AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #1 Skrevet 2. august 2016 Finnes det pene damer som egentlig er litt nerd inni seg, har alltid tenkt det er jenter med briller samme som gutten liksom? noe jeg aldri har tenkt over egentlig hm..G Anonymkode: 5eb8f...f5a
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #2 Skrevet 2. august 2016 Ja, det gjør det. Det finnes ganske mange. Anonymkode: d01d9...15c 16
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 Jeg er nerd. Og helt ok pen får jeg høre. Anonymkode: 6ff24...12b
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 Jeg tar modelloppdrag, og driver med hacking på fritida. Anonymkode: 46a22...345 11
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 Ja. Selvfølgelig finnes det. Anonymkode: f2332...28c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #6 Skrevet 3. august 2016 Flere pene kvinnelige sjakkspillere Anonymkode: e6854...cfa
Gjest PseudonymBruker Skrevet 3. august 2016 #7 Skrevet 3. august 2016 (endret) Jeg tviler ikke på at det finnes mange pene jenter som har nerdehobbyer. Men hva mener dere egentlig er nerdehobbyer? Jeg spør fordi på meg så virker det som om "nerding" feilaktig brukes som et veldig vidt begrep nå for tiden, og beskriver mer at man har en dyptgående interesse for et eller annet enn at det er en sånn type hobby som har blitt oppfattet som sær og usexy. Tradisjonelt sett så vil jeg si at nerdehobbyer blant annet omfatter: dataprogrammering lage elektroniske duppeditter av å lodde kretskort etc. sjakk og enkelte andre avanserte brettspill samle på tegneserier/bøker/figurer av det slaget man får kjøpt på Outland Generelt sett så kan man bruke hobbyene til karakterene i "Big Bang Theory" (unntatt Penny) som rettesnor for hva som er nerdete og ikke. Jeg er ikke enig i at gaming i seg selv er en nerde-hobby da dette har blitt så mainstream at de fleste jenter og gutter driver med det. Men det blir en nerde-hobby i det det tar så mye av fritiden at det går utover sosialt liv, f.eks. de som låser seg inne med WOW-liknende spill. Og det at man har en nerde-hobby betyr heller ikke nødvendigvis at man er en nerd. Endret 3. august 2016 av PseudonymBruker
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #8 Skrevet 3. august 2016 52 minutter siden, PseudonymBruker skrev: Jeg tviler ikke på at det finnes mange pene jenter som har nerdehobbyer. Men hva mener dere egentlig er nerdehobbyer? Jeg spør fordi på meg så virker det som om "nerding" feilaktig brukes som et veldig vidt begrep nå for tiden, og beskriver mer at man har en dyptgående interesse for et eller annet enn at det er en sånn type hobby som har blitt oppfattet som sær og usexy. Tradisjonelt sett så vil jeg si at nerdehobbyer blant annet omfatter: dataprogrammering lage elektroniske duppeditter av å lodde kretskort etc. sjakk og enkelte andre avanserte brettspill samle på tegneserier/bøker/figurer av det slaget man får kjøpt på Outland Generelt sett så kan man bruke hobbyene til karakterene i "Big Bang Theory" (unntatt Penny) som rettesnor for hva som er nerdete og ikke. Jeg er ikke enig i at gaming i seg selv er en nerde-hobby da dette har blitt så mainstream at de fleste jenter og gutter driver med det. Men det blir en nerde-hobby i det det tar så mye av fritiden at det går utover sosialt liv, f.eks. de som låser seg inne med WOW-liknende spill. Og det at man har en nerde-hobby betyr heller ikke nødvendigvis at man er en nerd. Nå tenkte jeg ikke på en så avansert nerd. Jeg tenkte bare på jenter som gamer en del å er overinteressert i film/serier/ comics osv. Den type du beskriver på slutten er jo turn of! Man skal ha et sosialt liv! Hvis det er en nerd så er ikke hun så pen haha! Anonymkode: 5eb8f...f5a
Gjest PseudonymBruker Skrevet 3. august 2016 #9 Skrevet 3. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er en nerd så er ikke hun så pen haha! Nerde-damer kan være pene de også. De har gjerne andre interesser og verdier i livet enn å maksimere kropp og utseende med trening, sminke og klær, men ting som kroppstype og vakre ansiktstrekk kommer fra naturens side.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #10 Skrevet 3. august 2016 13 minutter siden, PseudonymBruker skrev: Nerde-damer kan være pene de også. De har gjerne andre interesser og verdier i livet enn å maksimere kropp og utseende med trening, sminke og klær, men ting som kroppstype og vakre ansiktstrekk kommer fra naturens side. Takk for svar opp ned anonym! Anonymkode: 5eb8f...f5a
Anoia Skrevet 3. august 2016 #11 Skrevet 3. august 2016 En av de mest nerdete jentene jeg kjenner har jobbet som fotomodell i mange år. Og hvis du tar deg en tur på en av geek-messene som foregår med jevne mellomrom i Norge til alle årets tider (Torucon, Desucon, GeeKon, Banzaicon osv), så vil du se at det er utrolig mange pene jenter der med mange sære interesser. 4
Gjest Svampe Skrevet 3. august 2016 #12 Skrevet 3. august 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Finnes det pene damer som egentlig er litt nerd inni seg, har alltid tenkt det er jenter med briller samme som gutten liksom? noe jeg aldri har tenkt over egentlig hm..G Anonymkode: 5eb8f...f5a Definitivt. Jeg chattet med ei strøken frøken for litt siden som jobbet som programmerer. De finnes! :-)
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #13 Skrevet 3. august 2016 Mange gutter har blitt veldig overrasket over at en som meg, som er interessert i sminke, og klær og å se bra ut, liker star wars og ringenes herre og skulle gjerne blitt med på slike "cons" hvor man kler seg ut, men har ikke fått gjort det da ingen av de i mitt miljø liker det... Anonymkode: 01266...215 3
Ivy Skrevet 3. august 2016 #14 Skrevet 3. august 2016 Selvfølgelig finnes de og sannsynligheten er stor for at du kjenner noen. Men når det å bli stemplet som nerd har negativ betydning så er det jo ikke noe man går ut og erklærer til allmugen med vimpler og ropert. Det går selvfølgelig også fint ann å være nerd og samtidig være interessert i klær/sminke/sko whatnot. Mange endrer seg etter hvem de er med vet du.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #15 Skrevet 3. august 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange gutter har blitt veldig overrasket over at en som meg, som er interessert i sminke, og klær og å se bra ut, liker star wars og ringenes herre og skulle gjerne blitt med på slike "cons" hvor man kler seg ut, men har ikke fått gjort det da ingen av de i mitt miljø liker det... Anonymkode: 01266...215 Samme her... 😉 Anonymkode: d3fd8...37b 1
Unagi Skrevet 3. august 2016 #16 Skrevet 3. august 2016 Spørs hva som menes med nerd. Jeg blir kalt det ofte fordi jeg ser film og serier hele tiden og vet hva regissører heter og følger film kritikere på YouTube. Jeg er veldig interessert i film. Ikke så inn i tegneserieblader eller dataspill da. Og jeg ser bra ut. Om jeg kan si det uten å høres kvalm ut 1
Gjest Trollkarlen Skrevet 4. august 2016 #17 Skrevet 4. august 2016 Sånn generelt så knuller pene mennesker for mye til å rote seg inn i "nerdete interesser".
Gjest PetterPanne Skrevet 4. august 2016 #18 Skrevet 4. august 2016 2 minutter siden, Trollkarlen skrev: Sånn generelt så knuller pene mennesker for mye til å rote seg inn i "nerdete interesser". Dette. Jeg blir sykt skeptisk til jenter som roter seg borti nerdete interesser og nerdemiljøer. Det er det samme som gamerjenter. Disse jentene er deffekte og klarer ikke forholde seg til normale kvinnelige interesser og miljø. Det at de må oppsøke nerdene er tegn på at de ikke er stabile eller normale. Hvorfor i alle dager skulle de oppsøke nerder om de er attraktive nok til å holde på som alle andre jenter?
Joe12 Skrevet 4. august 2016 #19 Skrevet 4. august 2016 1 time siden, PetterPanne skrev: Dette. Jeg blir sykt skeptisk til jenter som roter seg borti nerdete interesser og nerdemiljøer. Det er det samme som gamerjenter. Disse jentene er deffekte og klarer ikke forholde seg til normale kvinnelige interesser og miljø. Det at de må oppsøke nerdene er tegn på at de ikke er stabile eller normale. Hvorfor i alle dager skulle de oppsøke nerder om de er attraktive nok til å holde på som alle andre jenter? Hva er egentlig normale kvinnelige interesser og miljø? 😝 Selvfølgelig finnes det nerdete jenter! Jeg er en av dem 😃 14
Wenda Skrevet 4. august 2016 #20 Skrevet 4. august 2016 Mtp at f.eks cosplaymiljøet nå er dominert av jenter så regner jeg med at det finnes noen pene damer blant dem. Det har også eksplodert med antall damer som spiller rollespill, mmorpg osv de siste årene. Husker selv at jeg var ganske ensom som jente når jeg spilte mmorpg i -96/-97 og ble helt i ekstase hver gang jeg møtte på andre jenter som også spilte. På den tiden så kjente jeg heller ingen andre jenter som leste fantasybøker, spilte magic eller dro på cons Nå er det helt andre tider 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå