Gå til innhold

Ta med seg mat til spania?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan  man ta med seg mat til Spania? 

Jeg vil ta med basmatiris i gjennomsiktig plastpose (ikke original pakning fordi den er for stor) og krydderblanding. Får jeg problemer pga det? På Gardermoen eller der nede i såfall?

Anonymkode: a318f...8c4

Skrevet

Men hvorfor skal du ta med det? Ris og krydder har de, i alle butikker i Spania.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ta med basmatiris i gjennomsiktig plastpose (ikke original pakning fordi den er for stor) og krydderblanding. Får jeg problemer pga det? På Gardermoen eller der nede i såfall?

I innsjekket bagasje skulle dette være upoblematisk. Men krydder til Spania der hvor pris og utvalg er godt?

Anonymkode: 26ae4...40a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, momo skrev:

Men hvorfor skal du ta med det? Ris og krydder har de, i alle butikker i Spania.

Basmatiris også?

Skrevet

Du vil ikke få problemer om du har det i innsjekket bagasje. 

Men de har ris og krydder der også ja :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde med oss noen brødskiver og havregryn :P Havregryn fordi min mann "må" ha det, og vi var ikke sikker på om de hadde det i Spania. Men han kjøpte soyamelk til havregrynet der nede. De har jo til og med wasa grovt knekkebrød og alt mulig i vanlige butikker der nede, så ser ikke vitsen med å kjøpe f.eks basmatiris i Norge og ta med. Krydderblanding har de i Spania kjempebillig. 

Anonymkode: 6cbc9...658

Gjest Snuppi
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?

De har mat i Spania også.

Skrevet

De har både basmatiris og havregryn i alle matvarebutikker i hele Spania. Og krydder også..

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du ha med deg det til Spania? Det eneste jeg pleier å ha med meg til eksotiske reisemål (Betydelig mer eksotiske enn Spania...) er en pakke grovt knekkebrød. Ikke fordi jeg må ha det, men i tilfelle jeg blir veldig dårlig i magen. Da har jeg mulighet til å få i meg fiber (Binder magen) og litt næring uten å tilføre enda flere fremmede bakterier.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Basmatiris også?

Jeg vil tro det skal godt gjøres å finne et land i verden der basmatiris ikke er å finne i de fleste butikker. 

Anonymkode: 83301...133

Skrevet

Hvilken by/tettsted skal du til?

AnonymBruker
Skrevet

Men spørsmålet var jo ikke om en kunne få tak i det der nede. Men om en kunne få problemer om en tok det med. (ble nyskjerrig jeg også. :fnise:)

Anonymkode: b0a0d...488

AnonymBruker
Skrevet

Det er Spania du skal til, ikke Australia. 

Anonymkode: a2d76...296

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men spørsmålet var jo ikke om en kunne få tak i det der nede. Men om en kunne få problemer om en tok det med. (ble nyskjerrig jeg også. :fnise:)

Innen EØS kan man ta med seg mat. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Innen EØS kan man ta med seg mat. 

Utenom poteter til Norge (nå siterer jeg meg selv her) og så er det sikkert noen sånne unntak til Spania og. 

Skrevet

Ja, du kan få problemer med matvarer i innsjekket bagasje, særlig dersom den ikke er i originalemballasje. I utgangspunktet skal man ikke ha med mat i bagasjen, men slike tørrvarer går som regel greit. Om du har noe som kan renne utover, lukte eller eksplodere er det noe helt annet.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det har jo også blitt svart på. Og så har TS også fått vite at det kan finnes bedre ting å fylle opp bagasjen med. :) 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Colargol skrev:

Hvilken by/tettsted skal du til?

Alcudia 

Skrevet
Sitat

Reisende kan ikke ta med inn i EU næringsmidler av animalsk opphav til personlig bruk i bagasjen (kjøtt, kjøttprodukter, melk og melkeprodukter). Det eneste generelle unntaket er morsmelkerstatning i pulverform i tilhørende produktemballasje, og spesialernæring ved medisinsk behov. Reisende fra Færøyene, Grønland og Island kan ta med små mengder kjøtt- og melkeprodukter til personlig bruk. Alle andre matprodukter kan innføres i Spania i et kvantum på maksimalt ett kilogram.

Kilde: http://www.spain.info/no/informacion-practica/consejos-viaje/consejos-practicos/requisitos/

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er Spania du skal til, ikke Australia. 

Anonymkode: a2d76...296

For Australia har sikkert ikke basmatiris, mener du? :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...