AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Vi har en McCulloch plenklipper kjøpt på Coop Bygg i fjor. Den starter alltid på første forsøk, men så blir det verre: Den ettertenner med høye eksplosjoner (poff!), slukner gjerne etter de første få minuttene også. Lar man den da stå litt, starter han igjen og går lenge uten mye trøbbel; spytter liksom litt. Av og til, når den står parkert med ventre siden mot nedoverbakke, kommer det en svær oljesky idet man starter klipperen. Eiendommen vår er i det hele tatt veldig kupert, med opptil 35 grader stigning på plenen. Hvordan får jeg maskinen til å fungere problemfritt? Anonymkode: 0ff54...610
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 Du må høre med Coop Bygg, de som selger dem, skal ha peiling på det. Men dere har på olje?.. og selvfølgelig bensin Anonymkode: 482f8...824 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 Sikkert influensa Anonymkode: cfdac...616
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 Er bensinen fra i år eller i fjor? Jeg er absolutt ingen ekspert, men kan det være kondens? Prøve med kondensfjerner, kanskje? Anonymkode: e0c89...d49
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 Vår gressklipper holdt på akkurat som du beskriver og jeg sendte den på verksted og de renset forgasseren og skiftet tennpluggen, fordi jeg hadde tippet den feil vei (sidelengs) når jeg skulle rense den for gress under. Da hadde det kommet bensin eller olje i forgasseren og den fikk visstnok problemer av noe slag og poffet og smalt innimellom. Etter det har den vært helt fin og jeg tipper den bakover mot håndtaket når jeg skal rense den for gress og har ikke hatt problemer etterpå. Anonymkode: 35c20...075 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 3. august 2016 #6 Skrevet 3. august 2016 Slik er min også innimellom. Er dritt som kommer i forgasseren, derfor gjør den sånn. Kommer det dritt der vil ikke klipperen få nok bensin til motoren, dermed stopper den opp eller jager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå