linsejesus Skrevet 2. august 2016 #1 Skrevet 2. august 2016 Jeg har gått på periodisk faste et par år nå, med gode resultater. Bruker Lengains-metoden som "mal", dvs fasting 16 timer i døgnet. Spiser etter jobb, trener på tom mage, er sjelden sulten. Spiser mye protein og litt karbohydrat på treningsdager, mindre karbohydrat og mer fett på hviledager. Har eksperimentert litt med å faste nesten fullstendig enkelte dager (type noen egg og litt frukt til kvelds, ingenting annet), og det er også forbausende lett når man har vent seg til å faste 16 timer. Lurte på å prøve 5:2-dietten også. Erfaringer, tips?
cherry blossomed. gone. Skrevet 2. august 2016 #2 Skrevet 2. august 2016 Det tar magefettet! Faktisk. Og du går raskt ned, noen en hel kilo i uka, noen en halv. 1
cherry blossomed. gone. Skrevet 2. august 2016 #3 Skrevet 2. august 2016 Slitsomt første mnd, ihvertfall første par uker, så venner du deg til det.
linsejesus Skrevet 2. august 2016 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2016 Jeg var litt sulten første dagen, etterpå har det gått helt fint. Man er jo sulten bare i et minutt eller to før det går over. Folk blir helt hysteriske når de kjenner sult.
Yme Skrevet 2. august 2016 #5 Skrevet 2. august 2016 Det jeg likte best med fasting, var at jeg ikke ble sliten, selv om jeg ikke hadde spist... Nå som jeg spiser frokost hver dag, er jeg tilbake på det med at jeg ikke kan trene på tom mage, og blir litt smådårlig om det går lang tid mellom hvert måltid. Da jeg fasta, kunne jeg gå hele dagen uten mat, uten at energien forsvant i det hele tatt, så lenge jeg passa på å spise alle kaloriene jeg trengte, i spisevinduet mitt, som var mellom klokka 16 og... 20 eller 21, tror jeg... Kan ikke faste mer nå, av praktiske årsaker, men kroppen min føltes mye bedre da jeg gjorde det. Føltes som at den rett og slett var bedre rusta til å overleve 1
Saraby Skrevet 2. august 2016 #6 Skrevet 2. august 2016 Tråden er ryddet for innlegg som beskriver bmi som tilsvarer undervekt. -Saraby, mod.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #7 Skrevet 3. august 2016 13 timer siden, cherry blossomed. gone. skrev: Det tar magefettet! Faktisk. Og du går raskt ned, noen en hel kilo i uka, noen en halv. Det er ikke mulig å punktslanke. Dersom du har kaloriunderskudd vil du minke generelt over hele kroppen. Plass du minker først er genetisk bestemt og ikke noe du får gjort noe med. Anonymkode: ce785...635
cherry blossomed. gone. Skrevet 3. august 2016 #8 Skrevet 3. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke mulig å punktslanke. Dersom du har kaloriunderskudd vil du minke generelt over hele kroppen. Plass du minker først er genetisk bestemt og ikke noe du får gjort noe med. Anonymkode: ce785...635 Akkurat. Vel, det tar magefett på meg da. 1
Marthe75 Skrevet 4. august 2016 #9 Skrevet 4. august 2016 Den 3. august 2016 at 9.09, AnonymBruker skrev: Det er ikke mulig å punktslanke. Dersom du har kaloriunderskudd vil du minke generelt over hele kroppen. Plass du minker først er genetisk bestemt og ikke noe du får gjort noe med. Anonymkode: ce785...635 Du har helt sikkert rett altså, siterer ikke for å kverulere. Men når det sies at fett fra sukker legger seg særlig på magen, så er det vel ikke umulig at noe kan virke bedre for å bli kvitt magefettet også? 1
Yme Skrevet 4. august 2016 #10 Skrevet 4. august 2016 (endret) Den 04.08.2016 at 19.32, Marthe75 skrev: Du har helt sikkert rett altså, siterer ikke for å kverulere. Men når det sies at fett fra sukker legger seg særlig på magen, så er det vel ikke umulig at noe kan virke bedre for å bli kvitt magefettet også? Hvis folk sier at "fett fra sukker" legger seg særlig på magen, veit de enkelt og greit ikke hva de snakker om. Det eneste kroppen din veit, når den lagrer fett, er at den har fått overflødig energi, og trenger å lagre det til dårligere tider. Nesten alle karbohydrater er forresten sukker, uansett hvor de kommer fra. Fiber og stivelse er også karbohydrater. Endret 5. august 2016 av Yme 1
Gjest Mibella Skrevet 4. august 2016 #11 Skrevet 4. august 2016 (endret) Periodevis faste fungerer bra for meg også uten at jeg har fulgt noe slags opplegg. Gikk ned 2 kilo på to uker her i begynnelsen av sommeren og de har holdt seg av. Har mine tvil til at jeg greier å holde på med det over lengre tid. Men tenkte å prøve på nytt nå litt fremover. Noen som har prøvd litt forskjellig og har et å anbefale? Endret 4. august 2016 av Mibella
Gjest Mibella Skrevet 4. august 2016 #12 Skrevet 4. august 2016 3 timer siden, Marthe75 skrev: Du har helt sikkert rett altså, siterer ikke for å kverulere. Men når det sies at fett fra sukker legger seg særlig på magen, så er det vel ikke umulig at noe kan virke bedre for å bli kvitt magefettet også? Da tror jeg heller det er mer riktig å si at stresshormonet kortisol gjør at fettet legger seg på magen.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #13 Skrevet 5. august 2016 22 timer siden, Yme skrev: Hvis folk sier at "fett fra sukker" legger seg særlig på magen, veit de enkelt og greit ikke hva de snakker om. Det eneste kroppen din veit, når den lagrer fett, er at den har fått overflødig energi, og trenger å lagre det til dårligere tider. Alle karbohydrater er forresten sukker, uansett hvor de kommer fra. Fiber er faktisk også karbohydrater. Så fiber er sukker, da? Herregud, det er mulig å forenkle for mye også. Er det forresten veldig vanskelig for deg å skrive bokmål? Anonymkode: b0791...f5a
Yme Skrevet 5. august 2016 #14 Skrevet 5. august 2016 (endret) 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fiber er sukker, da? Herregud, det er mulig å forenkle for mye også. Anonymkode: b0791...f5a Jeg kan selvfølgelig ikke gå i ekstreme detaljer, hver eneste gang jeg skal skrive om ting som dette. Sukker, stivelse og fiber, er karbohydrater. Ser nå at jeg glemte å nevne stivelse i forrige innlegg, så nå har jeg fiksa det. "Nesten alle karbohydrater er forresten sukker, uansett hvor de kommer fra. Fiber og stivelse er også karbohydrater." Sitat Er det forresten veldig vanskelig for deg å skrive bokmål? Jeg syns ikke det er spesielt vanskelig å skrive bokmål. Jeg ser at mange av innleggene mine inneholder rare feil, som for eksempel at det står "det" istedenfor "du", og den slags. Det kommer av at jeg ofte skriver fra mobilen. Eller var det noe annet du tenkte på? Endret 5. august 2016 av Yme 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #15 Skrevet 5. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så fiber er sukker, da? Herregud, det er mulig å forenkle for mye også. Er det forresten veldig vanskelig for deg å skrive bokmål? Anonymkode: b0791...f5a Han skreiv da bokmål, bare litt på den radikale siden Anonymkode: 99e50...66f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #16 Skrevet 5. august 2016 Den 2. ágúst 2016 at 19.43, cherry blossomed. gone. skrev: Det tar magefettet! Faktisk. Og du går raskt ned, noen en hel kilo i uka, noen en halv. Det merket jeg også, både at det gikk raskt og at den tok midjemålet Prøver å kvinne meg opp i å starte det igjen, prøvde for et par år siden, men så kom sommerferien og alt sklei ut og like etterpå ble jeg alvorlig syk og overhodet ikke fokusert på slanking.. Men nå har jeg lyst til å prøve igjen To ting til, 5:2 fikk meg over en "vektterskel" jeg hadde lenge slitt med og jeg liker at det er så enkelt, jeg trenger ikke å tenke hele tiden på mat og planlegging rundt det og jeg personlig føler at det å slippe å ha så mye fokus på mat og hva man spiser gjør det mye lettere. Anonymkode: b4cdb...117
Yme Skrevet 6. august 2016 #17 Skrevet 6. august 2016 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Han skreiv da bokmål, bare litt på den radikale siden Anonymkode: 99e50...66f Har aldri hørt dette før, så det hadde vært greit å få noen eksempler. En av kompisene mine, som jeg ofte skriver med, har master i norsk, og han mener jeg skriver helt greit. Han sier jeg kløner litt med komma og "å" og "og" innimellom, men annet enn det, skal det visst være greit. Endret 6. august 2016 av Yme
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #18 Skrevet 6. august 2016 9 timer siden, Yme skrev: Har aldri hørt dette før, så det hadde vært greit å få noen eksempler. En av kompisene mine, som jeg ofte skriver med, har master i norsk, og han mener jeg skriver helt greit. Han sier jeg kløner litt med komma og "å" og "og" innimellom, men annet enn det, skal det visst være greit. Heh, jeg har faktisk lagt merke til at du konsekvent skriver "veit" og "åssen" og slikt, som er dialekt, ikke bokmål. Anonymkode: b0791...f5a
Yme Skrevet 6. august 2016 #19 Skrevet 6. august 2016 (endret) 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heh, jeg har faktisk lagt merke til at du konsekvent skriver "veit" og "åssen" og slikt, som er dialekt, ikke bokmål. Anonymkode: b0791...f5a Jeg skriver ikke "åssen", men "veit" bruker jeg. De eneste skriftspråkene vi har, er nynorsk og bokmål. Østlandsdialekt faller inn under bokmål, hvis man snakker om å skrive på dialekt, og jeg snakker og skriver en sosiolekt innenfor det. Men for å svare på spørsmålet ditt, som jeg nå antar var om det er vanskelig for meg å skrive reint bokmål, så vil jeg egentlig svare ja på det, fordi jeg hadde vært nødt til å anstrenge meg for å skrive "vet" istedenfor "veit", i en tilvenningsperiode. Endret 6. august 2016 av Yme
Coronas Skrevet 6. august 2016 #20 Skrevet 6. august 2016 (endret) Forelskelse er en veldig vakker og flott periodisk faste. Fikk bort mye magefett på den Endret 6. august 2016 av Coronas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå