Gå til innhold

Er BMW-motorer elendige?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min er utrolig opptatt av at han skal ha BMW når vi får råd til det. Jeg ser ingenting gærnt i Toyotaen vår. En kollega av meg har til stadighet sagt at BMW må vi for all del ikke kjøpe, siden dette er noe av det dyreste, minst pålitelige man kan skaffe seg. Nå sendte han meg denne på Facebook:
http://thegarage.jalopnik.com/bmw-engines-are-gigantic-pieces-of-shit-1784684330

Jeg kan veldig lite om bil, men jeg vet jo at BMW er litt sånn "grommerke" for folk som har solskjermen baklengs og bare én hånd på rattet. Hvorfor er BMW så tøff da når kvaliteten skal liksom være så dårlig?

Anonymkode: 1ed23...fa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg for motorene.

Motorene i linken der er de dyreste motorene fra M3/M5 etc som er pakka med hestekrefter. 

Hva gjelder bmw så kikker jeg selv på en nå. Har hatt flere bmwer tidligere og har nå audi. Audien er bare helt fantastisk (2011 a4) men trenger litt større så ser på en 2013-2014 5 serie.

bmw er faktisk de bilene jeg har hatt minst problemer med sammen med mercedes. VW er verst i klassen. Nyere bil som alt røk på. Audien jeg har nå har det vært null med så den er også bra.

nå er ikke jeg den med capsen bak fram og ei hånd på rattet men jeg velger premiumbil (audi/mb/bmw) på grunn av komforten. Ta deg en tur.. Stikk å prøv deg en toyota eller lignende så går du å prøver en nyere audi/bmw/mercedes så skjønner du fort hva forskjellen er :)

• Liker 1
Skrevet

Det har vore og er litt problemer med noen av dieselmotorane. Egr-ventil, turbohavari, partikkelfilter... Registerkjede kan ryke.

Dei sekssylindra bensinmotorane skal være gode. Men på toppakningen kan ryke toppen kan bli skeive pga at motoren har blitt belastet forvhardt før driftstemperaturen er nådd. Og at motoren har godt av å gå litt på tomgang etter hard belastning, spesielt turbomotorar. Det er for at turboen får ikkje smøring og kjøling når men motoren er stoppet. Turboen har ikkje godt av å spinne med fleire tusen rpm etter at motoren er stoppet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Akay skrev:

jeg velger premiumbil (audi/mb/bmw) på grunn av komforten. Ta deg en tur.. Stikk å prøv deg en toyota eller lignende så går du å prøver en nyere audi/bmw/mercedes så skjønner du fort hva forskjellen er :)

Bmw sorterer ikke under premiumbil, men under rånebil.

Anonymkode: 4748b...16e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har selv kjørt en eldre BMW og det er en av de mest holdbare og trofaste bilene jeg har hatt. Sier som @Akay: Ta deg en kjøretur i en tysk premiumbil og sett deg tilbake i Toyotaen etterpå og du kommer til å skjønne hvorfor mannen din ønsker seg en sånn en. Selv kjører jeg Mercedes nå og når den skal byttes ut blir det enten en ny Mercedes, BMW eller Audi. Pga kvaliteten og kjørekomforten.

Og til AB over: En gammel 3 eller 5 serie er desidert en rånebil, men tviler på at samboer til TS er ute etter en 1995 modell :P

• Liker 3
Gjest Krigerunge
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Bmw sorterer ikke under premiumbil, men under rånebil.

Du vet ikke hva en rånebil er, vet du vell? BMW er ikke bare en type bil, de har flere serier og haugevis av modeller. Du må nok spesifisere litt nøyere. En nyere M5 er overhodet ikke en rånebil, det er pur luksus og adrenalinkick på fire hjul. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi får prøve. Han ønsker seg det jo veldig og da vil ikke jeg være den sure skeptikeren på sidelinjen. :S Takk for gode svar!

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Krigerunge skrev:

Du vet ikke hva en rånebil er, vet du vell? BMW er ikke bare en type bil, de har flere serier og haugevis av modeller. Du må nok spesifisere litt nøyere. En nyere M5 er overhodet ikke en rånebil, det er pur luksus og adrenalinkick på fire hjul.

Mulig du er fra annet sted i landet enn meg, men her jeg er fra er M-serien utpregede rånebiler. Og ja, det inkluderer nyere M5 modeller.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

BMW rånebil? Haha.. Ikke enig! Her hvor jeg bor er det Volvo 240 som er rånebil...

Anonymkode: d7502...2ac

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BMW rånebil? Haha.. Ikke enig! Her hvor jeg bor er det Volvo 240 som er rånebil...

Anonymkode: d7502...2ac

Jeg blir nesten nostalgisk hvis jeg ser det. Her på stedet var 240 bilen for rånerne for 20 år siden.

Gjest Krigerunge
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig du er fra annet sted i landet enn meg, men her jeg er fra er M-serien utpregede rånebiler. Og ja, det inkluderer nyere M5 modeller.

Hvor i landet er du fra? Der jeg er ifra er ikke Volvo 240 normen liksom, men er det de aller fleste forbinder med en rånebil. Shabby, gammel, bråkete og stinkende. Alt annet enn hva en M5 er. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Krigerunge skrev:

Hvor i landet er du fra? Der jeg er ifra er ikke Volvo 240 normen liksom, men er det de aller fleste forbinder med en rånebil. Shabby, gammel, bråkete og stinkende. Alt annet enn hva en M5 er.

En by i Trøndelag får være presist nok. For ordens skyld, jeg har ingenting i mot hverken M serie eller rånere, men for meg er det en naturlig link mellom de to.

• Liker 1
Gjest Krigerunge
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En by i Trøndelag får være presist nok. For ordens skyld, jeg har ingenting i mot hverken M serie eller rånere, men for meg er det en naturlig link mellom de to.

Skjønner! 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi får prøve. Han ønsker seg det jo veldig og da vil ikke jeg være den sure skeptikeren på sidelinjen. :S Takk for gode svar!

Og problembiler finner du innenfor alle merker, det finnes garantert BMWer som sto opp med feil bein også. En av de værste bilene jeg har hatt var en Nissan. Den gikk i stykker bare du så på den. Nissan skal jo i teorien være veldig gode og holdbare biler. 

Bli med å prøvekjør :) En sunn skepsis er uansett aldri dumt å ha når du skal handle bil :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min er utrolig opptatt av at han skal ha BMW når vi får råd til det. Jeg ser ingenting gærnt i Toyotaen vår. En kollega av meg har til stadighet sagt at BMW må vi for all del ikke kjøpe, siden dette er noe av det dyreste, minst pålitelige man kan skaffe seg. Nå sendte han meg denne på Facebook:
http://thegarage.jalopnik.com/bmw-engines-are-gigantic-pieces-of-shit-1784684330

Jeg kan veldig lite om bil, men jeg vet jo at BMW er litt sånn "grommerke" for folk som har solskjermen baklengs og bare én hånd på rattet. Hvorfor er BMW så tøff da når kvaliteten skal liksom være så dårlig?

Har eid  BMW 3-5-7 serie og X5 har ikke opplevd større problemer der en med andre biler VW og var desidert værst.

Men det kan se ut som BMW har hatt litt for mye trøbbel med 2.0 turbodieselmotoren. Turbo og reg.kjede problemer syntes jeg går igjen.

Men typen din har rett. Bil er ikke bare bil. Tilbring 20.000 km i en (litt påkostet) nyere BMW og sett deg tilbake i Toyota. Det ER forskjell. Kjører en BMW med 3 liters sekser og 235 hk nå. En fantastisk bil på alle måter.

Anonymkode: d8a01...e33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

BMW blir jo referert til som KEBAB tralle på østlandet enda.

Vår nye landsmenn hadde en tendens til å kjøre oppjazza gammel 3 serie, 4 dørs ,gjerne med glorete vinge og stor bakpotte.  Typisk BMW E36 med minste motor og mye jalla.Typisk eksempel: http://s23.photobucket.com/user/volvokristian/media/cars/youngplayer1.jpg.html

Det er klart at når Muhammad, Mahmod, Muhammed og Muhamed cruiser rundt med caps, runde på runde med vinduene ned i sentrum i sin røde BMW 316 E36. At de ble lagt merke til.:fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

BMW blir jo referert til som KEBAB tralle på østlandet enda.

Vår nye landsmenn hadde en tendens til å kjøre oppjazza gammel 3 serie, 4 dørs ,gjerne med glorete vinge og stor bakpotte.  Typisk BMW E36 med minste motor og mye jalla.Typisk eksempel: http://s23.photobucket.com/user/volvokristian/media/cars/youngplayer1.jpg.html

Det er klart at når Muhammad, Mahmod, Muhammed og Muhamed cruiser rundt med caps, runde på runde med vinduene ned i sentrum i sin røde BMW 316 E36. At de ble lagt merke til.:fnise:

Det blir de på vestlandet også. Hadde jeg jobbet på BMW med image, hadde jeg vært sterkt bekymret for de eldre bruktbilene. Jeg kommer aldri til å kjøpe meg en litt eldre BMW, av frykt for at folk skal tro jeg er sammen med en utlending og låner bilen hans!

Anonymkode: e9477...c85

Skrevet

Her er en sånn jeg skal ha meg.. Mulig det blir stasjonsvogn men hvordan kan man kalle den for rånete?

http://m.dinside.no/919315/provekjort-bmw-5-serie

en gammel e36 er nok rånete og går som kebabtraller.. Samme med noen e46... Men neppe e92 (3 serie coupe) f30 (3 serie) eller f10/f11 (nyere 5 serie)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kjører en Toyota diesel nå, så er det i hvert fall ikke noe fare å kjøpe BMW diesel. De bruker samme motor.

Anonymkode: 70436...347

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...