SpritneyBears Skrevet 1. august 2016 #1 Skrevet 1. august 2016 Har dere opplevd å få allergiske reaksjoner på tannkrem og munnskyllevann? Jeg opplever at jeg nærmest mister følelsen i tungen og at den hovner opp, særlig etter å ha brukt Listerine. Dessuten svir det veldig når væsken er i munnen. Burde jeg slutte å bruke det?
C-girl Skrevet 2. august 2016 #2 Skrevet 2. august 2016 Slet med det samme som deg tidligere, jeg er allergisk mot SLS, såpestoffet som gjør at tannkremen skummer. Anbefaler deg å prøve sensodyn eller Zendium tannkrem da disse ikke inneholder SLS. På apoteket har de sikkert et munnskyllevann uten SLS.
dillyduzit Skrevet 2. august 2016 #3 Skrevet 2. august 2016 Samme skjer hos meg også. Merker når jeg bruker vanlig tannkrem (jordan) så ender jeg opp med masse småsår (after) og en sinnsykt sår innside. Listerinen blir som syre i munnen. Har gått over til Zendium.
skruf Skrevet 2. august 2016 #4 Skrevet 2. august 2016 Jeg tåler heller ikke såpestoffet i vanlig tannkrem. Bruker zendium og vanlig fluorskylling. Listerne er jo dritsterk! Prøvde den en gang, trodde øynene skulle poppe ut av hodet.
Aamu Skrevet 2. august 2016 #5 Skrevet 2. august 2016 9 timer siden, SpritneyBears skrev: Har dere opplevd å få allergiske reaksjoner på tannkrem og munnskyllevann? Jeg opplever at jeg nærmest mister følelsen i tungen og at den hovner opp, særlig etter å ha brukt Listerine. Dessuten svir det veldig når væsken er i munnen. Burde jeg slutte å bruke det? Listerine kan ta knekken på munnhulen til en hvilken som helst voksen person, det er så ma Ge andre skyllemidler der ute som er mye bedre. Spør på apoteket.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #6 Skrevet 2. august 2016 39 minutter siden, C-girl skrev: Slet med det samme som deg tidligere, jeg er allergisk mot SLS, såpestoffet som gjør at tannkremen skummer. Anbefaler deg å prøve sensodyn eller Zendium tannkrem da disse ikke inneholder SLS. På apoteket har de sikkert et munnskyllevann uten SLS. Zendium skal ikke brukes av allergikere den inneholder flere allergifremkallede stoffer blant annet produkter som får melkeallergikere til å reagere. Men ts, når du reagerer på Listerin hvorfor bruker du det svineriet? Les på innholdsfortegnelsen og se alt det den inneholder av stoffer. Tannkremer inneholder og mye rart av kjemiske stoffer. Prøv deg frem til noe du ikke reagerer på og hold deg unna munnskyllevann, det trenger du ikke. Anonymkode: d2dc9...73a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå