Thomasine Skrevet 10. november 2004 #1 Skrevet 10. november 2004 Hva bør barnehagen gjøre med barn som til stadighet biter, lugger, klorer og dytter andre barn?! Jeg har en ikke akkurat gullunge selv ( :oops: ) som er "flink" til å ta leker fra andre og dytte for å få dem! Til gjengjeld kommer han daglig hjem med dype kloremerker over hele seg... :-? Ingen er bedre enn andre!! Når min lille oppfører seg slik hjemme blir han "tatt"! Da tar jeg ham til meg, får øyekontakt og forteller hvorfor han ikke skal gjøre det han gjør! I barnehagen er de ikke fullt så bestemte, der blir det mere: "Ikke vær så sint, kom så gjør vi noe annet, vi..." Resultatet her hjemme er at minste lillegutt går og klyper eldstemann og det er en egenskap jeg ikke liker! :-? Forresten, når noen barn går og klyper, kan man ikke be foreldrene være ekstra påpasselige med å klippe negler da??!!
Gjest Tex Skrevet 10. november 2004 #2 Skrevet 10. november 2004 Hvor gammel er lille tass, da? Hos oss har vi det slik at barn som biter, klorer eller lignende blir fjernet fra situasjonen, vi ser strengt på dem og sier nei, vel og merke hvis det dreier seg om de små. De litt større blir satt på "straffe," en slags time-out på noen minutter, etter at vi har forklart at "sånn oppførsel vil vi ikke ha" Vi tar ikke lett på dette hos oss ihvertfall...... Vi kan ikke be foreldre klippe neglene til barna, men det går an å hinte......
Thomasine Skrevet 10. november 2004 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2004 Minste lillegutt er 1,5 år! Godt å høre at noen tar tak i det. Jeg må vel ta det opp med de ansatte - bare jeg ikke virker for hysterisk, men jeg synes faktisk synd på ham... :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå