AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #1 Skrevet 2. august 2016 At datteren din på 20 hadde dratt på gruppereise ut i verden alene - arrangert av et reiseselskap? Jeg har så utrolig lyst til å reise verden rundt. Har drømt om dette så lenge jeg kan huske, problemet mitt er at jeg har ingen venner som er i nærheten av å interessere seg så mye om dette som meg. Vennene mine vil helst på feste- eller badeferier. Jeg vil oppleve kultur og noe utenom det aller vanligste. Kjæreste tviler jeg også på at jeg får med det første.. Hva hadde dere syntes om å sende datteren deres avgårde til Asia eller Afrika i 20 dager med et reiseselskap som arrangerer grupperesier for alle aldere? Er det "slemt" av meg som ungdom/ung-voksen å utsette foreldrene mine for redselen av at jeg er så langt unna, i en totalt fremmed kultur, rovdyr og ikke på langt nær like god trafikk og fly sikkerhet som her i Norge? Jeg er kanskje litt hysterisk, men vil gjerne høre deres meninger. Tusen hjertelig! Anonymkode: 928e2...ae6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #2 Skrevet 2. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: At datteren din på 20 hadde dratt på gruppereise ut i verden alene - arrangert av et reiseselskap? Jeg har så utrolig lyst til å reise verden rundt. Har drømt om dette så lenge jeg kan huske, problemet mitt er at jeg har ingen venner som er i nærheten av å interessere seg så mye om dette som meg. Vennene mine vil helst på feste- eller badeferier. Jeg vil oppleve kultur og noe utenom det aller vanligste. Kjæreste tviler jeg også på at jeg får med det første.. Hva hadde dere syntes om å sende datteren deres avgårde til Asia eller Afrika i 20 dager med et reiseselskap som arrangerer grupperesier for alle aldere? Er det "slemt" av meg som ungdom/ung-voksen å utsette foreldrene mine for redselen av at jeg er så langt unna, i en totalt fremmed kultur, rovdyr og ikke på langt nær like god trafikk og fly sikkerhet som her i Norge? Jeg er kanskje litt hysterisk, men vil gjerne høre deres meninger. Tusen hjertelig! Anonymkode: 928e2...ae6 Hva mener du med å sende en myndig datter avgårde? Mener du at de skal betale turen for deg? Anonymkode: 4ccd4...c9e 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #3 Skrevet 2. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med å sende en myndig datter avgårde? Mener du at de skal betale turen for deg? Anonymkode: 4ccd4...c9e Nei, jeg mener rett og slett at de er redde for at det skal skje meg noe. Ettersom jeg kommer til å reise alene og så langt unna, jeg betaler mer enn gjerne selv Anonymkode: 928e2...ae6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #4 Skrevet 2. august 2016 Jeg hadde tenkt at det er supert at barnet mitt vil utforske verden. Når jeg var 17 år flyttet jeg alene til England for å jobbe som au-pair, ble der i 2 år. Foreldrene mine hadde bare positive ting å si om det. Anonymkode: fc23c...48c 2
EvaLena Skrevet 2. august 2016 #5 Skrevet 2. august 2016 Bare reis og kos deg. Mange som gjør dette 😊 1
ajarRun Skrevet 2. august 2016 #6 Skrevet 2. august 2016 Min mor får vanligvis vite hvor jeg er når jeg poster noe på facebook eller når min søster trenger noe fra meg.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #7 Skrevet 2. august 2016 Du er voksen. Foreldrene dine har ikke noe med å blande seg i hva du driver med. Du ville vel ikke legge deg bort i hvor de reiser på ferie? Anonymkode: 6ba25...633 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #8 Skrevet 2. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg mener rett og slett at de er redde for at det skal skje meg noe. Ettersom jeg kommer til å reise alene og så langt unna, jeg betaler mer enn gjerne selv Anonymkode: 928e2...ae6 Mine foreldre beskymret seg over meg hver gang jeg reiser,men jeg drar ikke på tryggeturer slik du gjør. Og etter ha gjort det i over 12 år,har de begynt å slappe av skjønt at jeg kan passe på selv og at det går freit. Det er ditt liv, gjør som du vil. Anonymkode: 4ccd4...c9e
Cesil Skrevet 2. august 2016 #9 Skrevet 2. august 2016 Jeg hadde syntes det var helt topp om noen av barna mine hadde ønsket å reise og oppleve verden. Jeg gjorde det selv som 17-åring, da jeg bodde ett år utenlands. Og fæle ting kan ramme uansett hvor i verden man er, så jeg hadde ikke bekymret meg mer om det voksne barnet mitt var i Asia enn om det var ute på byen en lørdagskveld. Du er voksen - reis!
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #10 Skrevet 2. august 2016 Jeg hadde sørget for at du fikk alle nødvendige og unødvendige vaksiner og ønsket deg god tur (mens jeg innvendig var klar for et pent lite nervøst sammenbrudd, men aldri om mine nerver skal ødelegge for at mitt barn får oppfylt en drøm). Anonymkode: cc67d...20d 2
Carrot Skrevet 2. august 2016 #11 Skrevet 2. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg mener rett og slett at de er redde for at det skal skje meg noe. Ettersom jeg kommer til å reise alene og så langt unna, jeg betaler mer enn gjerne selv Anonymkode: 928e2...ae6 Go for it! Jeg ville håpt jeg hadde lært deg alt du trengte for å mestre det du evt ville møtt eller at jeg i det minste hadde lært deg hvor du kan søke hjelp om du skulle trenge det. Bekymret på meg grå hår selvsagt og håpt du regelmessig sa fra du var i OK :D (hvis du derimot var et surrehue som knapt klarer hverdagen hjemme ville jeg dødd!)
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #12 Skrevet 2. august 2016 Datteren vår gjorde det, og det gikk kjempefint. Hun lærte mye, og reiste mye alene. Hennes erfaring var at det var mye enklere å reise alene, hun møtte også mange andre som reiste alene som hadde nøyaktig samme erfaring. Reis, opplev og kos deg. Anonymkode: 57a97...1cf 1
Frøkenfryd30 Skrevet 2. august 2016 #13 Skrevet 2. august 2016 Jeg kan skjønne skepsisen til foreldrene dine, da de mest sannynlig er redd det skal hende deg noe. Men når det er sagt, så synes jeg ikke at de bør stå i veien for dine drømmer. Du er 20 år (og dermed voksen), og du bør ikke måtte ha tillatelse av de for å reise, siden dette er noe du ønsker å oppleve. Tenk så kjipt, når du sitter der om 10 år, med 3 barn og angrer bittert på at du ikke reiste... Lev livet og reis mens du fortsatt er ung
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #16 Skrevet 2. august 2016 Reis Var 15 når jeg reiste på interrail med noen venninner, hadde med Visa-kortet hjemmefra (dette var før "alle" hadde visa-kort) Anonymkode: 77c0c...3b0
Hulderen Skrevet 2. august 2016 #17 Skrevet 2. august 2016 Det er jo veldig trygt når det er i regi av et reiseselskap. Da er du ikke alene, du har guider som kan hjelpe om det skulle skje noe. Så reis med god samvittighet! Bare vær flink til å sende livstegn til dine foreldre, så de ikke bekymrer seg unødvendig.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #18 Skrevet 2. august 2016 Den største faren er store og små seksuelle overgrep. Klarer du å overbevise foreldrene dine om at dette er en risiko du er klar over og har kalkulert inn, tror jeg de ikke har noen problemer med at du reiser alene. Anonymkode: d94ac...416
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #19 Skrevet 4. august 2016 Altså, bor du for deg selv, forsørger deg selv, og er selvstendig? Da hadde jeg sagt "god tur", og bedt deg gi livstegn fra deg daglig. Bor du hjemme, betaler ingenting hjemme, men blir forsørget av foreldrene dine, og bruker pengene dine på en reise? Da hadde jeg sagt at en slik tur var en dårlig idé, og at du heller burde bruke pengene dine på å forsørge deg selv helt eller delvis. Anonymkode: 301da...9f9 1
Serafina. Skrevet 4. august 2016 #20 Skrevet 4. august 2016 Du trenger ikke foreldrene dine sin tillatelse til å reise når du er 20 år. Det kan godt hende de er mer bekymret når du er langt borte, men det skal ikke hindre deg i å reise når det er drømmen din. Jeg vil ikke si du reiser alene når det er gruppetur det er snakk om. Det er vel noe av det tryggeste du kan gjøre. Go for it og nyt reisen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå