Mippi Skrevet 2. august 2016 #1 Skrevet 2. august 2016 Hvis du kunne velge, hadde du villet; 1. -vinne 1 million til deg selv, eller 1 million til veldedige formål? 2. Vinne 1 million til deg selv, eller 10 millioner til veldedige formål? 3. Vinne 10 millioner til deg selv, eller 100 mill til veldedige formål? 4. Vinne 100 millioner til deg selv, eller 1 milliard til veldedige formål? 5. Ville du vunnet 1 milliard selv, eller fri verden fra all fattigdom? Personlig går grensen min for når jeg ville valgt bort egen vinst ved 10 millioner. Jeg tror ikke en veldedig organisasjon hadde fått gjort noe særlig forskjell med 1 million kroner. Må innrømme at jeg er noe usikker på om de hadde fått gjort noe med 10 millioner også, men om jeg måtte velge mellom 1 million til meg selv og 10 millioner til veldedige formål, så hadde jeg nok valgt det siste... Hvor går din grense?
Gjest PetterPanne Skrevet 2. august 2016 #2 Skrevet 2. august 2016 1 milliard til meg selv og mer fattigdom i verden
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #3 Skrevet 2. august 2016 8 timer siden, Mippi skrev: Hvis du kunne velge, hadde du villet; 1. -vinne 1 million til deg selv, eller 1 million til veldedige formål? 2. Vinne 1 million til deg selv, eller 10 millioner til veldedige formål? 3. Vinne 10 millioner til deg selv, eller 100 mill til veldedige formål? 4. Vinne 100 millioner til deg selv, eller 1 milliard til veldedige formål? 5. Ville du vunnet 1 milliard selv, eller fri verden fra all fattigdom? Personlig går grensen min for når jeg ville valgt bort egen vinst ved 10 millioner. Jeg tror ikke en veldedig organisasjon hadde fått gjort noe særlig forskjell med 1 million kroner. Må innrømme at jeg er noe usikker på om de hadde fått gjort noe med 10 millioner også, men om jeg måtte velge mellom 1 million til meg selv og 10 millioner til veldedige formål, så hadde jeg nok valgt det siste... Hvor går din grense? Hvordan har du tenkt å fri verden for fattigdom for en milliard egentlig? Det er et mer interessant spørsmål. Anonymkode: e31e4...3b1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #4 Skrevet 2. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har du tenkt å fri verden for fattigdom for en milliard egentlig? Det er et mer interessant spørsmål. Anonymkode: e31e4...3b1 Det er jo ikke det som er valgmuligheten. Enten vinner DU en milliard, ELLER så (hypotetisk sett) kunne du frigjøre verden for all fattigdom. Anonymkode: 693e2...341
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #5 Skrevet 2. august 2016 11 timer siden, Mippi skrev: Hvis du kunne velge, hadde du villet; 1. -vinne 1 million til deg selv, eller 1 million til veldedige formål? 2. Vinne 1 million til deg selv, eller 10 millioner til veldedige formål? 3. Vinne 10 millioner til deg selv, eller 100 mill til veldedige formål? 4. Vinne 100 millioner til deg selv, eller 1 milliard til veldedige formål? 5. Ville du vunnet 1 milliard selv, eller fri verden fra all fattigdom? Personlig går grensen min for når jeg ville valgt bort egen vinst ved 10 millioner. Jeg tror ikke en veldedig organisasjon hadde fått gjort noe særlig forskjell med 1 million kroner. Må innrømme at jeg er noe usikker på om de hadde fått gjort noe med 10 millioner også, men om jeg måtte velge mellom 1 million til meg selv og 10 millioner til veldedige formål, så hadde jeg nok valgt det siste... Hvor går din grense? 1: Alternativ A 2: Alternativ A 3: Alternativ A 4: Alternativ B 5: Alternativ B Anonymkode: 9e5ac...49b
Agathe Skrevet 5. august 2016 #6 Skrevet 5. august 2016 1. -vinne 1 million til deg selv, eller 1 million til veldedige formål? 2. Vinne 1 million til deg selv, eller 10 millioner til veldedige formål? En mill til meg selv gjør ikke så fryktelig stort utslag, så her kan veldedigheten få pengene. 3. Vinne 10 millioner til deg selv, eller 100 mill til veldedige formål? Her hadde jeg tatt pengene selv 4. Vinne 100 millioner til deg selv, eller 1 milliard til veldedige formål? Heller mot å ta pengene selv, men tror kanskje veldedighet hadde fått dem en mrd er mye enger - hvis jeg kunne velge formål selv. 5. Ville du vunnet 1 milliard selv, eller fri verden fra all fattigdom? Her gjør jeg det sjokkerende valget og tar pengene selv, fordi jeg tror fattigdom er en drivkraft verden trenger - og jeg tror ikke miljøet og planeten har godt av at alle mennesker skal ha et økonomisk komfortabelt liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå