Solskinnsbolla Skrevet 10. november 2004 #1 Del Skrevet 10. november 2004 har du hatt det? ;-) jeg oppfordrer alle til å lese "Himmelske Samtaler" av Neale Donald Walsch... det er en triologi som garanteret kommer til å gjøre deg forvirret, sint, men også kommer til å gi deg svar på det du søker... i tillegg, om disse bøkene er i vanskeligste laget, vil jeg fra dypet av mitt hjerte,anbefale alle bøkene av Paulo Coelho.hans bøker er også å få kjøpt i pocketutgave, er tynne og lettleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusen Skrevet 12. november 2004 #2 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg har også lest "Himmelske Samtaler"! Utrooolig bra bøker.... Føler meg så mye mer bevisst etter å ha lest dem. Setter pris på ting som jeg før ikke tenkte to ganger på. Jeg anbefaler dem til alle jeg kjenner. Jeg er døpt og fulgt den vanlige løypa, men tror ikke på den "kristne" Gud. Hvis dette er en sann opplevelse blir jeg glad. Gud er utrolig kul i disse bøkene! Vil heller tro på denne guden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 12. november 2004 #3 Del Skrevet 12. november 2004 Har også lest alle Himmelske Samtaler og Vennskap med Gud - og jeg er helfrelst, jeg!! Disse bøkene er bare så utrolig bra, og jeg er veldig glad jeg kom over de... Jeg har også anbefalt de til venner og kjente, men det er ingen som er interessert. Lånte bort bøkene til ei kusine av meg, men hun ble bare forvirret og mannen hennes ble sint fordi Gud i boka rakket ned på kristendommen og katolikkene. Jeg prøvde å forklare at de ble ikke rakket ned på, det ble stilt spørsmålstegn ved de religionene... Men, jeg talte for døve ører. Jeg har alle bøkene og leser de med jevne mellomrom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullhår Skrevet 14. november 2004 #4 Del Skrevet 14. november 2004 Dere som har lest disse bøkene, er dere kristne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 14. november 2004 #5 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg er ikke kristen, nei. Ikke i den forstand at jeg tror på det som står i bibelen. Jeg tror på Gud og jeg tror på Jesus, men ikke Jesus som Guds sønn på den måten jeg tror kristne tror på Jesus. Jeg tror at Jesus fortalte om Guds storhet og at Jesus kalte Gud for vår far - ikke hans biologiske barn, på den måten at moren til Jesus ble befruktet ved den hellige ånd - eller Guds ånd. Jeg tror Josef var Jesus' biologiske far, men at Jesus var en karismatisk mann som fikk med seg mange mennesker på søken etter Gud. Når Jesus sa at Gud var hans far, mente han at Gud hadde skapt han på samme måte som han er far for oss alle for han har skapt alle i sitt bilde - vi er alle Guds barn. Jeg tror Jesus virket gjennom Guds kraft. Jeg tror Jesus gjorde de miraklene han gjorde - gjennom Guds kraft. Men, Jesus var fortsatt en vanlig mann... tror jeg... Og jeg tror vi også - gjennom Guds kraft - kan gjøre mirakler... Men, jeg tror ikke på en hevnende Gud, jeg tror ikke på en Gud som krever at vi tilber han for ikke å havne i helvete eller evig fortapelse. Jeg tror på reinkarnasjon, og at vår sjel lever evig. Sjelen har bolig i kroppen vår, og når kroppen dør går sjelen videre... til neste liv hvis den velger det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusen Skrevet 15. november 2004 #6 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg er heller ikke kristen! Tror på The Big Bang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2004 #7 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg har lest bøkene, og "tror" på en del av det som skrives der. Jeg er med i statskirken, men er ikke spesielt kristen. Noe av det som står i bøkene, er at Gud kommuniserer med menneskene hele tiden (om de er åpne for det) via mange kanaler (f.eks. ord eller følelser). Det tror jeg på, - jeg tror ikke at Gud kommuniserte med Jesus, Mohammed e.l. for 2 tusen år siden, og that's it. Jeg tror at Gud kommuniserer med alle, og, kanskje, at dette fungerer så bra med noen at de blir "budbringere". Jeg synes at jeg kjenner igjen "filosofien" i bøkene andre steder. Nå leser jeg for eksempel Arne Næss' "Livsfilosofi - et personlig bidrag om følelser og fornuft". Næss' filosofi passer ganske bra med "Himmelske samtaler", så kanskje Næss er en budbringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 28. november 2004 #8 Del Skrevet 28. november 2004 Noe av det som står i bøkene, er at Gud kommuniserer med menneskene hele tiden (om de er åpne for det) via mange kanaler (f.eks. ord eller følelser). Det tror jeg på, - jeg tror ikke at Gud kommuniserte med Jesus, Mohammed e.l. for 2 tusen år siden, og that's it. Jeg tror at Gud kommuniserer med alle Jeg tror også på at Gud kommuniserer med alle, og at han gjorde det med Jesus, Mohammed og de som var åpne for det den gangen også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå