Gjest Bossa Nova Skrevet 2. august 2016 #3 Skrevet 2. august 2016 Man er ikke nødvendigvis så smart med en høy IQ. Forleden så jeg en episode av smartere enn en 5. klassing hvor en av deltakerne er medlem i MENSA. Han kom ikke særlig langt og visste ikke at marihøner spiser bladlus engang. Men intelligent og god på allmennkunnskap er kanskje to forskjellige ting.
Gjest HøyMørkog40 Skrevet 2. august 2016 #4 Skrevet 2. august 2016 8 minutter siden, Bossa Nova skrev: Man er ikke nødvendigvis så smart med en høy IQ. Forleden så jeg en episode av smartere enn en 5. klassing hvor en av deltakerne er medlem i MENSA. Han kom ikke særlig langt og visste ikke at marihøner spiser bladlus engang. Men intelligent og god på allmennkunnskap er kanskje to forskjellige ting. Enig med deg i det du skriver..Og forresten så går det an å ta en IQ test på illustrert vitenskap.no som er ganske presentabel,og oppnår du høyt på den,kan du kalle deg intelligent.......Jeg oppnådde 134,som visstnok er litt over snittet....
Gjest PetterPanne Skrevet 2. august 2016 #5 Skrevet 2. august 2016 Tror jeg scora 138 eller noe på en test, gadd egentlig ikke ta den så seriøst. Men de fleste jeg kjenner mener jeg er smart, og "kan alt". Hva enn det skulle bety. Tror grensen er 125+ for å bli kalt intelligent ifølge IQ tester. Når det er sagt, så er jeg utrolig dum på andre måter. Naiv, lite slu, og er generelt dårlig med mennesker - og ikke minst damer.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #7 Skrevet 2. august 2016 15 minutter siden, Bossa Nova skrev: Man er ikke nødvendigvis så smart med en høy IQ. Forleden så jeg en episode av smartere enn en 5. klassing hvor en av deltakerne er medlem i MENSA. Han kom ikke særlig langt og visste ikke at marihøner spiser bladlus engang. Men intelligent og god på allmennkunnskap er kanskje to forskjellige ting. IQ handler først og fremst om potensialet man har til å lære, og evnen man har til å analysere, forstå og se sammenhenger. En vanlig misforståelse er at personer med mye f.eks. god allmennkunnskap har høy IQ, det trenger absolutt ikke være tilfellet. ts Anonymkode: 4de62...7f5 5
WubWub Skrevet 2. august 2016 #8 Skrevet 2. august 2016 (endret) Forskjellen mellom en skoleflink elev og en intelligent elev er at den skoleflinke eleven rekker opp hånda for å gi et svar som han har funnet i pensum. Den intelligente vil rekke opp hånda for å stille kritiske spørsmål. Endret 2. august 2016 av WubWub 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #9 Skrevet 2. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: IQ handler først og fremst om potensialet man har til å lære, og evnen man har til å analysere, forstå og se sammenhenger. En vanlig misforståelse er at personer med mye f.eks. god allmennkunnskap har høy IQ, det trenger absolutt ikke være tilfellet. ts Anonymkode: 4de62...7f5 Sant! Men det jeg mener kjennetegner intelligens er å kunne få frem et fornuftig svar, også på ting man ikke vet. Altså ved å resonnere seg frem til hva som vil stemme, utfra annen informasjon man har. Forsåvidt det du mener med å nevne sammenhenger. Anonymkode: 96fda...916
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #10 Skrevet 2. august 2016 "I have no idea. People who boast about their I.Q. are losers." - Stephen Hawking Anonymkode: 5f7b7...fa6 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #11 Skrevet 2. august 2016 Man er intelligent når man klarer å holde IQ'en sin for seg selv dersom man har tatt en IQ test Anonymkode: 97208...9f2 6
kalaush Skrevet 2. august 2016 #12 Skrevet 2. august 2016 28 minutter siden, Bossa Nova skrev: Man er ikke nødvendigvis så smart med en høy IQ. Forleden så jeg en episode av smartere enn en 5. klassing hvor en av deltakerne er medlem i MENSA. Han kom ikke særlig langt og visste ikke at marihøner spiser bladlus engang. Men intelligent og god på allmennkunnskap er kanskje to forskjellige ting. Det er faktisk ikke så lett å definere hva intelligens er. Det som er sikkert er at en intelligent person ofte stiller spørsmål ved ting og har en tendens til å tenke "ut av boksen" og gjerne stort, og lar seg ikke så lett påvirke av omgivelsene/samfunnet.
Apis Skrevet 2. august 2016 #13 Skrevet 2. august 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: "I have no idea. People who boast about their I.Q. are losers." - Stephen Hawking Anonymkode: 5f7b7...fa6 "I said i was `The Greatest`I never said i was the smartest." Muhammad Ali kommenterer sin IQ test fra militæret på 78
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #14 Skrevet 3. august 2016 Jeg trodde det var 115. Da er man på topp i den største gruppa i samfunnet og har best forutsetninger for å forstå de aller fleste fullt ut. Anonymkode: 059c3...e8c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #15 Skrevet 3. august 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Man er intelligent når man klarer å holde IQ'en sin for seg selv dersom man har tatt en IQ test Anonymkode: 97208...9f2 Hvorfor er det intelligent? Anonymkode: 059c3...e8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå