Gå til innhold

Kutte ut sukker i en uke!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå lurer sikkert noen på hvorfor jeg lager denne tråden, men det er for min egen del. Det er så mye enklere å holde seg, når man har fortalt noen om et godtestopp. Kanskje noen også vil være med meg? :)

I går innså jeg endelig at jeg er nødt til å ta hardt tak i meg selv og sukkeravhengigheten min, etter tre store stykker med brownie og to store med bløtkake (gjorde så vondt etterpå!!)+frukt og potetgull, SELV OM JEG VAR STAPPMETT. Jeg ble kvitt det for et halvt år siden ved å holde meg fullstendig unna godteri, kaker og snacks, men så skulle jeg bare ha litt sjokolade på venninnekveld, så var det ut på kjøret igjen. Nå er det sånn at hvis jeg først begynner, stopper det ikke før magen skriker eller det er tomt. Jeg klarer ikke moderere meg.

Så nå er det fullstendig stopp på ALT av godteri, kaker, potetgull o.l. Håper det kan ta knekken på søtsuget slik som sist, for da fristet det ikke en gang! Nå skal det erstattes med nok sunn mat. Det motiverer at jeg VET jeg har klart det før og at jeg gjør det for økt energi/velvære og ikke for slanking. For vekta skal stå der den er! :) 

Ønsk meg lykke til! Og kanskje noen vil delta i mitt lille prosjekt?

Anonymkode: 3a2f5...c90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til! Hadde et oppgjør med sukkeravhengigheten i januar og februar, der jeg kuttet ut alt, og det gikk overraskende bra! 

Anonymkode: 0024e...185

AnonymBruker
Skrevet

Så du greier ikke å holde deg til helg, f.eks kun én sjokolade på lørdag? Jeg gjør det sånn, og greier fint å holde meg unna søtsaker ellers i uka. Lørdagen er liksom premien, og det som gjør at jeg holder ut. For meg blir det bare så altfor kjipt om jeg ikke skal kunne spise sjokolade innimellom. Men jeg skjønner jo at du må gå såpass drastisk til verks om du "havner utpå" bare pga en helg, altså. 

Jeg heier på deg! :heiajente: 

Anonymkode: 48750...55a

Skrevet

Lykke til!

Jeg er med :) Nå har jeg ikke spist sukker på lange tider, men jeg var helt avhengig før. Men etter en tid uten så har jeg nesten glemt at sukker finnes :fnise::fnise:

Stå på, det blir lettere etterhvert!

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til!

Har samme prosjekt. 3. dagen nå uten sjokolade eller chips. 

Anonymkode: 0e76d...4b9

Skrevet

Jeg er med. Etter et intenst år med våkenetter hvor jeg har hatt sukker i teen og ellers tydd til rask energi (sjokolade spesielt...), har jeg utviklet en heftig sukkeravhengighet. Jeg hungrer etter alt som inneholder sukker. Så fort jeg blir sliten, vil jeg ha sjokolade. Boller med sjokolade. Kakao. Alt med sjokolade, i grunnen... Selv sjokolade jeg egentlig ikke liker i utgangspunktet. 

Jeg prøver å slutte stadig vekk, men sprekker hele tiden (gjerne en time eller to senere). Nå er jeg blitt småfeit, så jeg MÅ kutte ut. Jeg må ta meg sammen. Magen liker det heller ikke (har IBS). 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for at dere heier :D

Er desverre en sånn "alt eller ingenting"-person. Så da blir i så fall lørdag en dag jeg fråtser til jeg griner, og søndagen blir brukt på å være trøtt og fæl.. Selvkontroll hva da? :fnise:

Moro at noen vil være med også! Dette kan vi klare :)

Anonymkode: 3a2f5...c90

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til! Har slitt fælt med det der selv. Har du prøvd kromtabletter? Det funker som juling, jeg har ikke noe lyst på sukker i det hele tatt :) 

Anonymkode: 36715...95d

Skrevet

Hva i all verden er kromtabletter? Hvor får en tak i sånt?

Skrevet

Jeg er med! Andre dag uten noe snacks/godteri osv, og jeg som pleide å spise det hver dag :fnise:

Gjest Nanne70
Skrevet

Har lest at Coffe Zero skal hjelpe mot søtsug, men har ikke prøvd det ut selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...