Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg skal om ca 3 uker igang med hormonsprøyter. Dette blir vårt andre forsøk. Jeg har lyst til å slanke meg og ta av ca 10 kilo, og har begynt på en streng diett og trener litt mer nå enn før. Tenker at det kanskje blir lettere å bli gravid da hvis jeg klarer å gå litt ned i vekt. Jeg tok dette opp med slanking med fertillitetslegen min, og han frarådet meg å begynne å sette i gang noen som helst form for store endringer. Han mener dette liker kroppen ikke, og kan være uheldig. Han mener jeg bare skal gå turer og spise sundt og vanlig. Jeg er samtidig litt redd at slanking nå 3 uker før prøverør skal påvirke syklusen eller sette i gang prosesser i kroppen som igjen kan påvirke stimulering av eggposer eller at egget ikke fester seg. Er litt rådvill nå, og håper dere fine folket her kan hjelpe meg med litt råd. Jeg kommer ikke til å gå ned i vekt av å gå tur og spise sundt som legen anbefaler. Har lyst å veie mindre om jeg skulle bli gravid også, men vil ikke ødelegge prosessen. Hva tenker dere? Takk til alle som vil svare :)

Anonymkode: 16787...af5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hørt på legen. De er tross alt eksperter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Frostrose skrev:

Jeg ville hørt på legen. De er tross alt eksperter.

Vi vet også at overvektige får beskjed om å gå ned i vekt før oppstart av prøverør så jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal slå ut feil på meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du her når,du har fått klart råd og anbefaling fra lege med spesialkompetanske på områdene? Venter du noen skal gi deg råd i strid med legens råd? 

Anonymkode: c0ff2...7d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du her når,du har fått klart råd og anbefaling fra lege med spesialkompetanske på områdene? Venter du noen skal gi deg råd i strid med legens råd? 

Anonymkode: c0ff2...7d8

Jeg spørr her i håp om at noen i tilsvarende situasjon har noen erfaringer å dele med. Det er ikke noe galt i å spørre andre om hva de ville tenkt eller gjort og komme med råd. Leger har tidligere tatt feil, de vet ikke alt og når det gjelder prøverør , prøver de forskjellige metoder for å finne det som er riktig til deg. Det er helt frivillig å svare. 

• Liker 1
Skrevet

Poenget er endringen NÅ! Er du overvektig så skulle du gått ned i vekt lenge før. Dette fordi det er større suksess for svangerskap når man ikke er overvektig ved IVF. Det å gå ned 10 kilo på noen uker vil sette kroppen i sjokkmodus og enda mer vanskeliggjøre svangerskap ved ivf. Dersom forsøket nå ikke funker må du nesten være litt i forkant før neste, ikke sette i gang store greier rett før.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Silfen skrev:

Poenget er endringen NÅ! Er du overvektig så skulle du gått ned i vekt lenge før. Dette fordi det er større suksess for svangerskap når man ikke er overvektig ved IVF. Det å gå ned 10 kilo på noen uker vil sette kroppen i sjokkmodus og enda mer vanskeliggjøre svangerskap ved ivf. Dersom forsøket nå ikke funker må du nesten være litt i forkant før neste, ikke sette i gang store greier rett før.

Dette!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Silfen skrev:

Takk for et konstruktivt svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...