Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som er veldig snil og jeg liker henne kjempegodt som person. Hun er imidlertid veldig nøye på at man skal ta kontakt annenhver gang. Selvfølgelig bør et vennskap gå begge veier, men det blir ganske slitsomt når man omtrent må loggføre når man tar kontakt. 

Før sommerferien traff jeg henne tilfeldigvis på gaten. Jeg lovet å ta kontakt med henne etter at jeg hadde kommet hjem fra ferien, Halvannen uke etter at jeg hadde kommet hjem spurte jeg om hun ville komme på besøk en dag. Det tok en uke før jeg fikk svar (i mellomtiden hadde vi hatt sykdom kombinert med ferieavvikling på jobb) så jeg jobbet fra 11-21 hver dag hele den uken, inkludert at jeg jobbet lørdagen. 

Vi ble enig om å prøve igjen uken etter. Jeg foreslo at vi skulle gå på kafè. Det ville hun ikke, og foreslo at vi skulle gå en tur og at datteren hennes ble med. Det måtte jeg si nei til fordi jeg passet hunden til en venn av meg, og denne hunden er ikke så veldig barnevennlig. Den har aldri bitt eller glefset et barn, men den er redd for barn og liker dem ikke noe særlig. Jeg følte derfor at det ikke var ansvarlig å ta ham med. Siden jeg skulle på jobb senere den dagen var jeg nesten nødt til å prioritere å gå med ham, ellers kunne jeg jo gjort begge deler. 

Jeg sa hvor lenge jeg hadde hunden, og spurte om hun ville komme på besøk når jeg ikke hadde ham lenger. Hun kunne gjerne ta med seg datteren, men jeg har ikke engang fått svar. 

Anonymkode: 29a78...2bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har hun i alle fall ingen grunn til å være. Du får vente henne ut og se om hun blir blid igjen i så fall. For i sosiale relasjoner så er det selvsagt ikke ok å bli furt uten grunn. Om hun er at typen så har du to valg: vente henne blid igjen eller sette grenser og si det ikke er ok å bli furt i tide og utide.

Jeg vil uansett tro hun bare er opptatt og har "glemt" avtalen litt. Du sier selv hun har minst en liten en, og de tar de første årene rimelig mye energi. 

Anonymkode: 25c17...be1

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bry deg om det. Hun er den som tabber seg ut her, om det ikke bare er forglemmelse fra hennes side.

Anonymkode: a5497...4ba

AnonymBruker
Skrevet

Hun hørest litt ustabil ut.

Anonymkode: ef940...83d

AnonymBruker
Skrevet

Siden hun er så nøye på at dere skal ta kontakt annenhver gang, så har du gjerne tatt din tur og vel så det. Kanskje hun har glemt å svare, kanskje du gjorde det i "feil rekkefølge". Uansett har du ikke gjort noe galt, og hun har ingenting å være sur for. Hun har en sær måte å takle turtaking på kontakt på, og kanskje det ikke er så lett for henne. Men det er uansett hennes "problem". Send en melding og si at du gjerne vil finne på noe en dag, og om hun ikke kan ta kontakt når det passer.

Anonymkode: 8842b...ff0

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar. 

Jeg føler ikke selv at jeg har gjort noe gale. Kanskje hun ble fornærmet over at jeg ikke "ville" gå tur med henne og datteren og tenkte at det med hunden var en dårlig unnskyldning, men det var realiteten. Når den ikke er barnevennlig setter ikke jeg meg i en situasjon hvor det kan oppstå ubehageligheter mellom hund og barn. Å få hunden barnevennlig er en jobb eieren må ta med hunden sin.

Jeg sendte henne en ny melding hvor jeg skrev "Hei, jeg har fortsatt lyst til å ha deg på frokost en dag. Jeg har tid hver dag neste uke, kan du en av dagene? Du må selvfølgelig gjerne ta med deg ungen din." 

Så nå venter jeg spent på svar. 

Anonymkode: 29a78...2bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...