AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #21 Skrevet 2. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: For Australia har sikkert ikke basmatiris, mener du? Anonymkode: 83301...133 Der er det ekstremt strengt. Å ta med mat til Alcudia blir som å storhandle på norsk vinmonopol før man skal til Strømstad. Anonymkode: 727e9...c50 3
ashera Skrevet 2. august 2016 #22 Skrevet 2. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alcudia Anonymkode: a318f...8c4 Men kjære deg, Alcudia har da langt mer velassorterte matvarebutikker enn de fleste norske tettsteder. Sist jeg var der kjøpte jeg med meg masse lekkert hjem. Basmatiris har de helt sikkert der.
Gjest Sly Skrevet 2. august 2016 #23 Skrevet 2. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For Australia har sikkert ikke basmatiris, mener du? Anonymkode: 83301...133 Det var vel heller det at Australia har veldig strenge regler for innføring av mat. Det vet vi som ser på Grensevakten.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #24 Skrevet 2. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der er det ekstremt strengt. Å ta med mat til Alcudia blir som å storhandle på norsk vinmonopol før man skal til Strømstad. Anonymkode: 727e9...c50 Ah, ok. Da misforsto jeg konteksten på innlegget ditt, og er for øvrig helt enig. Jeg hadde heller passet på å ha plass til mat i bagasjen på hjemtur. Anonymkode: 83301...133 1
Kontormus Skrevet 2. august 2016 #25 Skrevet 2. august 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: For Australia har sikkert ikke basmatiris, mener du? Anonymkode: 83301...133 Har du ikke på Grensevaken? Der er de talibansk for at ikke noe skal skade naturen deres ☺
Colargol Skrevet 2. august 2016 #26 Skrevet 2. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alcudia Anonymkode: a318f...8c4 Fant en link til deg her den snakker om markedene, men gjør deg kjent med hva de forskjellige supermarkedene heter også. Ris og krydder er ikke så vanskelig (men krydder på supermarkedene er ikke så mye billigere enn i norge at det gjør noe altså). Tror du skal finne det du trenger på Mallorca altså, uten problemer -men om du ikke ønsker å bruke tid på å gå på butikken så tror jeg heller ikke du får problemer om du tar med deg, -ville dog sagt fra ved innsjekk av bagasje, og ikke tatt det med i håndbagasjen. Både jeg og kjente har reist med blant annet brunost, sjokolade, saft, grønnsåpe -ja til og med soddsuppe(!!) i bagasjen. Så det går an.
Gjest Catalina Culès Skrevet 2. august 2016 #27 Skrevet 2. august 2016 Hvorfor i alle dager skal du ta med ris? Det er mer ris typer i Spania enn det er i Norge. Og de har mer enn nok av annen type mat også. Så smaker det helt fantastisk.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #28 Skrevet 2. august 2016 11 minutter siden, Sly skrev: Det var vel heller det at Australia har veldig strenge regler for innføring av mat. Det vet vi som ser på Grensevakten. 3 minutter siden, Kontormus skrev: Har du ikke på Grensevaken? Der er de talibansk for at ikke noe skal skade naturen deres ☺ Nei, jeg ser ikke på Grensevakten. Men det var vel ganske tydelig. Anonymkode: 83301...133 1
reiseglad Skrevet 2. august 2016 #29 Skrevet 2. august 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: For Australia har sikkert ikke basmatiris, mener du? Anonymkode: 83301...133 Ingen form for mat kommer gjennom grensene i Australia, heller ikke et eple eller restene av flymaten hvis du har spart på noe. Lunchpakken, nix: kast den. Men jeg har flere ganger blafret med vippene og fått med meg norsk sjokolade gjennom kontrollen i Australia. Da må man si hva det er og hvor det kommer fra, og skrive det opp på tollpapirene. Noen unntak gjør dem, selv om reglene er superstrenge. Og til ei venninne i Frankrike har jeg tatt med piffikrydder, i følge henne finnes det ikke maken i landet!
Kontormus Skrevet 2. august 2016 #30 Skrevet 2. august 2016 Jeg ville tatt med frossent grovbrød, og kanskje kaffe hvis en avhengig av kaffen slik den er hjemme. Ellers har de alt som vi har, og mere til. Og skandinaviske butikker hvis en MÅ ha f.eks Grandiosa og brunost
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #31 Skrevet 2. august 2016 Jeg må stille et spørsmål til dere som svarer så overbærende -er det så gitt at alle vet alt? Går det ikke an for folk lengre å stille spørsmål uten å få sleipe "bedreviter"-kommentarer? Dere sier ofte at det bare var en "spøk", det er ofte det mobbere sier også når de drar ned buksa på noen. Hva med å være litt reale med hverandre? Eller er det en glemt kunst? Anonymkode: 525d5...b68 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #32 Skrevet 2. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: For Australia har sikkert ikke basmatiris, mener du? Anonymkode: 83301...133 I australia har man ikke lov til å ha med mat. Anonymkode: c2ec4...b66
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #33 Skrevet 2. august 2016 av og til forstår jeg ikke folk reiser utenlands når de må ha med mat hjemmefra, eller kun går på restauranter der de selger skandinavisk mat. Det er masse god mat i Spania, selv om sikkert risen smaker litt anderledes enn her hjemme. Anonymkode: bd2d5...969 3
Jolene Skrevet 2. august 2016 #34 Skrevet 2. august 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: av og til forstår jeg ikke folk reiser utenlands når de må ha med mat hjemmefra, eller kun går på restauranter der de selger skandinavisk mat. Det er masse god mat i Spania, selv om sikkert risen smaker litt anderledes enn her hjemme. Anonymkode: bd2d5...969 Enig.
applestories Skrevet 2. august 2016 #35 Skrevet 2. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man ta med seg mat til Spania? Jeg vil ta med basmatiris i gjennomsiktig plastpose (ikke original pakning fordi den er for stor) og krydderblanding. Får jeg problemer pga det? På Gardermoen eller der nede i såfall? Anonymkode: a318f...8c4 Hvor lenge skal du være borte, og hvorfor vil du ha med deg norsk mat? Jeg har hatt med meg norsk mat selv når jeg har bodd i utlandet, men ble litt nysgjerrig på hvorfor ris og krydder
Gjest Elseby13 Skrevet 2. august 2016 #36 Skrevet 2. august 2016 50 minutter siden, applestories skrev: Hvor lenge skal du være borte, og hvorfor vil du ha med deg norsk mat? Jeg har hatt med meg norsk mat selv når jeg har bodd i utlandet, men ble litt nysgjerrig på hvorfor ris og krydder Basmatiris er norsk mat?
applestories Skrevet 2. august 2016 #37 Skrevet 2. august 2016 Et øyeblikk siden, Elseby13 skrev: Basmatiris er norsk mat? Hmm... "mat hjemmefra" er kanskje en bedre formulering - det er jo på en måte hjemmefra når man kjøper det her
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #38 Skrevet 3. august 2016 Når vi reiser til Spania har vi med oss noen tuber med smøreost, kanskje litt leverpostei, og en trepakk med tacokrydder. Førstnevnte fordi.. vel.. vi synes det kan være godt med ei skive med baconost eller leverpostei - og sistnevnte fordi det tacokrydret vi har funnet der er mye sterkere enn det vi er vant med. Alt annet finner vi jo der - og vi hadde klart oss helt fint uten de få tingene vi tar med også. Anonymkode: ab9d4...f38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå