-jk- Skrevet 17. august 2016 #21 Skrevet 17. august 2016 Jeg har syklet hele vinteren på elsykkel siden 2009 uten større problemer, i tempatur ned til -19 grader. Vasker aldri sykkelen, men smører kjedet med spray) ca. annenhver dag (tar 15 sekunder). Ellers bytter jeg bare deler som evt. ryker, typisk trinser i bakgir som kan sette seg fast. Fordelen med elsykkel er at du kan kle deg godt og varmt uten at du overoppheter på slutten av turen De kaldeste dagene dropper eg hjelmen og bruker en jakke med stor og varm hettt balaclava under. Dette holder kulda borte fra ansiktet. Bruker også gode og varme votter. Anbefaler twist-shift gir da disse er enklere å berjene enn hendler om man har noe tykt på hendene. Gode piggdekk synes jeg er viktig, bruker noen med ca. 300 pigger i hvert dekk. Sitter som støpt selv på blank is. Støtter ikke tidligere taler i at 15cm nysnø er noe problem, med elsykkel pløyer man gjennom det som en drøm. Nysnø er det beste vinterføret synes jeg Jeg bruker forøvrig ingen "sykkelspesifikke" klær, bare vanlig godt vintertøy og -sko.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå