Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har syklet hele vinteren på elsykkel siden 2009 uten større problemer, i tempatur ned til -19 grader. Vasker aldri sykkelen, men smører kjedet med spray) ca. annenhver dag (tar 15 sekunder). Ellers bytter jeg bare deler som evt. ryker, typisk trinser i bakgir som kan sette seg fast.

Fordelen med elsykkel er at du kan  kle deg godt og varmt uten at du overoppheter på slutten av turen :) De kaldeste dagene dropper eg hjelmen og bruker en jakke med stor og varm hettt balaclava under. Dette holder kulda borte fra ansiktet. Bruker også gode og varme votter. Anbefaler twist-shift gir da disse er enklere å berjene enn hendler om man har noe tykt på hendene.

Gode piggdekk synes jeg er viktig, bruker noen med ca. 300 pigger i hvert dekk. Sitter som støpt selv på blank is. 

Støtter ikke tidligere taler i at 15cm nysnø er noe problem,  med elsykkel pløyer man  gjennom det som en drøm. Nysnø er det beste vinterføret synes jeg :)

Jeg bruker forøvrig ingen "sykkelspesifikke" klær, bare vanlig godt vintertøy og -sko. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...