AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #1 Skrevet 2. august 2016 Vi er et par i slutten av 40 årene med store barn. For 12 år siden flyttet vi inn i nytt hus. Da valgte vi å ha alle veggene i fargen latte. Vi har vært veldig fornøyd med denne fargen, men er veldig usikker på hva vi skal velge nå når vi skal male veggene og listene i alle rom bortsett fra soverommene og badene. Har lyst til å fortsatt ha det ganske lyst, men har samtidig lyst på litt fornying/farger. Vi har eikeparkett på gulvene og trappene og møblene går i eik, hvitt, svart og grått og litt mer farger i gardiner, puter og pynteting. Jeg liker kalde farger og ikke beige, brunt etc. Ønsker råd til hvilke farger vi bør se på. Har lyst på en fornying, men samtidig tidløst. Vi har en halvåpne løsning mellom kjøkken og stue. Bør vi bruke samme farge over over alt eller er det lurt å ha forskjellige farger? Håper på tips og råd til hvordan vi skal løse dette slik at vi finner ut hva vi vil. Takknemlig for alle svar. Anonymkode: ebbed...78e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #2 Skrevet 2. august 2016 Det går fint å ha én vegg i en annen farge også, om dere ellers heller er beige-grå mennesker? Vi malte en vegg på soverommet i "empire grønn". Det er en litt mørk, men veldig dus og rolig grønnfarge - uten at det er noe pastellaktig ved det. Personlig synes jeg at svart har ingenting i hus å gjøre fordi det sluker all lys, blir oppmerksomhetens sentrum, og man ser hvert og ett støvflak på det. Grå er bare altfor "kommunehus"-farge for meg. Det er selvsagt bare smak, men jeg skjønner du har et behov for farge og anbefaler bare å prøve det ut - velg det dere liker. Anonymkode: b5a76...7a1 2
fuglekvitter__ Skrevet 2. august 2016 #3 Skrevet 2. august 2016 Jeg har hørt at grønt er beroligende og bra for søvn. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #4 Skrevet 2. august 2016 Vi har fargen Laurbær, og er kjempefornøyd! Den er nøytral og dus, og den passer til alt. Liker også Green harmony, som er litt mørkere enn Laurbær Anonymkode: 9e690...ce5 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 På jotun.no kan du legge inn tilsvarende spørsmål som her, og få svar fra jotuns fargeekperter. De er veldig flinke Anonymkode: 7aa0d...36c
Nuttery Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 Den 2.8.2016 at 9.54, AnonymBruker skrev: Vi har fargen Laurbær, og er kjempefornøyd! Den er nøytral og dus, og den passer til alt. Liker også Green harmony, som er litt mørkere enn Laurbær Anonymkode: 9e690...ce5 Sitter med denne fargeprøven på kjøkkenbordet akkurat nå Ble brått litt mer positiv. Tusen takk! 1
Nuttery Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 Jeg har malt fargen Pilasterblå (dog på soverommet, men alternativ 2 var at den skulle være i stua) og er veldig fornøyd Har malt "bomull" i stuen. Jotun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå