AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #1 Skrevet 2. august 2016 Jeg skal til Orlando i Florida om 3 mnd. Ser nå at det frarådes gravid å reise til Florida pga zikaviruset. Hva hadde dere gjort?! Jeg vil SÅ gjerne reise men ønsker så klart ikke å skade fosteret! Vrien situasjon.. Anonymkode: 162a3...6d2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #2 Skrevet 2. august 2016 Jeg hadde ikke reist! Det er ikke verdt det! Kan dere ikke reise en annen plass i steden for? Anonymkode: dbf15...a44 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #3 Skrevet 2. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke reist! Det er ikke verdt det! Kan dere ikke reise en annen plass i steden for? Anonymkode: dbf15...a44 Hele familien skal og turen er betalt... Utrolig kjipt! Jeg vil jo ikke være den eneste som sitter igjen hjemme... Anonymkode: 162a3...6d2
Frøken888 Skrevet 2. august 2016 #4 Skrevet 2. august 2016 Zikaviruset øker tydeligvis i omfang siden flere blir smittet. At det er blitt tryggere om tre måneder tviler jeg sterkt på. Jeg ville ikke risikert det for det er ikke verdt risikoen. Den turen kan du ta når du ikke er gravid. 5
ablaze Skrevet 2. august 2016 #5 Skrevet 2. august 2016 De har jo faktisk nå gått ut og frarådet gravide å reise dit, så jeg ville ikke reist.. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #6 Skrevet 2. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hele familien skal og turen er betalt... Utrolig kjipt! Jeg vil jo ikke være den eneste som sitter igjen hjemme... Anonymkode: 162a3...6d2 Da må du jo nesten bare vurdere selv hva som er viktgst. Ferie eller helsa til babyen.. Anonymkode: dbf15...a44 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #7 Skrevet 2. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele familien skal og turen er betalt... Utrolig kjipt! Jeg vil jo ikke være den eneste som sitter igjen hjemme... Anonymkode: 162a3...6d2 Nå må du gi deg. Du risikerer livet til babyen om du drar. Og så tenker du over at det er kjipt å være igjen hjemme når alle drar? Du har en baby å beskytte, burde vært en enkelt valg. Anonymkode: 57ba6...ce8 5
Gjest Dorey Skrevet 2. august 2016 #8 Skrevet 2. august 2016 Jeg skjønner at det føles skikkelig surt å måtte stå over, men du vet jo innerst inne at du selvsagt må droppe turen.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #9 Skrevet 2. august 2016 Ville droppet turen lett. Anonymkode: 7eda2...b3d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #10 Skrevet 2. august 2016 Foreløpig krysser jeg fingrene for at det forbedrer seg før den tid! Skjønner jo at jeg har en baby å ta hensyn til. Tenker også litt pp alle de som bor i Florida og som er gravide. Skal de bare sitte inne? Nei. Anonymkode: 162a3...6d2 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #11 Skrevet 2. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreløpig krysser jeg fingrene for at det forbedrer seg før den tid! Skjønner jo at jeg har en baby å ta hensyn til. Tenker også litt pp alle de som bor i Florida og som er gravide. Skal de bare sitte inne? Nei. Anonymkode: 162a3...6d2 Du får tenke om du kan tilgi deg selv om noe skulle skje med babyen. Kan du det, så reis med god samvittighet. Kan du ikke det, så bli hjemme. Det er vesentlig risiko når fhi går ut og advarer sånn som det. Anonymkode: ecd00...ba2 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #12 Skrevet 2. august 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreløpig krysser jeg fingrene for at det forbedrer seg før den tid! Skjønner jo at jeg har en baby å ta hensyn til. Tenker også litt pp alle de som bor i Florida og som er gravide. Skal de bare sitte inne? Nei. Anonymkode: 162a3...6d2 Tviler på at klarer å løse en sånn krise. De gravide som bor der må jo bare leve slik som de må, men du trenger jo ikke oppsøke faren av den grunn. Skjønner ikke at noen vil ta en sånn sjanse, bare for å slikke sol i et par uker. Anonymkode: 7eda2...b3d
Frøken888 Skrevet 2. august 2016 #13 Skrevet 2. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreløpig krysser jeg fingrene for at det forbedrer seg før den tid! Skjønner jo at jeg har en baby å ta hensyn til. Tenker også litt pp alle de som bor i Florida og som er gravide. Skal de bare sitte inne? Nei. Anonymkode: 162a3...6d2 De i Florida har ikke et valg. De bor der. DU kan velge mellom å være egoistisk eller sette ditt barns behov foran ditt eget. 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #14 Skrevet 2. august 2016 Etter det jeg har hørt så er det kun Miami område d frarådes å reise til. Orlando er vel litt unna. Men reiser man til Florida er det uansett best å ta sine forholdsregler med tanke på smitte Anonymkode: 6f5ee...118 2
asterix Skrevet 2. august 2016 #15 Skrevet 2. august 2016 Jeg hadde aldri i livet tatt sjansen. De som bor der har jo ikke noe valg stakkars.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #16 Skrevet 2. august 2016 Du reiser selvfølgelig ikke. Dette er ikke noe å tulle med. Anonymkode: 6335a...996
noomi Skrevet 2. august 2016 #17 Skrevet 2. august 2016 Reiserådet gjelder Miami, ikke Orlando i Florida. Følg med på situasjonen, og dersom det sprer seg til Orlando så ikke reis. Ta kontakt med reiseforsikringsselskapet ditt og hør om dere kan få igjen noe på forsikringa, i alle fall for din billett. Så ville jeg bestilt meg en tur et annet sted uten mygg. Ikke reis for enhver pris. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #18 Skrevet 2. august 2016 6 minutter siden, noomi skrev: Reiserådet gjelder Miami, ikke Orlando i Florida. Følg med på situasjonen, og dersom det sprer seg til Orlando så ikke reis. Ta kontakt med reiseforsikringsselskapet ditt og hør om dere kan få igjen noe på forsikringa, i alle fall for din billett. Så ville jeg bestilt meg en tur et annet sted uten mygg. Ikke reis for enhver pris. Takk for hyggelig svar! Jeg ser også at det foreløpig gjelder Miami. Avstanden til Orlando er stor. Skal følge med! Reiser så klart ikke hvis de fraråder også i Orlando. Anonymkode: 162a3...6d2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #19 Skrevet 2. august 2016 http://www.miamiherald.com/news/health-care/article66790817.html Anonymkode: d55da...632
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #20 Skrevet 2. august 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for hyggelig svar! Jeg ser også at det foreløpig gjelder Miami. Avstanden til Orlando er stor. Skal følge med! Reiser så klart ikke hvis de fraråder også i Orlando. Anonymkode: 162a3...6d2 Jeg ville avventet det litt foreløpig, men om jeg skal være ærlig, kan jeg ikke se for meg at zika-viruset vil fortsette å være begrenset til kun Miami. Jeg reiste til USA i juni, og er gravid. Reiste ikke til FL, men NY pluss en stat som ligger på grensen mellom nord-og sørstatene. Sjekket situasjonen nøye først, og allerede da sa de at FL sannsynligvis var staten i mainland USA hvor zika ville dukke opp først, så jeg er ikke det minste overrasket. Er glad jeg ikke skulle til FL, for da ville jeg allerede i juni vurdert å droppe turen. Hvis reiserådene blir endret til hele staten vil du sannsynligvis få igjen penger på reiseforsikringen. Dekke tiden på året er visst den verste mtp mygg, men jeg vet ikke hvordan det pleier å være i oktober/november. Uansett ville jeg ikke tatt noen sjanser - og fulgt nøye med på utviklingen. Anonymkode: 5eb1d...3f4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå