Gå til innhold

Støtsmerter ved samleie under EL noen andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det hver mnd midt i syklusen. Har lest at det er et tegn på Endometriose. Blir helt stresset av å google😜 Noen som har det på samme måte eller har noen tanker om dette?

Anonymkode: 71477...d19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også sånn! Og er også redd for at det skal være endometriose! :S Jeg blir selv helt dårlig av å sitte å google, haha!:P

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Emma Sofie skrev:

Jeg har det også sånn! Og er også redd for at det skal være endometriose! :S Jeg blir selv helt dårlig av å sitte å google, haha!:P

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som blir helt kokko av den googlingen☺️ Alt man tenker på å legger merke til når man et prøver! Hvor gammel er du og har du barn fra før? Har dere prøvd lenge?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som blir helt kokko av den googlingen☺️ Alt man tenker på å legger merke til når man et prøver! Hvor gammel er du og har du barn fra før? Har dere prøvd lenge?

Uff ja, jeg blir overbevist om at både det ene og det andre er galt med meg. Er 22 og slutta på p-pillene i januar, så har ikke prøvd så veldig lenge og har ingen barn fra før :) Men nå har jeg plutselig ikke hatt eggløsning siden mai, og har derfor e siste månedene jeg klart å google-diagnostisere meg selv med både det ene og det andre, hehe:P Hva med deg? 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Emma Sofie skrev:

Uff ja, jeg blir overbevist om at både det ene og det andre er galt med meg. Er 22 og slutta på p-pillene i januar, så har ikke prøvd så veldig lenge og har ingen barn fra før :) Men nå har jeg plutselig ikke hatt eggløsning siden mai, og har derfor e siste månedene jeg klart å google-diagnostisere meg selv med både det ene og det andre, hehe:P Hva med deg? 

Huff nei det er ikke lurt å lese for mye på internet. Lett for å lage sine egne diagonser da🙈☺️ Har du tatt el tester siden du vet du ikke har hatt el? Kanskje kroppen din trenger tid for å normalisere seg etter prevansjonslutt? Jeg har barn fra før, men er 10 år eldre enn sist jeg ble gravid og med ny mann. Vi har prøvd i snart 5 mnd. Jeg komewtt i normal syklus etter spiraluttak. Jeg er ekstremr flink til å tenke meg i hel!!! 

AnonymBruker
Skrevet

Har også det. Eggløsningssmerter + at livmorhalsen da er så langt fremme at samleie blir vondt. Har ikke endiometrise det vet jeg. 

Var en tråd for en kort tid tilbake om det samme, så det er ganske vanlig. 

Anonymkode: 8df1a...7dc

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp å trøste! Når unge damer på 22 begynner å lure på eggløsning osv så blir jeg helt uvel her jeg sitter og er over 30 uten barn! :bond:

Trådene her de siste dagene har fått meg til å kontakte gynekolog og sykepleier for testing av fruktbarheten! Hva man skal bli påvirket av!

Anonymkode: 7346f...56b

AnonymBruker
Skrevet

22 år selv, prøver ikke å få barn da, men tåler ikke hormonell prevensjon, men jeg får ekstreme eggløsningssmerter, både ved samleie, og ved bevegelse. De støtsmertene i eggstokkene ved samleie får jeg altså også av å gå... Jeg har i tillegg ekstreme menstruasjonssmerter, og går med smerter 14/28 dager i syklus. Jeg utredes for endometriose nå, så om annet er normalt, men du har litt støtsmertene ved samleie ved eggløsning tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for. :) litt orriterende å skulle få vondt ved samleie akkurat rundt den tiden man er fruktbar da. :P 

Anonymkode: 8608d...7b4

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff nei det er ikke lurt å lese for mye på internet. Lett for å lage sine egne diagonser da🙈☺️ Har du tatt el tester siden du vet du ikke har hatt el? Kanskje kroppen din trenger tid for å normalisere seg etter prevansjonslutt? Jeg har barn fra før, men er 10 år eldre enn sist jeg ble gravid og med ny mann. Vi har prøvd i snart 5 mnd. Jeg komewtt i normal syklus etter spiraluttak. Jeg er ekstremr flink til å tenke meg i hel!!! 

Nei, ikke tatt el-test, men har målt basaltemperatur siden jeg sluttet på pillene og hadde da markant temp.stigning etter eggløsning de fire første månedene og så sa det plutselig "stopp" og tempen har holdt seg jevnt lav siden :/

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp å trøste! Når unge damer på 22 begynner å lure på eggløsning osv så blir jeg helt uvel her jeg sitter og er over 30 uten barn! :bond:

Trådene her de siste dagene har fått meg til å kontakte gynekolog og sykepleier for testing av fruktbarheten! Hva man skal bli påvirket av!

Anonymkode: 7346f...56b

Tror ikke du trenger å bli påvirket av at unge mennesker blir bekymret, om det er noen trøst :)  Jeg har selv ikke noe hastverk med å få barn i og med at jeg er såpass ung, men når man først begynner å prøve ønsker man jo gjerne at det skal klaffe med en gang, og når det ikke gjør det er det lett å begynne å bekymre seg - uavhengig av alder :) 

Endret av Emma Sofie
Skrevet

Hei,

Jeg har et spørsmål som jeg tror passer med emnet i denne tråden. Rett meg gjerne om denne posten ikke passer i tråden, men jeg stiller det like greit her istedenfor å opprette en helt ny tråd. 

Jeg er 25 år, og jeg og min samboer prøver å få barn nå. Vi er i prøveperiode (PP?) nr 3. Postet tidligere i dag et spørsmål her (om noe helt annet: 

), og ser nå jeg plasserte det litt i feil forum, hehe. Er ny her. :)

Uansett, ref linken over, så har jeg svært uregelmessige sykluser som atpåtil er ganske lange. Om syklusen min hadde vært på omlag 30 dager denne gangen, så ville eggløsningen min vært i går eller i dag (men jeg vet ikke om den er nå). Da jeg og min samboer hadde sex i går, fikk jeg relativt sterke smerter nederst i buken under samleiet. Det føltes litt som menssmerter, men ikke helt likevel. Det er vanskelig å beskrive. Stikkende kramper, på en måte. Jeg har ikke snakket med noen om slikt før, og har aldri vært hos gynekolog, så alt dette er på en måte veldig nytt for meg. Er dette slike støtssmerter som emnet i tråden hinter til? Eller hva er det? Hjelp. :( Har tidligere aldri hatt smerter rundt eller indikasjoner på eggløsning når jeg har det.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Har skjønnt at det er normalt å ha støtsmerter innimellom. Til deg over det er akkurat som det presser på noe i livmoren min når han er inni meg og som et vondt/ubehagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...