AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #1 Skrevet 2. august 2016 Har lyst å melde meg inn på treningssenter, men ingen passende treningspartner. Noen tips? Anonymkode: 80474...e38
ajarRun Skrevet 2. august 2016 #2 Skrevet 2. august 2016 Begynn NÅ! Hvis ikke ser vi vel en tråd om 8 måneder: "Hvordan komme i gang med trening når man er 41 og feit?" Drit i å planlegge eller finne en partner eller melde deg inn. Gå en lang rask gåtur. 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #3 Skrevet 2. august 2016 Du må jo komme i gang på en eller annen måte, så er det en måte du mener er din måte, så sett i gang. Eller begynn å gå tur, for å øke formen. Det er en tråd her inne, husker ikke tittelen helt, men det er at uansett hva eller hvor lite du gjør så knuser du dem som sitter/ligger i sofaen. Den har jeg som motivasjon nå når jeg er alvorlig syk. Alt er bedre enn ingenting. Anonymkode: fb13a...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #4 Skrevet 2. august 2016 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Begynn NÅ! Hvis ikke ser vi vel en tråd om 8 måneder: "Hvordan komme i gang med trening når man er 41 og feit?" Drit i å planlegge eller finne en partner eller melde deg inn. Gå en lang rask gåtur. Takk for direkte svar Går mye tur, minst 4 km om dagen. Men ønsker noe mer Anonymkode: 80474...e38
ajarRun Skrevet 2. august 2016 #5 Skrevet 2. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for direkte svar Går mye tur, minst 4 km om dagen. Men ønsker noe mer Anonymkode: 80474...e38 Begynn å løpe da. Det fantastiske med løping er at det aldri blir lettere, du bare løper fortere. Husk: Man slutter ikke å løpe fordi man blir gammel, man blir gammel fordi man slutter å løpe. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #6 Skrevet 2. august 2016 Gjør det som er enklest og lager lavest dørstokkmil for deg selv. Ikke vent på motivasjon, jobb heller med å få inn trening som en ny vane og avtale med deg selv. Meld deg inn på treningssenter med eller uten treningspartner. Er du redd for å se teit ut finnes det alltid tilgjengelig treningsveileder som kan vise deg og lage et opplegg. På treningssenteret er alle for opptatt med sitt til at de tenker mye over deg. Er den terskelen for høy prøv livegym.no. Prøv å få mer intensitet i gåturene dine ved å bruke f.eks. Endomondo eller enda morsommere Zombies run! Ikke tillat deg selv å komme med unnskyldninger som "orker ikke" for det føles alltid bedre etter treningsøkten. Anonymkode: ddfd0...927 2
Pringle Skrevet 2. august 2016 #7 Skrevet 2. august 2016 Har du lyst til å trene på senter, så gjør du det. Det er ingen krav om at man må komme i par. 4
Gjest Nanne70 Skrevet 2. august 2016 #8 Skrevet 2. august 2016 Finn ut hva du har lyst til å trene, ta kontakt med ditt lokale treningssenter og ta noen timer med PT Veldig greit med litt profesjonell drahjelp for å komme i gang!
herremann Skrevet 2. august 2016 #9 Skrevet 2. august 2016 2 timer siden, Nanne70 skrev: Finn ut hva du har lyst til å trene, ta kontakt med ditt lokale treningssenter og ta noen timer med PT Veldig greit med litt profesjonell drahjelp for å komme i gang! dette, eller sleng deg med på gruppetimer. lettvint og effektivt. ang kosthold, ikke tenk på kalorier. bare dropp ting som inneholder mye sukker og ikke spis for store porsjoner med middag etc.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #10 Skrevet 2. august 2016 Takk for svar, alle sammen. Tror jeg skal ta litt ulike blodprøver også. Tidligere har jeg fort opplevd at det gir energi å gå tur, denne gangen opplever jeg at det bare blir tyngre. (Gått mye motbakke siden mai). Har også prøvd å veksle med litt jogging, men da blir jeg helt skutt. Anonymkode: 80474...e38
Saraby Skrevet 3. august 2016 #11 Skrevet 3. august 2016 Tråden er ryddet for helseskadelige råd og innlegg som beskriver for lavt matinntak. -Saraby, mod.
MarianneE Skrevet 3. august 2016 #12 Skrevet 3. august 2016 (endret) Få deg en PT. Hadde aldri trodd jeg skulle klart og gå ned det jeg har klart og ikke minst oppnå det jeg har gjort uten PT i ryggen. Endret 3. august 2016 av MarianneE 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #13 Skrevet 3. august 2016 Den 2. august 2016 at 11.20, AnonymBruker skrev: Har lyst å melde meg inn på treningssenter, men ingen passende treningspartner. Noen tips? Anonymkode: 80474...e38 Jeg er ikke direkte feit, men etter to kjappe graviditeter så måttet krype til korset og melde meg inn på treningsstudio. Er ikke så glad i å trene men går hver kveld rundt midnatt (for da er det temmelig tomt på senteret), og er der i 1-2timer I starten er det bare å gå dørstokkmila så kommer treningen etterhvert. Anonymkode: a70fd...006
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #14 Skrevet 3. august 2016 Der jeg trener var det en person på sikkert 150 kg som alltid trente. Han gikk på tredemøllen sikkert 1 time hver gang. Etter ca 6 måneder var kroppen nesten halvert. Jeg la kun merke til ham fordi han alltid trente så iherdig. Kanskje en ide å begynne med gåing dersom du er svært overvektig og i dårlig form. Anonymkode: b9018...8e0
Nuttapia Skrevet 3. august 2016 #15 Skrevet 3. august 2016 PT/evt ernæringsfysiolog som kan hjelpe deg videre på veien Husk å sove tilstrekkelig! Masse lykke til!
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #16 Skrevet 3. august 2016 Enig pt, og begynn på gruppetimer. Anonymkode: 386b0...936
Pol Pot Skrevet 4. august 2016 #17 Skrevet 4. august 2016 På jobben hos meg har vi et helt greit utstyrt treningsrom i kjellern. Hvis du har et slikt på jobben er det og et sted å begynne.
OPIgirl Skrevet 5. august 2016 #18 Skrevet 5. august 2016 Den Tuesday, August 02, 2016 at 11.30, amativeReflection skrev: Begynn å løpe da. Det fantastiske med løping er at det aldri blir lettere, du bare løper fortere. Husk: Man slutter ikke å løpe fordi man blir gammel, man blir gammel fordi man slutter å løpe. Enig i den siste setningen der. Og jo, løping blir lettere etter hvert. Selv om du også løper fortere.
Cata Skrevet 5. august 2016 #19 Skrevet 5. august 2016 Just do it. Du trenger ikke noen treningspartner for å trene på et senter. Det er bare å melde seg inn og få en veiledningstime der det blir satt opp et program og du får intruksjon i øvelsene du skal gjøre, og så er du i gang. Det føles kanskje litt rart de første gangene du er der, men så blir du vant til det. Å trene alene går helt fint.
Gjest Sobril Skrevet 7. august 2016 #20 Skrevet 7. august 2016 (endret) Den 2016-08-02 at 11.30, amativeReflection skrev: Begynn å løpe da. Det fantastiske med løping er at det aldri blir lettere, du bare løper fortere. Husk: Man slutter ikke å løpe fordi man blir gammel, man blir gammel fordi man slutter å løpe. Jeg løper ikke spesielt mye fortere, men har blir mer utholdende og løper lenger. 10 kilometer går som en lek liksom. Nå skal det sies at jeg kan løpe 5 kilometer litt kjappere enn før, men når jeg vet jeg har 13 kilometer foran meg så tar jeg den liksom ikke helt ut fartsmessig. Man må bare begynne i det små. Erstatt disse fire kilometerne gåtur med vekselvis jogging og gange. Øk distansen sakte men sikkert, og antakeligvis vil du synes det er kjedelig og tar for lang tid å gå etter hvert. Hadde aldri trodd jeg skulle synes det var gøy og digg å jogge - men sånn har det altså blitt 😊 Endret 7. august 2016 av Sobril
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå