Amatør1 Skrevet 2. august 2016 #1 Skrevet 2. august 2016 Hei, Jeg syns det er litt vanskelig dette med Mac/iCloud/Iphone. Jeg har nylig fått byttet nettverkskort på Mac´en, og etter jeg fikk maskinen tilbake syns jeg det har vært mye krøll med den. Verst er meldingen om at startdisken er full (skjønner ikke dette da det ikke har vært et problem tidligere), så den syncer ikke med Dropbox eller noe. Ei heller får jeg lagt til WD-fellesserveren igjen slik at jeg finner den i Finder og kan lagre direkte på den disken. Tenkte å kjøre alt av oppdateringer som ligger klart, men det får jeg ikke gjort når minnet er fullt. det krever 5,61 GB ledig?! Så, jeg har forsøkt å slå av at iCloud legger inn bilder fra iPhone automatisk, og deretter slettet alle bildene på Mac´en og tømte papirkurven. Likevel får jeg opp at minnet er fullt? Har forsøkt å slå av maskinen flere ganger, uten at det hjelper. Jeg blir så frustrert av slikt! Får jo ikke gjort noe når jeg ikke kan lagre hverken her eller der.
Try2 Skrevet 2. august 2016 #2 Skrevet 2. august 2016 Legger du inn bildene fra iphone via kabel? Prøv kundeservice. Hold oss oppdatert.
tdm900 Skrevet 2. august 2016 #3 Skrevet 2. august 2016 76,16GB med bilder? Om legger de over på en ekstern disk, så tror jeg problemet muligens vil vil løses. Alt som tar plass bør vekk
Try2 Skrevet 2. august 2016 #4 Skrevet 2. august 2016 Hun sier at hun har slettet bildene.. ( håper du har tatt sikkerhetskopi på en HD da..) Hør som sagt med apple.no /kundeservice.
Amatør1 Skrevet 2. august 2016 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2016 (endret) 5 timer siden, Try2 skrev: Legger du inn bildene fra iphone via kabel? Prøv kundeservice. Hold oss oppdatert. Takk for svar! Nei, de går via iCloud. Fant ut at det kanskje kunne være Dropbox som lå og lastet ned? Men da jeg tok av at dette skjedde automatisk, ble etter hvert antallet GB redusert på bilder, men samtidig ble det ble sikkerhetskopier, som jo tidligere var ingenting, økt til ca 35 GB? Jeg aner ikke hvor jeg skal finne synderne. Men foreløpig har jeg jo litt plass nå som jeg tok av automatisk lasting av unødvendige mapper på Dropbox. Endret 2. august 2016 av Amatør1
Amatør1 Skrevet 2. august 2016 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2016 5 timer siden, tdm900 skrev: 76,16GB med bilder? Om legger de over på en ekstern disk, så tror jeg problemet muligens vil vil løses. Alt som tar plass bør vekk Takk for svar! Det er det som er problemet, at jeg trodde jeg hadde slettet bildene. De ligger i alle fall ikke på appen Bilder, ei heller i papirkurven (eller noen andre steder jeg kan finne dem).
tdm900 Skrevet 2. august 2016 #7 Skrevet 2. august 2016 Nåvel, har du sett om de ligger i iPhoto? De tar vel opp plass der også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå