AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #1 Skrevet 2. august 2016 Jeg en en av de som klarer meg uten godteri og lignende, men chips - DET sliter jeg med! Hver helg "trenger" jeg noe sånt salt. Men jeg lurer på... chilinøtter bedre enn vanlig chips? Jeg vet jo at det ikke akkurat er sunt, men er det bedre? Eller fins det alternativer dere bruker? Har vurdert å ta fram popcornmaskinen igjen, og bytte ut alt av chips med popcorn. Men det spiser jeg så masse av! Haha. Det er derfor jeg tenker på chilinøtter, fordi jeg syns det er sterkt, så jeg klarer ikke spise veldig masse av gangen. Er 100g chilinøtter OK hver helg? Når jeg ikke spiser godis? Og heller ikke chips i ukedagene? Brus drikker jeg aldri. Målet er bare å ikke gå opp i vekt, forhåpentligvis litt ned, og nå spiser jeg ca 150g chips hver helg. Anonymkode: 5c999...f74
Forundret.. Skrevet 2. august 2016 #2 Skrevet 2. august 2016 Du kan jo riste kikerter i ovnen og krydre dem med det du liker. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #3 Skrevet 2. august 2016 Chillinøtter har nok minst like mye kalorier som chips, avhengig av hvilken type du spiser. Kjeksen rundt nøtten er i grunn akkurat dt samme som chips, også får du nøtten inni i tillegg som også har en del kalorier. I tillegg veier nøtter mer enn chips, så volumet du spiser vil føles mindre ut, du vil dog bli mye mettere av nøtter enn chips. Se på kalorier per 100 gram på chillinøttene, og på chipsen du pleier å spise, så kan du regne ut hvor mye du spiser. Jeg ville holdt meg til popcorn, det er mye mindre kalorier i... Du kan krydre popcorn også, jeg syntes næringsgjær er veldog godt på popcorn sammen med litt salt. Anonymkode: 13025...0de
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #4 Skrevet 2. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Chillinøtter har nok minst like mye kalorier som chips, avhengig av hvilken type du spiser. Kjeksen rundt nøtten er i grunn akkurat dt samme som chips, også får du nøtten inni i tillegg som også har en del kalorier. I tillegg veier nøtter mer enn chips, så volumet du spiser vil føles mindre ut, du vil dog bli mye mettere av nøtter enn chips. Se på kalorier per 100 gram på chillinøttene, og på chipsen du pleier å spise, så kan du regne ut hvor mye du spiser. Jeg ville holdt meg til popcorn, det er mye mindre kalorier i... Du kan krydre popcorn også, jeg syntes næringsgjær er veldog godt på popcorn sammen med litt salt. Anonymkode: 13025...0de Men det er jo mye mer næring i nøtter enn i popcorn. Skjønner ikke at folk driver og teller kalorier. Det er næring som gjelder. Hilsen naturlig slank. Anonymkode: 3cd35...f71 1
Hot mess Skrevet 2. august 2016 #5 Skrevet 2. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo mye mer næring i nøtter enn i popcorn. Skjønner ikke at folk driver og teller kalorier. Det er næring som gjelder. Hilsen naturlig slank. Anonymkode: 3cd35...f71 Er du naturlig arrogant og bedrevitende også, eller er det noe tillært? Nøtter har for øvrig mye næring, men er så godt og så energirikt at man lett spiser for mye. Og chillinøtter er jo nøtter dekket av et lag med noe som er minst like usunt som potetgull, så om man først skal ty til nøtter, er ikke chillinøtter det man bør gå for. Forslaget om ristede kikerter støttes, det er overraskende godt, og har både relativt få kalorier, er mettende, og har mye næring. Hilsen holder meg slank ved å ta gjennomtenkte valg, og ikke tror at det gjør at jeg kan belære andre og mene at andres tilnærming til kosthold og livsstil er dårligere enn min. 5
linsejesus Skrevet 2. august 2016 #6 Skrevet 2. august 2016 Ristede kikerter, ristede mandler, da får du en del protein og sunt fett for alle kaloriene. Saltstenger er forholdsvis kalorifattig sammenlignet med mye annen salt snacks. Popcorn, en neve mais blir en stor skål som gjør deg mett.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #7 Skrevet 3. august 2016 Støtter også rista kikerter eller speltlompechips ---> https://coop.no/extra/mat--trender/sunne-speltlompechips/ Anonymkode: 4f8ee...81b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå