du ikke treffer før om 5 mnd, så prøver du å bli gravid? Virkelig? Pkt. 1: Du er veldig, veldig ung og har all verdens tid til å bli mor. hvorfor haster det sånn? Pkt. 2: Hvorfor ser du han ikke før om så lenge? Pkt. 3: Slapp av... 40
Forundret.. Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 Jeg klarer ikke akkurat å ta hi alvorlig. Beklager. 19 år.. Skjønner det ikke er kjekt å ikke få til det man prøver på men du er jo såvidt blitt voksen. Kos deg med selvstendigheten. Jeg hadde skjønt problemet hvis dere hadde prøvd i flere år.. 7
Selise Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 Hei. Skjønner at det er frustrerende. Det med din alder er det sikkert mange som kommer til å kommentere, og vil bare si med en gang at det er ene og alene deres valg om hva dere ønsker. Men.. anbefaler at du studerer først, for det er så godt å være ferdig med studiene før familielivet starter. Når det kommer til det med at du føler det tar tid.. dessverre gjør det ofte det. Det er ekstremt mye som skal klaffe, kvaliteten hos han og din EL. og det er kun 25% sjanse for å bli gravid hver mnd, den dagen du har EL, om jeg ikke husker feil (noen får si fra om det er feil). Normalt sett tar det vel minst 6 mnd. Det trenger ikke å ha noe med alder å gjøre at det tar lang tid/ikke lang tid. Noen blir gravide på prevensjon, men noen er bare mer fruktbare enn andre. Ikke stress sånn med det. Kos dere og nyt tiden sammen hvis han er mye borte. Og ha samleie når dere føler for det. La det skje naturlig i stedet for. Fokuser heller på hverandre akkurat nå, så skjer det når det skal skje. Er en mening med alt her i livet Vet ikke om dette hjalp noe særlig, men. hehe. Lykke til!
Fru Uperfekt Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 11 minutter siden, Dragoste skrev: Hei! Jeg er mildt sagt frustrert nå, og trenger noen trøstende ord eller råd. Jeg tok en test imårres som var blendahvit. Ingen tegn til strek. Er etter mine beregninger 11 dpo. Dette er pp2. Jeg er 19 år, og kjæresten 21. Jeg ser ham veldig sjeldent, han er mye borte på grunn av jobb. Så nå har han vært hjemme på ferie i 2 måneder, og vi fant ut at det hadde vært perfekt om jeg ble gravid nå, da jeg ikke ser han igjen på ca. 5 måneder. Det klaffet ikke første pp,og det ser ikke ut som det klaffet nå heller. Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke går! Vi er såppas unge at det skulle vel være enkelt? Vi har samleie ca. hver eneste dag en uke før EL og en uke etter. Så det er umulig at jeg ikke traff på EL. Får også mensen reglemessig. Tar folat hver dag.... Jeg får høre om jenter som har samleie EN GANG, MED PREVENSJON, og fortsatt blir gravide... Hvorfor skal det være så urettferdig? Jeg skjønner at 2PP ikke er så forferdelig mange, men på grunn av vår unge alder så trudde jeg det var fult mulig å bli gravid på den tiden.. + Jeg skjønner også at ikke alt håp er ute på 11 dpo, men når testen er blendahvit.. Så ser jeg ikke lyst på det. Slapp av Du er såpass ung at det skal gå bra. Når dere har prøvd ett års tid og enda ikke er gravid så ta dere en tur til legen. Ja noen av oss blir uforventet gravid selv med prevensjonsbruk men vi er nok i mindretall.
Gjest Dragoste Skrevet 3. august 2016 #6 Skrevet 3. august 2016 (endret) På 3.8.2016 den 21.06, slutt skrev: Oj.. Du er 19 år og har en kjæreste du ikke treffer før om 5 mnd, så prøver du å bli gravid? Virkelig? Pkt. 1: Du er veldig, veldig ung og har all verdens tid til å bli mor. hvorfor haster det sånn? Pkt. 2: Hvorfor ser du han ikke før om så lenge? Pkt. 3: Slapp av... .. Endret 7. juni 2017 av Dragoste
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #7 Skrevet 3. august 2016 Hjelpe meg! 19 år er du og har HEEELE livet framfor deg. Slapp av. Vi brukte 6 ÅR for det kom noen unge.... Anonymkode: 02af4...6ba 9
Gjest Dragoste Skrevet 3. august 2016 #8 Skrevet 3. august 2016 (endret) På 3.8.2016 den 21.10, Forundret.. skrev: Jeg klarer ikke akkurat å ta hi alvorlig. Beklager. 19 år.. Skjønner det ikke er kjekt å ikke få til det man prøver på men du er jo såvidt blitt voksen. Kos deg med selvstendigheten. Jeg hadde skjønt problemet hvis dere hadde prøvd i flere år.. ... Endret 7. juni 2017 av Dragoste
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #9 Skrevet 3. august 2016 Har DU jobb, utdannelse og sikker inntekt? Kan DU greie deg alene hvis barnefar stikker? Klarer DU å ta ansvar for et eventuelt barn helt mutters alene hvis far jobber månedslange turnuser..? Hva hvis ungen har kolikk eller andre sykdommer eller det skjer noe under fødsel, greier du å ta deg av barnet helt alene da? Hvor ser du deg selv om 10 år, egentlig? Anonymkode: a36fe...270 23
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #10 Skrevet 3. august 2016 Uheldigvis så er det ikke slik at man kan bestemme seg for å bli gravid og så skjer det. For mange så tar det litt lenger tid enn to prøveperioder. Du må nok belage deg på å prøve flere ganger før det sitter. Du er veldig ung, og dere har veldig god tid til en forøkelse når han kommer tilbake. Vil det ikke uansett være bedre å ha han i nærheten når du eventuelt blir gravid, enn at han er vekk i 5 måneder? Anonymkode: 22dbb...28b 1
FlyvendeBie Skrevet 3. august 2016 #11 Skrevet 3. august 2016 (endret) Er det noe som er rettferdig her i verden, da? Ett barn krever ganske mye som du sikkert vet. Om vi kvinner blir gravide, er noe vi ikke kan styre. Du må være tålmodig hvis du skal bli gravid, noen blir det på første forsøk, som min mor, andre må vente i årevis. Barna kommer når de kommer! Endret 3. august 2016 av Lousina-Mallett 4
Stum481 Skrevet 3. august 2016 #12 Skrevet 3. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har DU jobb, utdannelse og sikker inntekt? Kan DU greie deg alene hvis barnefar stikker? Klarer DU å ta ansvar for et eventuelt barn helt mutters alene hvis far jobber månedslange turnuser..? Hva hvis ungen har kolikk eller andre sykdommer eller det skjer noe under fødsel, greier du å ta deg av barnet helt alene da? Hvor ser du deg selv om 10 år, egentlig? Anonymkode: a36fe...270 Hvorfor skal folk komme å dømme en fordi de ønsker å bli mor som ung? Ei på 19 og 21 kan godt ha alt på stell. Man må ikke eie bolig eller ha en masterutdanning før en får barn. TS, det tar i gjennomsnitt 6 måneder for en kvinne å bli gravid. For meg tok det ca 9 måneder og jeg er ikke mye eldre enn deg. Slapp av! Det går til seg tilslutt. Min gynekolog sa ha sex dagen før EL, under EL og dagene etter. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #13 Skrevet 3. august 2016 Hvor er jeg nå? Som en badboy trekker jeg meg sakte men sikkert vekk her fra......å hade! Anonymkode: c33ea...76c
Gjest Dragoste Skrevet 3. august 2016 #14 Skrevet 3. august 2016 6 minutter siden, Selise skrev: Hei. Skjønner at det er frustrerende. Det med din alder er det sikkert mange som kommer til å kommentere, og vil bare si med en gang at det er ene og alene deres valg om hva dere ønsker. Men.. anbefaler at du studerer først, for det er så godt å være ferdig med studiene før familielivet starter. Når det kommer til det med at du føler det tar tid.. dessverre gjør det ofte det. Det er ekstremt mye som skal klaffe, kvaliteten hos han og din EL. og det er kun 25% sjanse for å bli gravid hver mnd, den dagen du har EL, om jeg ikke husker feil (noen får si fra om det er feil). Normalt sett tar det vel minst 6 mnd. Det trenger ikke å ha noe med alder å gjøre at det tar lang tid/ikke lang tid. Noen blir gravide på prevensjon, men noen er bare mer fruktbare enn andre. Ikke stress sånn med det. Kos dere og nyt tiden sammen hvis han er mye borte. Og ha samleie når dere føler for det. La det skje naturlig i stedet for. Fokuser heller på hverandre akkurat nå, så skjer det når det skal skje. Er en mening med alt her i livet Vet ikke om dette hjalp noe særlig, men. hehe. Lykke til! Takk for svar nå er det så mange negative vinkla kommentarer her at det er greit med en kommentar som din også hehe.. Ja jeg er klar over at det ikke haster, men nå vil vi ha mange barn, og derfor vil jeg starte tidlig. Kjæresten har veldig god økonomi, og jeg har fullført vgs, så den kan utdanninga kan jeg ta senere. Skjønner at jeg var kanskje litt for ivrig, og trodde det kom til å klaffe med en gang..
Gjest Dragoste Skrevet 3. august 2016 #15 Skrevet 3. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelpe meg! 19 år er du og har HEEELE livet framfor deg. Slapp av. Vi brukte 6 ÅR for det kom noen unge.... Anonymkode: 02af4...6ba Ja, skjønner at jeg var litt for optimistisk da jeg var skråsikker på at det kom til å klaffe med en gang.. Men har så lyst!! Jeg vil ha mange unger å derfor starte tidlig. Han har god økonomi, og er like enig som meg i at vi vil starte nå.
Gjest Dragoste Skrevet 3. august 2016 #16 Skrevet 3. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har DU jobb, utdannelse og sikker inntekt? Kan DU greie deg alene hvis barnefar stikker? Klarer DU å ta ansvar for et eventuelt barn helt mutters alene hvis far jobber månedslange turnuser..? Hva hvis ungen har kolikk eller andre sykdommer eller det skjer noe under fødsel, greier du å ta deg av barnet helt alene da? Hvor ser du deg selv om 10 år, egentlig? Anonymkode: a36fe...270 Jeg har jobbet meg opp til å foreldrepenger, og har fullført VGs. Barnefar kommer ikke til å stikke. Han er nesten mere ivrig enn meg med å starte med barn nå, og vi har vært kjærester i 4.5 år. Han kommer ikke til å fortsette med disse lange turnuser da vi får barn, han gjør det nå for å spare opp masse penger da han tjener veldig bra. Jeg har mye støtte fra familie, så der kommer nok til å gå fint. Jeg har lyst til å få noen barn i ung alder, så ta utdanning, og dermed noen barn til. Har tenkt på dette lenge, og vi er begge veldig enige. Slik er den saken.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #17 Skrevet 3. august 2016 7 minutter siden, Stum481 skrev: Hvorfor skal folk komme å dømme en fordi de ønsker å bli mor som ung? Ei på 19 og 21 kan godt ha alt på stell. Man må ikke eie bolig eller ha en masterutdanning før en får barn. Det der var da ikke dømming, det var høyst relevante og fornuftige spørsmål. Det holder ikke å ha kjempelyst på barn, og så er det bare å kjøre på... Anonymkode: 190e1...bb0 9
Gjest Dragoste Skrevet 3. august 2016 #18 Skrevet 3. august 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uheldigvis så er det ikke slik at man kan bestemme seg for å bli gravid og så skjer det. For mange så tar det litt lenger tid enn to prøveperioder. Du må nok belage deg på å prøve flere ganger før det sitter. Du er veldig ung, og dere har veldig god tid til en forøkelse når han kommer tilbake. Vil det ikke uansett være bedre å ha han i nærheten når du eventuelt blir gravid, enn at han er vekk i 5 måneder? Anonymkode: 22dbb...28b Nei det har ingenting å si for meg at han ikke er her fra jeg er 0-5 måneder i svangerskapet. Har mye familie og støtte her hjemme.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #19 Skrevet 3. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det der var da ikke dømming, det var høyst relevante og fornuftige spørsmål. Det holder ikke å ha kjempelyst på barn, og så er det bare å kjøre på... Anonymkode: 190e1...bb0 Generasjon rosablogger slår til med full styrke. Anonymkode: 303f1...10b 3
Gjest Dragoste Skrevet 3. august 2016 #20 Skrevet 3. august 2016 10 minutter siden, Stum481 skrev: Hvorfor skal folk komme å dømme en fordi de ønsker å bli mor som ung? Ei på 19 og 21 kan godt ha alt på stell. Man må ikke eie bolig eller ha en masterutdanning før en får barn. TS, det tar i gjennomsnitt 6 måneder for en kvinne å bli gravid. For meg tok det ca 9 måneder og jeg er ikke mye eldre enn deg. Slapp av! Det går til seg tilslutt. Min gynekolog sa ha sex dagen før EL, under EL og dagene etter. Lykke til. Ok takk for svar og støtte ja jeg var nok litt for optimistisk da jeg trodde det skulle klaffe med en gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå