Gå til innhold

Rare, slemme og ekle henvendelser fra anonyme på nettet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I de fem siste årene har jeg meg jevne mellomrom fått ganske uhyggelige beskjeder på internett.
I begynnelsen så brøy jeg meg ikke noe om det. Jeg så at flere fikk dette også, men etter en stund syntes jeg det ble skikkelig ekkelt.
Jeg vil ikke gjenta det verste angående hva personene skrev til meg, men typiske ting var:
- Brenn kjærring, brenn.
- Tipper jeg stinker dritt av deg din ****
- I am your killer.
- Let me smell you *****.
- Bitches like you be like (etterfulgt av bilder som parodierer meg etter teksen før parantesene).
- "When you look yourself in the Mirror everyone be like". Her er en link til bilder som blir sendt. Her og her er et typisk eksempel på et annet som jeg får. Jeg får masse av sånt innimellom, og jeg syntes det er så barnslig, så unødvendig og så slitsomt. Det er også veldig provoserende.
- Samtidig så har man denne evinnelige anonyme diskusjonen om hvor photoshoppet alt i livet mitt er - noe som ikke stemmer, men med tanke på punktet øverst tør jeg ikke svare verken ja eller nei på det uavhengig av hva som er sant. Det driter jeg egentlig i - om noen tror eller mener det, punktet over dette (disse gangster sitatene) går mest inn på meg.
- Det har blitt nedlastet bilder av folk som ligner på meg der personen nesten er naken og spyr, eller ligger halvdød ute på en gressplen, så der ser det definitivt ut at Photoshop har blitt brukt, eller at noen har funnet bilder som ligner bakfra (man ser ikke ansiktet) også kan navnet mitt være lagt ved. "Haha, der er fuglekvinnen__".

Deretter kan det stå lange diskusjoner i mellom (det virker som det er flere som sitter i sammen og skriver til og om meg) der personene legger ut i det vide og det brede om hva personene mener og syntes om meg. Det er sjeldent noe hyggelig, og jeg tenker som så at det er en virtuell verden og at mye av det er sikkert bare tull og ikke noe å bry seg om, men siden flere har blitt involvert i det så kan jeg igjen måtte stå å forklare at: "det er noen som jeg ikke vet hvem er som skriver mye rart på nettet".

Det som er enda mer slitsomt enn dette er at jeg til tider har opplevd det på jobb også - som om at de som skriver dette ikke har noe annet å gjøre enn å sitte å gjenta seg selv med sånne tragiske meme'er som det heter.
Hvis jeg svarer tilbake så får jeg aldri noe konstruktiv svar heller. Er jeg "heldig" står det: Jada, blæ, blæ. Har da vurdert om det er et barn som skriver det, da med tanke på blæ blæ.

Jeg har e-mailet noen, og de vet jeg i hvertfall at det ikke er, og har også tenkt fornuftig at noen har en applikasjon som går på pc'n eller macen som gjør at ting har blitt sendt av seg selv, men går det ann å så mange år?

Hva slags fritidsproblemer har disse menneskene egentlig? De får mene hva dem vil om meg, men jeg har søkt å si at jeg ikke har tid.
Heldigvis har man ting som gjør at man kan slette å ignorere de som skriver og legger ved sånt fjas, og det hjelper en del.

Vil legge til at jeg har kun lagt ved en brøkdel av hva personene kan finne på å skrive da det meste ikke egner seg på trykk noen steder egentlig så at dette kan være et barn er jeg ikke helt enig i. Mulig det er noe gammelt som surrer og går på datamaskinen til noen, men jeg vet ikke for de anonyme svarer aldri på det. Ei har forklart at hun har en rusmisbrukende venninne, så da ble jeg litt mindre redd i allefall.

Har noen opplevd lignende? Hva svarte dere sånne trollete mennesker?

Endret av fuglekvinnen__
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den beste måten å svare troll på er å ikke svare dem i det hele tatt.

Anonymkode: 30b65...fc9

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den beste måten å svare troll på er å ikke svare dem i det hele tatt.

Anonymkode: 30b65...fc9

Nei altså, jeg bare blokkerer dem. :)
Jeg håper bare at noen ikke utfører det disse bilde-sitatene på ordentlig. :hakeslepp: Det er sikkert bare en feil eller en glipp.

Endret av fuglekvinnen__
Skrevet

Hvor får du disse meldingene? På Facebook eller på mail? 

AnonymBruker
Skrevet

I hvilken forbindelse får du disse meldingene?

Anonymkode: f7394...c0d

Skrevet
33 minutter siden, tirben skrev:

Hvor får du disse meldingene? På Facebook eller på mail? 

Facebook.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hvilken forbindelse får du disse meldingene?

Anonymkode: f7394...c0d

Det kan bare være at jeg skrev: Ha en fin dag folkens, eller svarte en venn eller venninne på noe.

Anonymkode: ad7f9...af6

Skrevet
8 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Facebook.

Ser du hvem som skriver eller er det falske profiler? Kanskje du skal stenge profilen din slik at bare venner kan skrive til deg? Eller er det på messenger du får det? 

Skrevet
21 minutter siden, tirben skrev:

Ser du hvem som skriver eller er det falske profiler? Kanskje du skal stenge profilen din slik at bare venner kan skrive til deg? Eller er det på messenger du får det? 

Ja, jeg har sett noen av dem som skriver det, samt at noen har fortalt at dem har noe slags rusproblem i vennekretsen. Nei, det blir postet i form av bilder, som et svar på noe jeg selv har skrevet. La oss si jeg skriver: "Ha en fin dag", så kan det stå: "bitches like you have a nice day in bitchass days like yours" eller noe helt tragisk som et svar på "ha en fin dag".

Jeg har ikke spurt om profilen til personene er falske enda. Jeg skal spørre.

Skrevet

Legg ikke til en venn du ikke kjenner noe til

Skrevet
25 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Ja, jeg har sett noen av dem som skriver det, samt at noen har fortalt at dem har noe slags rusproblem i vennekretsen. Nei, det blir postet i form av bilder, som et svar på noe jeg selv har skrevet. La oss si jeg skriver: "Ha en fin dag", så kan det stå: "bitches like you have a nice day in bitchass days like yours" eller noe helt tragisk som et svar på "ha en fin dag".

Jeg har ikke spurt om profilen til personene er falske enda. Jeg skal spørre.

Du kan rapportere dem til Facebook og skrive at de trakassere deg. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, tirben skrev:

Du kan rapportere dem til Facebook og skrive at de trakassere deg. 

Jeg har rapportert det. Og stengt av for mye av det.

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, exictence skrev:

Legg ikke til en venn du ikke kjenner noe til

Jeg har ikke gjort det.

Skrevet

Men hvorfor skjer det? Er du kjent? Er du veldig synlig i media? 

Skrevet (endret)
3 timer siden, tirben skrev:

Men hvorfor skjer det? Er du kjent? Er du veldig synlig i media? 

Ikke i det hele tatt. Kanskje bekjent av denne personen, men det er vel det.

Endret av fuglekvinnen__

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...