AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Tja... Jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne her. Jeg er en fyr i begynnelsen av 20-årene som har "holdt på med" ei jevnaldrende jente over lengre tid nå. Forholdet vårt har egentlig vært helt sinnsykt bra, og vi har hatt en connection jeg aldri har følt med noen andre. Jeg har alltid vært av typen som sliter med å snakke med folk, og aldri finner noe å si. Men med henne viste bare alt seg å stemme. Første gangen vi traff hverandre satt vi inne på en restaurant og bare snakket, helt til de til slutt stengte. Forholdet ble aldri seksuelt, ettersom hun nylig hadde gått ut av et lengre forhold når hun traff meg. Dette gjorde at jeg kviet meg for å eskalere. Men vi har begge sagt at vi dater uansett, det har vært klart fra begges side. Men så kommer the downfall; forrige gang jeg var hos henne, så satt hun på mobilen (facebook) nærmest konstant. Jeg prøvde å føre en samtale, men hun var helt "lost" i denne samtalen, nærmest hele natta. "En kompis har nettopp slått opp med kjæresten, og jeg har egentlig bedt ham om det, så jeg føler at jeg må snakke med ham". Synes ikke det henger helt på greip jeg ? Hadde aldri gjort noe sånn mot henne. Eller andre jeg hadde hatt på besøk for den saks skyld. Greit, hadde det vært noe veldig "urgent", så hadde jeg selvfølgelig skjønt det... Men tror ikke det var greia her :/ Og at hun bruker så mye tid på en annen fyr når hun er med meg lover vel ikke så bra ? Kjenner at jeg egentlig vil gi opp hele forholdet nå. Hun virker bare veldig apatisk og lite interessert for tiden også. Selv om hun fortsatt vil treffes ganske ofte. Kjenner bare jeg blir så usikker, deprimert og sliten av dette nå. Vet dette er utrolig rotete skrevet, og jeg vil egentlig bare høre litt andre perspektiver før jeg tar et endelig valg. Jeg er jo fortsatt utrolig glad i henne... Anonymkode: 214dd...9ac
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 Å samtale med en venn etter brudd er urgent for mange. Du høres eiesyk ut og det er ikke bra. Men er ikke "forholdet" bra for deg så kom deg videre.... Anonymkode: 727e1...9dd 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Å samtale med en venn etter brudd er urgent for mange. Du høres eiesyk ut og det er ikke bra. Men er ikke "forholdet" bra for deg så kom deg videre.... Anonymkode: 727e1...9dd Jeg skjønner at det er urgent, det er ikke det jeg tar ut fra dette. Det er heller kommentaren om at "jeg ba ham slå opp med henne". Men selvfølgelig, jeg synes det var utrolig kjipt å sitte i sofaen hos henne, og egentlig bare stirre tomt inn i veggen, mens hun snakket med kompisen Det synes jeg egentlig ikke er særlig greit gjort. Anonymkode: 214dd...9ac
Ardenus Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at det er urgent, det er ikke det jeg tar ut fra dette. Det er heller kommentaren om at "jeg ba ham slå opp med henne". Men selvfølgelig, jeg synes det var utrolig kjipt å sitte i sofaen hos henne, og egentlig bare stirre tomt inn i veggen, mens hun snakket med kompisen Det synes jeg egentlig ikke er særlig greit gjort. Anonymkode: 214dd...9ac Hvis dette blir en gjenganger så skjønner jeg deg, men hvis dette skjer pga det hun sier har skjedd, så nei. Date henne videre og se. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at det er urgent, det er ikke det jeg tar ut fra dette. Det er heller kommentaren om at "jeg ba ham slå opp med henne". Men selvfølgelig, jeg synes det var utrolig kjipt å sitte i sofaen hos henne, og egentlig bare stirre tomt inn i veggen, mens hun snakket med kompisen Det synes jeg egentlig ikke er særlig greit gjort. Anonymkode: 214dd...9ac Altså, denne oppførselen kan du oppleve hos flere. Mange som dessverre er helt avhengig av mobilen, men hvis dette kun har skjedd en gang og en god venn av henne har slått opp med kjæresten sin så skjønner jeg at hun prioriterer å få snakket med han. Synes ikke du skal kutte henne ut hvis du trives med henne ellers og dette kun har skjedd en gang. Anonymkode: c2522...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #6 Skrevet 3. august 2016 Virker som om du er i ferd med å gli inn i friend-zone hvis du ikke er der allerede. Du burde ha eskalert på et mye tidligere tidspunkt og ikke laget unnskyldninger for deg selv. Nå er du nødt til å få henne i seng ved neste anledning, eller så er dette kjørt. Anonymkode: 1a52c...e1b 2
Inwe Skrevet 3. august 2016 #7 Skrevet 3. august 2016 Jeg har fortalt en kompis flere ganger at han må slå opp med dama da hun var eiesyk, sjalu og kontrollerende. Ikke fordi jeg vil ha han, men fordi forholdet ikke var bra for han og han selv også ville ut av det. Nå har han slått opp, vi er fortsatt ikke mer enn venner fordi vi begge ikke vil mer. Jeg har i tillegg snakket med han i telefonen om dette fler ganger mens daten min har vært på besøk da kompisen min trenger noen å snakke med om dette. Håper ikke daten min føler det på samme måte som deg (ikke fått inntrykket av det) da jeg er forelsket i han og ikke vil støte han vekk. 1
Mippi Skrevet 3. august 2016 #8 Skrevet 3. august 2016 Du virker veldig eiesyk og barnslig. Slå opp med en dame du har sååå bra kontakt med fordi hun stiller opp for vennen sin den ene kvelden han trengte det? Du sier du aldri ville gjort noe sånt for en av dine venner, og det vil jeg si er veldig negativt. Hun sa hvorfor hun var litt 'lost' den kvelden. Da burde du sagt "håper det ordner seg" i en hyggelig tone og dratt hjem dersom det var så ille for deg at hun stillte opp for vennen sin istedenfor å pjuske med deg. Sorry, men du virker ikke helt voksen enda. Du burde innse først som sist at verden ikke sirkulerer rundt deg. Selv om du vil være den eneste dama tenker på, så får du prøve å se at hun er en veldig god person som setter egne ønsker til side (å være med deg) for å stille opp for kompisen sin. Hvis du føler deg usikker av at hun har bedt kompisen om å slå opp, så må du jobbe med selvbildet ditt. Man kan be noen om å slå opp med kjæresten sin uten å ha baktanker om å bli sammen med personen selv. Et annet tips du fikk er å faktisk ta neste steg med denne dama. Det høres også fornuftig ut. Menn som ikke tar initiativ har en lei tendens til å havne i vennesonen. Lykke til!
Gjest Minesveiper Skrevet 3. august 2016 #9 Skrevet 3. august 2016 (endret) Helt greit av deg å reagere her ts, ikke hør på damene. Det er direkte frekt og respektløst å sitte på mobilen hele tiden når du er på besøk. Hun skulle bare gitt bedskjed om at det ikke passet for henne å ha besøk den dagen i steden for, men det virker litt som hun vil ha i pose og sekk. Hadde hun vært skikkelig forelsket i deg hadde hun ikke behandlet deg slik. Ut i fra det du skriver synes ikke jeg dette lover særlig bra ts. Hun har for det første nettopp kommet ut av et forhold. Du burde finne ut om hun fremdeles har følelser for eksen eller om hun er over han. Damer kan ha sex rett etter et brudd dersom de var over eksen lenge før bruddet skjedde. Det er ikke nødvendigvis en god unnskyldning for å ikke eskalere. For meg virker det egentlig som du har blitt friendzoned. Dere har ikke gjort noe seksuelt og hun snakker med andre menn. Jeg sier ikke nødvendigvis at du skal gi opp, men de fleste menn vil nok si seg enige i at når man er forelsket i damen og hun er lunken går det som regel dårlig. Grunnen er at du reagerer negativt på hendelser og blir deprimert som du sier, og da klarer du ikke "å være deg selv" rundt henne. Hadde jeg vært deg hadde jeg forsatt å snakke med henne og sett det litt an, men ikke bruk all tiden og energien din på henne. Er det andre kvinner du kunne tenkt deg å date så gjør det også. Det verste du kan gjøre her er å bli sur og vise at du er butthurt. Du kan godt si at det ikke var greit for deg at hun bruker energien sin på andre når du er på besøk, men skift tema raskt etter at du har tegnet den grensen. Det du ønsker oppnå er å vise at du kan sette grenser samtidig som du viser at du ikke er butthurt. Endret 3. august 2016 av Minesveiper
Belbus Skrevet 3. august 2016 #10 Skrevet 3. august 2016 Hadde ikke giddet å være der hele kvelden. Du burde dratt hjem tidligere, og hvis hun ikke beklaget det som skjedde droppet henne. Mest sannsynlig ville hun vennen sin bare godt, og ba han nok ikke slå opp fordi hun var interessert i han, men det blir jo dumt om hun skal blande seg inn i forholdet hans uansett. Menn klarer vel å ta egne avgjørelser for om forholdet deres er bra eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå