AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #1 Skrevet 2. august 2016 Ja, på en vanlig joggetur, hvor mange km? Vet at dette selvsagt er veldig individuelt altså. Selv er jeg veldig fornøyd når jeg jogger 5km. Anonymkode: 641de...0e4
Puny Skrevet 2. august 2016 #2 Skrevet 2. august 2016 løper jeg intervaller så ender jeg ofte opp på rundt 5 km. Løper jeg vanlig langkjøring så er jeg mellom mellom 8 og 12km. et sted...
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #4 Skrevet 2. august 2016 Veldig varierende. Ved intervalltrening blir det 5 til 7 km. Ved langkjøring 10-15 km. Trener til halvmaraton. Trenger å få opp både hastighet og utholdenheten. Anonymkode: 6571e...c50
Cata Skrevet 2. august 2016 #5 Skrevet 2. august 2016 Kommer helt an på. Skal jeg ha en "liten luftetur" så blir det 3-4 km, mens en langtur er mellom 12 og 18 km. Det kommer rett og slett helt an på dagsform, tiden jeg har til rådighet og til dels været. (Hvem gidder løpe over en mil i stiv kuling liksom?) Jeg varierer også ruter ganske mye og da blir det naturlig nok forskjellig lengde.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #6 Skrevet 2. august 2016 ca 4.5 men veldig kupert løype. Anonymkode: 6ddec...04a
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #7 Skrevet 2. august 2016 Eg løpar 30-40 km i dagen. Tar meg kringom ein time, jobbar med saken. Må nok ned nokre kilo. Er 1.80 og 27 kg....PS:Har berre spist grønnkål og søtpotet i dag. Organisk, økologisk, og kyssa av englar. Anonymkode: b885a...279 3
FantasDick Skrevet 2. august 2016 #8 Skrevet 2. august 2016 (endret) Nå ligger jeg på 4-4,5 km, men jeg øker stadig. Tar det veldig pent da jeg nylig hadde en runde med beinhinnebetennelse. Håper på å få til 5-7 km daglig. Edit; løper kun utendørs, både asfalt og kupert terreng på samme løype. Endret 2. august 2016 av FantasDick
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #9 Skrevet 2. august 2016 1 time siden, FantasDick skrev: Nå ligger jeg på 4-4,5 km, men jeg øker stadig. Tar det veldig pent da jeg nylig hadde en runde med beinhinnebetennelse. Håper på å få til 5-7 km daglig. Edit; løper kun utendørs, både asfalt og kupert terreng på samme løype. Problemer med beinhinnebetennelse jeg å. Det er noe ordentlig dritt. Jeg liker å løpe, men betennelsen gjør at i det jeg kommer ordentlig i gang så må jeg stoppe opp. Har du noen gode tips? Anonymkode: 641de...0e4
FantasDick Skrevet 2. august 2016 #10 Skrevet 2. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemer med beinhinnebetennelse jeg å. Det er noe ordentlig dritt. Jeg liker å løpe, men betennelsen gjør at i det jeg kommer ordentlig i gang så må jeg stoppe opp. Har du noen gode tips? Anonymkode: 641de...0e4 Ja, fy f det er noe dritt! Det som har fungert best for meg hittil er å bruke gode sko (jeg pronerer så korrigerer alltid dette), varierer med flere par, ikke løpe på asfalt (jogger i grøfta der jeg kan) og viktigst av alt; STOPPE med engang jeg kjenner smertene. Akkurat det med å stoppe/ta pause fra løpingen når jeg har smerter har jeg ikke vært flink til tidligere - jeg har presset meg selv til jeg omtrent ikke klarer å gå engang, og det er IKKE lurt.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #11 Skrevet 2. august 2016 10 minutter siden, FantasDick skrev: Ja, fy f det er noe dritt! Det som har fungert best for meg hittil er å bruke gode sko (jeg pronerer så korrigerer alltid dette), varierer med flere par, ikke løpe på asfalt (jogger i grøfta der jeg kan) og viktigst av alt; STOPPE med engang jeg kjenner smertene. Akkurat det med å stoppe/ta pause fra løpingen når jeg har smerter har jeg ikke vært flink til tidligere - jeg har presset meg selv til jeg omtrent ikke klarer å gå engang, og det er IKKE lurt. Kjenner meg igjen. Har forsøkt at det du skriver, jeg masserer til og med leggene etter hver løpetur (har hørt at det skal hjelpe), meen fungerer ikke for meg altså. Anonymkode: 641de...0e4
miore Skrevet 3. august 2016 #12 Skrevet 3. august 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner meg igjen. Har forsøkt at det du skriver, jeg masserer til og med leggene etter hver løpetur (har hørt at det skal hjelpe), meen fungerer ikke for meg altså. Anonymkode: 641de...0e4 Jeg slet mye med beinhinnebetennelse da jeg var yngre og trente tyngre, og problemene hang igjen ganske lenge, selv etter at jeg hadde begynt å trene mindre. Tre ting hjelper for meg: Som @FantasDick sier, ta pause med EN gang du begynner å kjenne det! Gå til en løpebutikk og finn ut hvilke sko som passer prefekt til deg - de veileder deg både med tanke på form på føttene, pronasjon, hvor mye du løper, og hva slags terreng du løper i Tren musklene foran i leggen. Dette er muskler man stort sett bare bruker funksjonelt, og som man ikke trener spesifikk styrke på. Treneren min lærte meg at hvis man "dytter" hælen nedover og peker tærne så langt opp som mulig, så trener man musklene lengre foran i leggen, og hvis man sliter med ubalanse mellom muskelstyrken foran og bak kan dette hjelpe. Du kan nesten kjenne at det føles "svakt" og rart om du ikke har gjort det før. Gjør det så ofte du husker i løpet av en dag, gjerne 10 ganger hver gang du kommer på det, og hold i noen sekunder. Er du heldig kan det hende det hjelper på med tid og stunder. Jeg pleier for øvrig å løpe 10-12 km 3-4 ganger i uken, halvparten ute og halvparten på mølle. Løper jeg mer enn det på asfalt slår beinhinnene seg vrange igjen. For 10 år siden hadde det vært helt uaktuelt å løpe såpass mye ute, så ting har bedret seg
OPIgirl Skrevet 4. august 2016 #13 Skrevet 4. august 2016 Den Tuesday, August 02, 2016 at 19.49, AnonymBruker skrev: Eg løpar 30-40 km i dagen. Tar meg kringom ein time, jobbar med saken. Må nok ned nokre kilo. Er 1.80 og 27 kg....PS:Har berre spist grønnkål og søtpotet i dag. Organisk, økologisk, og kyssa av englar. Anonymkode: b885a...279 Du løper 3-4 mil om dagen? På en time? Her var det mye usammenhengende. 2
OPIgirl Skrevet 4. august 2016 #14 Skrevet 4. august 2016 3 minutter siden, OPIgirl skrev: Du løper 3-4 mil om dagen? På en time? Her var det mye usammenhengende. Til syvende og sist koker det vel ned til at innlegget ditt var ironi. 1
Møretausa Skrevet 17. august 2016 #15 Skrevet 17. august 2016 Det varierer veldig, men akkurat nå trener jeg til maraton i september, så de lengste turene er opp i mot 32 km, mens de korteste er tempo eller intervallbasert på ca 6 km. Løper i gjennomsnitt 4 ganger i uken og prøver å putte inn litt enkel styrketrening et par ganger i uken. Jeg begynte å løpe for drøyt ett år siden, og har på den tiden løpt 5 halvmaraton, 4 mindre løp og ett helmaraton. Neste store mål er helmaraton i Berlin. Jeg løper ikke spesielt fort, har kommet meg under 2 t på halvmaraton og løper mila på ca 53 min. Men jeg har akkurat begynt! I tillegg så er jeg over 40, og startet med 12 kg mer enn jeg er i dag. En ting er sikkert, skal du forbrenne fett, så er rolige langturer svaret. Og det er aldri for sent å komme i form, og kunne løpe langt hvis det er målet.
Gjest Tigress Skrevet 17. august 2016 #16 Skrevet 17. august 2016 Det er jo veldig ulikt etter kva type økt vi snakkar om, då. Intervalløkter er ofte om lag 5km, langturane mine er som oftast opptil 12km lange, eg brukar ofte å ha roleg langtur som anten sykkeltur eller rett og slett gåtur, det er ikkje så ofte eg spring så langt. Her bør eg vel kanskje leggje til at eg ikkje trener spesifikt løping, eg er veldig allsidig.
exictence Skrevet 17. august 2016 #17 Skrevet 17. august 2016 ca 3 km innimellom. Men trener mest andre ting. Tar en liten joggetur ut hvis jeg føler at jeg har beveget meg for lite og kanskje spist for mye.
Gjest Sobril Skrevet 17. august 2016 #20 Skrevet 17. august 2016 Minimum 6 km. Maks 13. Målet er 30 km pr uke, og jeg fordeler disse på tre eller fire turer. Stort sett fire.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå