Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært sånn de siste årene, og spesielt denne sommeren, jeg er så redd for å dra ut på byen, festivaler og aktiviteter liknende hvor jeg vet jeg vil kjenne igjen så å si alle. Hvorfor aner jeg ikke, føler bare jeg er redd for å bli baksnakket, eller avvist. Blitt så ille at jeg heller er alene, og unngår å prate med folk, slik at jeg slipper å bli spurt..

Er 22 år, gutt, har ikke snøring på hva jeg skal gjøre med dette..

Anonymkode: a9500...a45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som sosial angst. Du bør snakke med fastlege om dette og dere kan sammen finne ut sv hvordan behandle dette.

Anonymkode: 45839...f63

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som sosial angst. Du bør snakke med fastlege om dette og dere kan sammen finne ut sv hvordan behandle dette.

Anonymkode: 45839...f63

Ts her

føler det ikke slik med mindre grupper, eller steder jeg ikke kjenner alle :s

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

føler det ikke slik med mindre grupper, eller steder jeg ikke kjenner alle :s

Det er vanlig å føle det akkurat sånn ved sosial angst 

Anonymkode: 3a548...4c7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler med deg.

Det første jeg vil si er: Prøv å utfordre deg selv med små steg - gjør noen av de tingene du har lyst til å gjøre selv om det virker skummelt og se hvordan det går. Hvis det begrenser deg og du ikke klarer det, så oppsøk hjelp. Ta kontakt med legen eller psykolog i studentforeningen. Det finnes hjelp å få. Det er veldig viktig at du gjør noe med situasjonen så fort som mulig. Noen ganger må man bare være streng og hjelpe seg selv. 

Selv har jeg mye erfaring med angst, og jeg kan love deg to ting:
1) Det er mye jobb, hardt arbeid og mot som skal til for å bli kvitt det/lære å leve med det, og det føles til tider helt jævlig 
2) Med hjelp, tro på seg selv og forsøk på å utfordre seg selv så blir det bedre, jeg lover deg

Mine beste råd for å bli kvitt angsten er følgende:
- Ikke tro på alle tankene dine: Vi tenker utrolig mye ila en dag. Mye er tull. Prøv å aksepter tankene dine, selv de stygge tankene, og vink dem avgårde
- Tenk på at alle mennesker er selvbevisste og mest sannsynlig tenker mer på seg selv enn på deg 
- Jeg vet det er vanskelig, men prøv å gi faen i hva andre folk sier, mener - eller gi faen i hva du tror de tenker, sier osv
- Prøv å finne alternative forklaringer på hvorfor personer sier det de sier, gjør det de gjør, eller har et ansiktsuttrykk du tolker på en viss måte 

Anonymkode: 52037...e14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...