FrkSunshine Skrevet 1. august 2016 #1 Skrevet 1. august 2016 Hei, Er på jakt etter et godt videokamera. Kan du anbefale noen? 😊 Skal gi det i gave til en jeg er veldig glad i ❤ Pris; maximum 4000 kr.
ajarRun Skrevet 1. august 2016 #2 Skrevet 1. august 2016 Jeg ville kjøpt et Canon speilrefleks. En episode av House ble filmet med Canon 5d mk III. Billige dedikerte videokamera ser jeg ikke poenget med. Speilrefleks har mulighet for ekstern mikrofon, og å bytte objektiver osv.
Citpensacola Skrevet 1. august 2016 #3 Skrevet 1. august 2016 3 minutter siden, amativeReflection skrev: Jeg ville kjøpt et Canon speilrefleks. En episode av House ble filmet med Canon 5d mk III. Billige dedikerte videokamera ser jeg ikke poenget med. Speilrefleks har mulighet for ekstern mikrofon, og å bytte objektiver osv. Selvom en episode av House ble filmet med det betyr ikke det at det er riktig kjøp for noen som er ute etter et videokamera til 4000kr. Hva er bruksområdet her, TS? Vanskelig å anbefale noe med mindre vi får litt mer detaljer. Skal det brukes til stillbilder også? Må det være vanntett? Mulighet for å bytte optikk? 1
ajarRun Skrevet 1. august 2016 #4 Skrevet 1. august 2016 Et øyeblikk siden, Citpensacola skrev: Selvom en episode av House ble filmet med det betyr ikke det at det er riktig kjøp for noen som er ute etter et videokamera til 4000kr. Hva er bruksområdet her, TS? Vanskelig å anbefale noe med mindre vi får litt mer detaljer. Skal det brukes til stillbilder også? Må det være vanntett? Mulighet for å bytte optikk? Hvis man får 5d3 til 4000 er det definitivt det beste man kan få uansett formål. Skal du ha bedre videokamera snakker du samme prisen som for en liten Mercedes... Flere detaljer ville selvsagt hjulpet til å gi et bedre svar, men speilrefleks er det beste alternativet når man ikke vet mer. Bra ytelse og et bra kompromi. Kan også utvides og bygges på og det finnes uendelig med ekstratustyr. Sprutsikker er også mange.
Citpensacola Skrevet 1. august 2016 #5 Skrevet 1. august 2016 (endret) Jeg mener du tar helt feil. Det finnes ufattelig mange speilreflekskameraer i skuffer og skap som aldri blir brukt, fordi folk har kjøpt speilrefleks i den tro at det er "best". Speilreflekskameraer er store og tunge, så det er mye mer å drasse på. Som igjen resulterer i at folk ikke gidder å bruke de. Dessuten er de ikke spesielt gode på autofokus, noe de aller fleste forbrukere synes er viktig. 5D mk.III koster dessuten ganske mye mer enn 4000. De ligger på 28.000 for øyeblikket. Både Sony og Panasonic lager systemkameraer som er bedre enn 5D mk.III på video, forsåvidt. Endret 1. august 2016 av Citpensacola
FrkSunshine Skrevet 1. august 2016 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2016 Oj, takk for svar!! 😊 Vel, jeg tror ikke kjæresten min trenger noe veldig avansert da. Han mangler kamera, og det synes jeg han trenger. Dette er en mann som liker kvalitet og ny teknologi. Samtidig tror jeg det må være lett og enkelt å dra frem når han finner på det 😉 Han er forresten tilhenger av Apple. Har Mac, ipad og i Phone. I tilfelle det har noe å si. Kameraet bør ihvertfall være kompatibelt med Mac 😉
Citpensacola Skrevet 1. august 2016 #7 Skrevet 1. august 2016 Til rundt 4000 vil jeg nok anbefale en Sony RX100 mk. II. Det er et kompaktkamera som også har ålreit video. Et alternativ kan jo kanskje være et actionkamera ala en GoPro?
FrkSunshine Skrevet 2. august 2016 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2016 Takk for tips! Skal vurdere Sony. Har sett på GoPro også, og actionkameraet til Polaroid. Skal undersøke mer før jeg kjøper. 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå