AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #1 Skrevet 1. august 2016 Jeg synes det er rart å tenke på at når jeg våkner, akkurat i det nultesekundet, så våkner millioner av mennesker samtidig som meg. Vi åpner øynene, hver og en av oss, med hver vår egen bevissthet inni hver vår hjerne, og i hvert vårt hjerte, og med denne tingen, kroppen vår. Vi våkner, tisser, vi drikker vann, vi spiser, vi tenker. Vi surrer rundt alene i oss selv, finner ut av de neste sekundene, og de forrige. Jeg møter mange av dere Jeg handler med dere, jeg danser med dere. Jeg snakker til dere, og dere snakker til meg. De fleste av dere virker hyggelige, vi smiler og hilser. Noen ganger hjelper vi hverandre, eller tar et steg til siden. Vi diskuterer i blant, eller bare slår av en prat. Noen ganger ler vi sammen. Det føles godt. Ekstra godt når det triller der inne. Det føles også godt å klemme Føle nærhet Trygghet Å elske Og å bli elsket Mange, ja de aller fleste av dere er er helt fremmede.. Jeg har aldri møtt dere før. Aldri snakket med dere. Kanskje vi har gått forbi hverandre på gata en gang, sannsynligvis ikke. Jeg ser usikkerheten deres. Alle ønsker det samme Og vi er redde for å miste. Miste tryggheten. Miste nærheten Miste uskylden Kjærligheten Miste det som en gang var Eller som ikke har skjedd enda Vårt ytre, det vi alle deler med de andre, representerer vårt indre. Alle lever, alle deltar, alle skaper. Og hat kommer av mangel på kjærlighet. Når jeg møter dere på gaten, smiler og hilser -føles det ikke godt? Jeg synes det når jeg møter dere. Jeg lysner av smilende fjes. Det føles godt å ønske deg en god dag Jeg tør å tro på at det som stopper oss er våre indre bevissthets frykt for selve livet. Og at den eneste måten å stoppe det på Er klemmer Anonymkode: f5dec...7e1 4
ajarRun Skrevet 1. august 2016 #2 Skrevet 1. august 2016 Er dette et dikt? Isåfall gir jeg det 4/7, beste diktet jeg har lest i dag.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #6 Skrevet 2. august 2016 16 timer siden, amativeReflection skrev: Er dette et dikt? Isåfall gir jeg det 4/7, beste diktet jeg har lest i dag. Hei og takk Ikke mer dikt enn at jeg satt å tenkte på ordene her en kveld, og følte jeg måtte få skrevet dem ned.:) Verden føles komplisert sett utenfra, men med en gang vi smiler og tar vare på hverandre, så føles det plutselig ikke fullt så komplisert likevel -tenker jeg. Anonymkode: f5dec...7e1
ajarRun Skrevet 2. august 2016 #7 Skrevet 2. august 2016 16 timer siden, Anekdora skrev: Er TS Ari Behn? Synes det høres ut som hun er trist som faen iallefall. 1
Gjest snerk1234 Skrevet 2. august 2016 #8 Skrevet 2. august 2016 17 minutter siden, amativeReflection skrev: Synes det høres ut som hun er trist som faen iallefall. Touché.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #9 Skrevet 2. august 2016 8 minutter siden, amativeReflection skrev: Synes det høres ut som hun er trist som faen iallefall. Og jeg som trodde du mente godt med det du skrev, så feil kan man ta. Men rett har du på et vis -jeg er en av de som er er trist på vegne av alle dere som behandler andre kjipt. Jeg er trist på vegne av alle dere som ikke innser at om vi bare behandler hverandre godt så har vi ikke så mange problemer som det vi skulle tro. Jeg er trist på vegne av dere som tror dere kan redde deres eget skinn ved å plage andre. Jeg er trist fordi dere tar så grundig feil! Varme og vennskap er det som skal til, og uansett hvor mye noen av dere sitter her med gitter foran hjertet -så finnes det heldigvis en hel del andre som åpner opp luka, som er våkne og skjønner. Skjønner at for at du skal få slippe å miste så mye så må du være villig til å gi, med glede. Anonymkode: f5dec...7e1
ajarRun Skrevet 2. august 2016 #10 Skrevet 2. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Og jeg som trodde du mente godt med det du skrev, så feil kan man ta. Men rett har du på et vis -jeg er en av de som er er trist på vegne av alle dere som behandler andre kjipt. Jeg er trist på vegne av alle dere som ikke innser at om vi bare behandler hverandre godt så har vi ikke så mange problemer som det vi skulle tro. Jeg er trist på vegne av dere som tror dere kan redde deres eget skinn ved å plage andre. Jeg er trist fordi dere tar så grundig feil! Varme og vennskap er det som skal til, og uansett hvor mye noen av dere sitter her med gitter foran hjertet -så finnes det heldigvis en hel del andre som åpner opp luka, som er våkne og skjønner. Skjønner at for at du skal få slippe å miste så mye så må du være villig til å gi, med glede. Anonymkode: f5dec...7e1 Jeg vet ikke hvordan du tolker mitt siste innlegg som negativt mot deg på noen som helst måte, vi liker å spøke men Ari Ben er jo en dyktig forfatter. Selv om avslutningen av diktet ditt var optimistisk leste jeg det som ganske mørkt og pessimistisk. Er ikke den største appellen med lyrikk at alle leser og forstår det på sin egen unike måte? Man projiserer sin egen situasjon over på verket, og fyller inn tomrommene slik som det passer seg selv. Hvis jeg misforstod verket ditt beklager jeg, men jeg vil fortsatt mene at tolkningen er høyst subjektiv.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #11 Skrevet 2. august 2016 56 minutter siden, amativeReflection skrev: Jeg vet ikke hvordan du tolker mitt siste innlegg som negativt mot deg på noen som helst måte, vi liker å spøke men Ari Ben er jo en dyktig forfatter. Selv om avslutningen av diktet ditt var optimistisk leste jeg det som ganske mørkt og pessimistisk. Er ikke den største appellen med lyrikk at alle leser og forstår det på sin egen unike måte? Man projiserer sin egen situasjon over på verket, og fyller inn tomrommene slik som det passer seg selv. Hvis jeg misforstod verket ditt beklager jeg, men jeg vil fortsatt mene at tolkningen er høyst subjektiv. Da skal jeg beklage igjen. Er nok litt sår inni meg i øyeblikket. Har vært ute å reist endel, og blir så medtatt når jeg kommer hjem, møter mennesker, leser nyheter, kommentarfelt og på forum. Det er så mye hat og tristhet her, folk som hakker på hverandre i stedet for å støtte. I andre land og byer møter jeg mer optimisme og mennesker som viser større humanitet rundt det som foregår i verden akkurat nå, og da snakker vi om land som er mye mer presset enn her. Her hjemme møter en mye bitterhet og redsel. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har lest mange dikt av Ari Behn, -har nok heller et godt øre til Ole Paus feks., og Ingvar Ambjørnsen. Anonymkode: f5dec...7e1
Safiye Skrevet 4. august 2016 #13 Skrevet 4. august 2016 Tråden er ryddet for avsporinger - Pavilion, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå