AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #1 Del Skrevet 2. august 2016 Har en kompis som føler seg forfulgt av eksen. Men han tror ikke det er nok til å kunne anmelde, det tror ikke jeg heller. Men hva gjør man ut av slike situasjoner? Da det ble slutt ringte hun rundt til alle hans venner for å fortelle alt mulig om han. En av hans kompiser har ringt henne hver gang noe nytt skjer så hun er alltid oppdatert. De har felles venner så hver gang de blir invitert på samme fest svarer hun rett etter han har svart. Sier han nei så sier hun nei, sier han ja så sier hun ja. Da han skulle på festival så ble hun bestis med nye flørten hans og kom så langt at hun og nye jenta kunne overnatte i telt sammen. Da valgte han å ikke dra dit likevel, men heller på noe annet helt andre veien. Da skulle hun plutselig låne hytta til foreldrene på den plassen for å dra dit. Alt hun snakker om til sine venner er han og alt han gjør. Hun har nå skaffa seg jobb i byen der han bor, 2t unna hennes hjemsted og fått seg leilighet her. Han føler ikke han kan finne på noe med vennene sine utenat hun er der. Eneste stedet hun ikke blir invitert til er med hans søsken. Det kommer nye ting hele tiden og vi vet ikke helt hvordan vi skal håndtere dette. Noen ba oss om å være hyggelig uansett, andre mener det er best å ikke gi henne noen reaksjon uansett hva hun gjør. Hun går jo rundt i byen her å sier masse rart om han, forteller løgner og sprer rykter. Noen råd? Anonymkode: 0b43d...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #2 Del Skrevet 2. august 2016 Kan han ikke snakke med henne om det selv? Anonymkode: 45e21...000 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #3 Del Skrevet 2. august 2016 Dama er vel bare dødsforelska i han enda? Enig med over. Anonymkode: 73785...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #4 Del Skrevet 2. august 2016 Det lureste er nok å ikke gi en reaksjon. Jeg tror bestemt at denne oppførselen vil eskalere hvis han viser at han bryr seg. Dette her er ikke bare en vanlig forelskelse. Dette er en besettelse. Jeg forstår godt at det er ubehagelig. Det er imidlertid ikke noe man kan anmelde for (enda). Det største problemet her er at de har samme vennekrets. Jeg synes det er helt på sin plass å informere denne personen som utleverer informasjon om å slutte med dette. Jeg ser ikke helt hvorfor han har tatt på seg denne oppgaven som informasjonsbærer. Dere bør så langt det lar seg gjøre stoppe informasjonsflyten. Her må dere ta en prat med vennene deres. Det er viktig at dere forteller at dere ikke forventer at de skal ta en side, men samtidig at de ikke bør involvere seg i hva som skjer mellom dem to. Viktig spørsmål: Hvor lenge er det siden det ble slutt? Anonymkode: b5b94...0f4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #5 Del Skrevet 2. august 2016 Jeg har sagt ifra hvem av kompisene hans som gir informasjon og dette har han skjønt selv og. Så han blir ikke prata mer med. Joda hun er ikke ferdig med han og sikkert kjempe forelska. Men dette er så feil. Og han vil ikke presses vekk fra sine venner fordi hun er der, dette er venner han har hatt siden ungdomskolen (28 nå) Både jeg og hans søsken har prøvd å prate med jenta om å la hans venner være nå som det er slutt men hun mener sterkt at de er mer hennes venner. Vi har ikke gått til vennegjengen å lagt ut om hva som foregår, vi venter liksom på at folk skal få egne meninger om dette - se det selv. Anonymkode: 0b43d...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #6 Del Skrevet 2. august 2016 4 mnd siden det ble slutt Anonymkode: 0b43d...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 2. august 2016 #7 Del Skrevet 2. august 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sagt ifra hvem av kompisene hans som gir informasjon og dette har han skjønt selv og. Så han blir ikke prata mer med. Joda hun er ikke ferdig med han og sikkert kjempe forelska. Men dette er så feil. Og han vil ikke presses vekk fra sine venner fordi hun er der, dette er venner han har hatt siden ungdomskolen (28 nå) Både jeg og hans søsken har prøvd å prate med jenta om å la hans venner være nå som det er slutt men hun mener sterkt at de er mer hennes venner. Vi har ikke gått til vennegjengen å lagt ut om hva som foregår, vi venter liksom på at folk skal få egne meninger om dette - se det selv. Anonymkode: 0b43d...06b Han må fikse opp i dette selv. Dette høres ut som et fjortisdrama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #8 Del Skrevet 2. august 2016 Skjønner dere mener det. Men det er verre enn som så. Jeg ville bare ha svar før dette eskalerer. Hvordan opptre rundt henne osv. Altså hun går inn for å bli bestis med hans nye date for å så dele telt med henne for å kanskje møte han på festival. Visste ikke at fjortiser gjorde sånt. Anonymkode: 0b43d...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #9 Del Skrevet 2. august 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: 4 mnd siden det ble slutt Anonymkode: 0b43d...06b 4 mnd er ingenting. Og langt fra nok til å komme over noen. Hvor lenge var de sammen da? Bodde de sammen? hadde de et liv sammen? Hvorfor ble det slutt? Hvordan ble det slutt? Jeg skjønner ikke hvorfor hun skal behandles som en gal psykopat og straffes for å ha følelser for han eller hvorfor man skal lage så mye drama og nærmest vurdere å anmelde noen for å ha følelser om han ikke engang har guts til å ta en prat med henne selv om dette? Anonymkode: 73785...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 2. august 2016 #10 Del Skrevet 2. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner dere mener det. Men det er verre enn som så. Jeg ville bare ha svar før dette eskalerer. Hvordan opptre rundt henne osv. Altså hun går inn for å bli bestis med hans nye date for å så dele telt med henne for å kanskje møte han på festival. Visste ikke at fjortiser gjorde sånt. Anonymkode: 0b43d...06b Jo, dette er fjortisfakter over hele linjen. Jeg skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt blander deg inn. Det har da ingenting med deg å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #11 Del Skrevet 2. august 2016 Dette må han ta tak i selv og ikke minst be denne "kompisen" som hele tiden forteller henne alt han gjør om å holde kjeft. Anonymkode: d9e12...ae8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 2. august 2016 #12 Del Skrevet 2. august 2016 58 minutter siden, Snuppi skrev: Jo, dette er fjortisfakter over hele linjen. Jeg skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt blander deg inn. Det har da ingenting med deg å gjøre. 58 minutter siden, Snuppi skrev: Jo, dette er fjortisfakter over hele linjen. Jeg skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt blander deg inn. Det har da ingenting med deg å gjøre. Enig! Slår meg at TS kanskje er litt forelsket i denne kompisen som hun prøver og beskytte sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 2. august 2016 #13 Del Skrevet 2. august 2016 2 minutter siden, Sh999 skrev: Enig! Slår meg at TS kanskje er litt forelsket i denne kompisen som hun prøver og beskytte sånn! Tenkte det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #14 Del Skrevet 3. august 2016 Hehe. Ventet på den at jeg er forelsket. Men nei. Jeg er forlovet med en helt annen. Hun gjør akkurat det samme mot meg bare. Innvaderer mine venner og min samboer etter jeg kutta hu ut. Kutta hu ut fordi hun var ute etter typen min. Så er det jo jeg som jente som er på kvinne forum og kanskje kunne fått noen seriøse svar. Men jeg burde vist bedre. Anonymkode: 0b43d...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #15 Del Skrevet 3. august 2016 Jeg syns kanskje dere skulle snakket med politiet. Hadde vennen til ts vært en kvinne og eksen en mann hadde det rent inn med innlegg om anmeldelse og besøksforbud, men siden det er en mann det er snakk om så betegnes det som fjortisdrama. Det er 4 mnd siden det ble slutt og man må jo for faen kunne forvente å gå i fred. Hadde det vært 4 dager siden kunne man forventet det samme. Kan dere ta en telefon til politiet og be de snakke med henne? Dere trenger ikke anmelde nå, men få de til å snakke med henne. Fortsetter det syns jeg det er helt riktig å anmelde. Jeg hadde klikket om det var eksen min. Kontakter hun han på sms, facebook ol? Når det gjelder det å fortelle til vennegjengen så er jeg usikker. Dere kan jo kanskje være ærlige hvis de spør? Har blandede erfaringer med å fortelle venner slike ting siden man fort kan bli stemplet som sladrehank. Uansett, lykke til Anonymkode: 7658d...63e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 3. august 2016 #16 Del Skrevet 3. august 2016 Jeg hadde snakket med vennene en og en, hvor jeg hadde forklart utfordringen på en snill måte og spurt om råd. Så bedt om deres hjelp til å begrense vanskeligheten. Dvs sagt at det aldri aldri kommer til å bli dem igjen, og at han sliter med at hun får vite så mye om hans planer. At han skjønner at de fortsatt er venner med henne, men at han trenger avstand akkurat nå. Så om de kan hjelpe han med å holde litt avstand. Han må da si det på en sympatisk måte, da noen av dem nok føler like sterke bånd til henne også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #17 Del Skrevet 3. august 2016 Hun prøvde også å si at hun trodde hun var gravid og at det måtte være eksen sin. Bare det at de hadde sex tidlig i mai siste gang, så hadde hun mensen i slutten av mai vet jeg for da var vi på fest sammen osv. Så sier hun i juni at hun hadde hatt sex med 2 stk etter mensen var ferdig. Hun hadde fått mensem på nytt i slutten av juni, men var helt sikker på at hun var en av de som hadde mensen selv om hun var gravid. Og sa gang på gang at da må hun prate med eksen, for det måtte være hans barn. I tillegg har hun lagt ut om at hun aldri har brukt prevensjon og har hatt sex siden hun var 14 uten å bli gravid. (Hun er ikke gravid.) Anonymkode: 0b43d...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #18 Del Skrevet 4. august 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns kanskje dere skulle snakket med politiet. Hadde vennen til ts vært en kvinne og eksen en mann hadde det rent inn med innlegg om anmeldelse og besøksforbud, men siden det er en mann det er snakk om så betegnes det som fjortisdrama. Det er 4 mnd siden det ble slutt og man må jo for faen kunne forvente å gå i fred. Hadde det vært 4 dager siden kunne man forventet det samme. Kan dere ta en telefon til politiet og be de snakke med henne? Dere trenger ikke anmelde nå, men få de til å snakke med henne. Fortsetter det syns jeg det er helt riktig å anmelde. Jeg hadde klikket om det var eksen min. Kontakter hun han på sms, facebook ol? Når det gjelder det å fortelle til vennegjengen så er jeg usikker. Dere kan jo kanskje være ærlige hvis de spør? Har blandede erfaringer med å fortelle venner slike ting siden man fort kan bli stemplet som sladrehank. Uansett, lykke til Anonymkode: 7658d...63e Nei, ærlig talt. Slike utsagn er malplassert. Anonymkode: b5b94...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #19 Del Skrevet 4. august 2016 Var min tanke og. At hadde det vært omvendt hadde alle skrevet at her må du passe på før det blir for ille og du bør kontakte politiet for sikkerhetsskyld. Anonymkode: 0b43d...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 4. august 2016 #20 Del Skrevet 4. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var min tanke og. At hadde det vært omvendt hadde alle skrevet at her må du passe på før det blir for ille og du bør kontakte politiet for sikkerhetsskyld. Anonymkode: 0b43d...06b Denne mannen må faktisk ta tak i dette selv og ta en prat med eksen om at atferden hennes er uakseptabel og poengtere at hun vil bli an. Om dama ikke tar poenget får han politiet ta seg av henne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå